پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

برنامه جمع بندی کنکور

بهترین روش جمع بندی کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (2 امتیاز)

افرادی که در کنکور شرکت می کنند و در پی کسب یک رتبه قابل توجه هستند که در یک رشته و یک دانشگاه مطرح پذیرش شوند دروس خود را به روشی در طی سال مطالعه می کنند که در ماه اخر این دروس به اتمام رسیده باشند و دوره جمع بندی خود را شروع کنند، در ادامه مرکز مشاوره تخصصی آکو شما را با برنامه جمع بندی کنکور و بهترین روش جمع بندی کنکور در هر گروه آزمایشی آشنا می کند.

بهترین روش جمع بندی کنکور

جمع بندی کنکور در واقع به دو شکل می باشد، یک روش مختص دروسی می باشد که حفظی هستند و داوطلبان با روش تورق سریع می توانند این دروس را جمع بندی کنند، دروس دیگری که فرمول محور هستند و باید با منابع جمع بندی تست محور جمع بندی شوند.

توجه داشته باشید در تمام دروس اهمیت آزمون های جامع بسیار بالاست و با تکرار و تمرین ایمن آزمون ها می توانید نقاط ضعف خود را بیابید و آن قسمت را نیز مطالعه کنید تا نطقه ضعف در آن قسمت رفع شود.

جمع بندی دروس عمومی

دروس عمومی یک دفترچه جداگانه در کنکور به خود اختصاص داده است که برای هر 5 گروه آزمایشی تعداد 100 سوال طرح می شود و این تعداد در همه این 5 گروه یکسان می باشد، چهار درس دین و زندگی، فارسی، زبان و عربی از دروس عمومی هستند و هر کدام 25 سوال را به خود اختصاص می دهند.

دین و زندگی

دین و زندگی یک درس بسیار پر اهمیت و رتبه ساز در دفترچه عمومی می باشد، از آن جایی که دروس عمومی دروس پر اهمیتی هستند باید به آن ها به اندازه کافی توجه شود، حال برای جمع بندی این درس بهتر است تست های فراوانی تحلیل شود و علاوه بر آن کتاب جمع بندی خط ویژه گاج کتاب بسیار کاربردی برای این درس می باشد.

درس زبان

درس زبان نیز 25 سوال از دفترچه عمومی را به خود اختصاص می دهد، مرور کلمه ها یکی از روش های بسیار پر اهمیت برای درس زبان می باشد، کتاب های پر طرفدار برای جمع بندی درس زبان کتاب مهر و ماه و برای کلوز و ریدینگ پت و مت خیلی سبز می باشد.

درس فارسی

درس فارسی نیز 25 سوال دیگر از دفترچه عمومی را تشکیل می دهد، هر ساله در این درس چند سوال قرابت معنایی نیز آورده می شود، برای جمع بندی فارسی می توانید از کتاب همایش دریافت (هامون سبطی) – لقمه مهر و ماه استفاده کنید.

درس عربی

عربی نیز درس بسیار مهمی در کنکور می باشد، این درس نیز 25 سوال از کنکور را تشکیل می دهد، برای مرور درس عربی تست زیاد بسیار می تواند مفید فایده واقع شود، کتاب های جمع بندی عربی مهر و ماه و کتاب جمع بندی خیلی سبز برای مرور عربی می تواند بسیار کمک کننده باشد.

برنامه جمع بندی کنکور

جمع بندی دروس کنکور ریاضی و فیزیک

رشته ریاضی – فیزیک بر خلاف رشته انسانی رشته ای کاملا تحلیل می باشد، بیشتر دروس این رشته با فرمول سر و کار دارد و طبیعی می باشد که بیشتر رشتاه های دانشگاهی این گروه آزمایشی رشته های مهندسی می باشند، در ادامه شما را با بهترین روش های جمع بندی کنکور ریاضی آشنا می کنیم.

درس مجموعه ریاضی

درس ریاضی درسی کاملا فرمول محور است و روش جمع بندی در این درس بهتر است بصورت حل تست و تحلیل تست ها صورت گیرد، به این شکل فرمول ها در ذهن مرور شده و حل تست های مختلف می تواند ذهن داوطلب را به چالش بکشد. داوطلبان هم می توانند از آزمون های جامع مانند کتاب های گاج دور دنیا، زرد قلمچی برای جمع بندی استفاده کنند و هم کتاب های تک درس، کتاب جمع بندی تک درس برای درس ریاضی کتاب مهر و ماه و خط ویژه گاج رضایت بیشتری را در بین داوطلبان کنکور به خود جلب کرده است.

درس فیزیک رشته ریاضی

فیزیک نیز مانند درس ریاضی اکثرا فرمول محور می باشد و بهترین روش برای مرور این درس حل تست فراوان با تحلیل تست هاست، داوطلبانی که در این درس کاملا مسلط هستند می توانند تست های آزمون های جامع کنکور را حل کنند و به تحلیل این سوالات بپردازند، اما افرادی که حس می کنند نیاز به مرور بیشتر دارند می توانند ابتدا کتاب های جمع بندی (ترجیحا کتاب خط ویژه گاج یا مهر و ماه) را مطالعه کرده و سپس به حل و تمرین تست های جامع بپردازند.

