پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ای

بهترین منابع زبان انگلیسی کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در این مقاله به معرفی بهترین منابع زبان انگلیسی کنکور می پردازیم. زبان انگلیسی برای تمامی رشته‌های کنکور سراسری جز دروس مهم به‌حساب می­‌آید. درس زبان در کنکور سراسری شامل 25 سوال می‌باشد. این 25 سوال در 4 بخش مجزا طرح می‌شوند. تست‌های لغت، تست گرامر، تست کلوز و تست درک متن بخش‌های زبان انگلیسی در کنکور می‌باشند. در این مقاله قصد به معرفی بهترین منابع کنکور برای درس زبان انگلیسی را داریم تا با انتخاب کتابی درست در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

بودجه بندی زبان کنکور

در مقاله بهترین منابع زبان انگلیسی کنکور به بودجه بندی زبان کنکور می پردازیم. درس زبان برای افرادی که می‌توانند در این درس درصد خوبی را کسب کنند به پلی برای رسیدن به رتبه‌های برتر تبدیل می‌شود. چراکه اکثر متقاضیان نمی‌توانند در این درس درصد خوبی کسب کنند. برای موفقیت در این درس نیاز است داوطلب دارای دایره لغت وسیعی باشد و نکات گرامری را به‌خوبی فراگرفته باشد. در کنار این دو مورد داوطلب باید بتواند در زمان مشخص به پاسخ‌دهی سوالات زبان بپردازد تا درصد خوب و مناسب را کسب کند. تست های این درس شامل 4 بخش است.

بخش لغت

از 25 سوال زبان انگلیسی، 6 تست آن به بخش لغت اختصاص دارد. دانش‌آموز باید بر اساس معانی کلمات و نقش آنها در جمله گزینه مناسب را انتخاب کند؛ بنابراین نیاز است شخص دایره لغات وسیع داشته باشد و با نقش کلمات در جمله آشنا باشد. برای پاسخگویی به این بخش نیاز است دانش‌آموز در طول سال تحصیلی تست زیادی حل کرده باشد تا به مهارت کافی رسیده باشد.

بخش گرامر

این بخش در کنکور دارای 5 سوال می‌باشد و دانش دستور زبان داوطلب را به چالش می‌کشد. برای این بخش نیاز است با نکات گرامری آشنا باشید و به‌خوبی نکات را آموزش دیده باشید و با حل تست زیاد بر این قسمت تسلط کافی را پیدا کنید.

بخش کلوز

بخش کلوز شامل یک متن است که در آن قسمت‌هایی به‌صورت جای خالی وجود دارد و باید با لغات موجود در گزینه‌ها پر شوند. بخش کلوز شامل 4 تست می‌باشد و هر دو موضوع لغت و گرامر در این بخش مهم هستند.

بخش درک مطلب

درک مطلب آخرین قسمت از سوالات کنکور زبان انگلیسی می‌باشد که 10 سوال را شامل می‌شود. در این بخش داوطلب موظف است به سوالاتی در مورد ریدینگ های موجود در صورت اصلی سوال پاسخ دهد. اگر تکنیک‌های پاسخگویی به سوالات مربوط به ریدینگ را یاد بگیرید به‌راحتی می‌توانید به سؤالات این قسمت پاسخ دهید.

در ادامه به معرفی کتاب های انتشارات مختلف در درس زبان انگلیسی عمومی می‌پردازیم.

کتاب زبان انگلیسی انتشارات گاج

انتشارات گاج کتاب های مختلفی در درس زبان انگلیسی عمومی به چاپ رسانده است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

کتاب انگلیسی کامل کنکور میکرو طلایی گاج

این کتاب در مجموعه گاج به‌صورت درسنامه و تست منتشر شده است و هر سه پایه تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم را شامل می‌شود. درسنامه های این کتاب به بیان نکات گرامری به‌صورت ساده و روان پرداخته است و نکاتی طلایی برای فهم و درک بهتر مطالب در قسمت درسنامه ارائه شده است. تست‌های کتاب میکرو طلایی گاج به‌صورت طبقه‌بندی‌شده از ساده تا دشوار می‌باشد و پاسخنامه کاملاً به‌صورت تشریحی به توضیح پاسخ سؤالات پرداخته است. این کتاب شامل 3368 تست سراسری و تألیفی و 213 تست درک مطلب و کلوز می‌باشد.

کتاب انگلیسی میکرو نقره ­ای پایه دهم و یازدهم

کتاب میکرو نقره ای گاج از سری کتاب های تست و آموزش می‌باشد که برای سال‌های پایه تألیف شده است. درسنامه های این کتاب کاملاً جامع و کاربردی هستند و بانک تستی متنوع و قوی برای این کتاب تعبیه شده است. پاسخنامه کتاب میکرو نقره ای کاملاً تشریحی است و تمامی جملات کتاب درسی به‌صورت ترجمه در این کتاب قرار دارند.

کتاب مینی میکرو طلایی واژگان سطر به سطر زبان انگلیسی

کتاب مینی میکرو شامل سؤالات چهارگزینه‌ای، لغات مهم و کاربردی است که باعث یادگیری واژگان زبان انگلیسی و گرامر به شکل درس به درس می‌شود. همچنین ارائه پیشوندها و پسوندها در این کتاب و کلمات مترادف و متضاد به یادگیری دانش‌آموز در درس زبان انگلیسی به‌ویژه بخش لغات بسیار کمک می‌کند.

کتاب مینی میکرو درک مطلب و کلوز تست زبان انگلیسی

این کتاب مربوط به بخش کلوز تست و تست‌های ریدینگ در زبان می‌شود. این کتاب به بررسی متن‌های مختلف به همراه سؤالات مربوط به آن متن‌ها پرداخته که باعث آشنایی داوطلب با نحوه طرح سؤالات ریدینگ و کلوز می‌شود. از این کتاب علاوه بر آموزش برای جمع بندی و مرور سریع نیز می‌توان استفاده کرد.

کتاب زبان انگلیسی انتشارات خیلی سبز

خیلی سبز یکی از انتشارات موفق در زمینه تألیف کتاب‌های کنکور سراسری می‌باشد. برای درس زبان کنکور نیز این انتشارات کتاب های مختلفی را به چاپ رسانده که در ادامه به بررسی و معرفی آنها می‌پردازیم.

کتاب زبان جامع خیلی سبز

این کتاب نوشته رضا کیالاسار از اساتید مطرح در درس زبان انگلیسی می‌باشد. در این کتاب مباحث هر سه سال تحصیلی دبیرستان گنجانده شده و دانش‌آموز می‌تواند از این کتاب جامع به‌راحتی استفاده کند. کتاب خیلی سبز دارای درسنامه و تست‌های متنوع می‌باشد و همچنین سؤالات تألیفی نیز با استانداردهای کنکور مطابقت