درس شیمی رشته ریاضی

این درس به صورت ترکیبی می باشد و قسمت هایی از این کتاب را مسائل و قسمت هایی را نیز حفظیات تشکیل می دهند، برای جمع بندی این درس بهتر است از دو کتاب شیمی خیلی سبز برای مسائل و از کتاب مهر و ماه برای جمع بندی حفظیات آن استفاده شود.

خلاصه نویسی در تمام دروس از اهمیت به سزایی در دوران جمع بندی برخوردار می باشد.

درس گسسته در جمع بندی کنکور ریاضی

درس گسسته نیز کاملا یک درس ریاضی می باشد و بهترین روش برای جمع بندی و مرور فرمول های این درس تمرین و تکرار زیاد می باشد.

برنامه جمع بندی کنکور

جمع بندی دروس کنکور تجربی

رشته علوم تجربی پر طرفدار ترین رشته در بین گروه های آزمایشی می باشد و دوران جمع بندی بسیار پر اهمیتی دارد، برای جمع بندی این دروس دقت کافی را به خرج دهید. برنامه جمع بندی کنکور در این رشته بسیار دقیق و علمی باید صورت بگیرد.

درس زیست

درس زیست مهم ترین درس در کنکور تجربی می باشد، این درس نیز مانند شیمی ترکیبی می باشد، البته که قسمت عظیمی از کتاب را دروس حفظی تشکیل می دهند اما قسمت های تحلیلی نیز در این درس وجود دارند و نیاز به حل تست فروان دارند، تورق سریع برای قسمت حفظیات این درس می تواند بسیار مفید باشد. کتاب های مبحثی مهر و ماه و نمودار فاگوزیست کتاب های مناسبی برای جمع بندی می باشند.

زمین شناسی

درس زمین شناسی نیز درسی کاملا حفظی می باشد و بهترین روش برای مرور این درس تورق سریع می باشد، حل تست نیز می تواند بسیار برای جمع بندی این درس کمک کننده باشد. کتاب مهر و ماه نیز کتابی قوی و پر کاربرد در این زمینه می باشد. کتابی که مورد رضایت اکثر داوطلبان قرار گرفته است کتاب جمع بندی مهر و ماه می باشد.

درس شیمی در جمع بندی کنکور تجربی

این درس نیز مانند شیمی رشته ریاضی درسی ترکیبی می باشد، و روش جمع بندی این درس مانند همان شیمی رشته ریاضی می باشد، در این روش می توانید علاوه بر خیلاصه نویسی هایی که در دوران مطالعه خود جمع آوری کرده اید تست هایی را از یک مبحث انتخاب کنید، این تست ها باید از دسته تست هایی باشند که می توانند یک مبحث را مرور کنند، بعد از انتخاب چند تست از یک بحث می توانید در دوران جمع بندی به آن تست ها رجوع کنید، آن ها را حل و تحلیل نمایید.

درس ریاضی رشته تجربی

درس ریاضی نیز همانطور که می دانید درسی کاملا فرمول محور می باشد و از روشی که در بالا ذکر شد می توان برای جمع بندی این درس استفاده کرد.

درس فیزیک رشته تجربی

همانطور که گفته شد برای جمع بندی درس فیزیک بیشتر باید بر روی مرور تست ها تمرکز کرد، البته که مرور خلاصه نویسی نیز برای این درس می تواند بسیار مفید فاید واقع شود.

جمع بندی کنکور انسانی

جمع بندی دروس کنکور انسانی

رشته انسانی بالعکس رشته ریاضی و فیزیک یک رشته کاملا توصیفی می باشد، و تنها در برخی درس ها تحلیل نیاز دارند، در قسمت اول باید دانست که خلاصه نویسی برای دروس این رشته بسیار کاربردی می باشد، به دلیل حجم بالای دروس امکان فراموشی در این درس ها بالاست بنابراین مرور دائمی و تکرار برای تثبیت دروس در ذهن بسیار می تواند کمک کننده باشد.

درس های تاریخ و جغرافیا، روانشناسی، قسمت حفظیات اقتصاد

این دروس، دروسی کاملا توصیفی می باشند و تکرار در این درس ها بسیار می تواند در دوران جمع بندی کمک کننده باشد، همچنین تورق سریع روش بسیار کاربردی برای جمع بندی می باشد. کتاب های لقمه مهر و ماه و کتاب های جمع بندی مهر و ماه کتاب های کاملی برای استفاده در دوران جمع بندی می باشد.

ادبیات تخصصی و عربی و ریاضی و قسمت مسائل اقتصاد

این دروس قسمت های تحلیلی بسیاری دارند و جمع بندی این دروس مانند درس های توصیفی نیست، در دروس بالا روش های بسیاری برای جمع بندی دروس تحلیلی گفته شد که همان روش ها برای این دروس نیز جوابگو می باشد.

بهترین روش جمع بندی کنکور با مرکز مشاوره تخصصی آکو

دوران جمع بندی دورانی بسیار حیاتی در دوران قبل از کنکور می باشد و برای برنامه جمع بندی کنکور باید دقت کافی را به خرج داد، در این دوران داوطلبان عزیز تمام دروسی را که در طول این یک سال مطالعه کرده اند را دوره می کنند، مشاوران ما در مرکز مشاوره آکو می توانند به شما بهترین روش جمع بندی کنکور را در همه گروه های آزمایشی ارائه دهند.

اینستاگرام مرکز مشاوره آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا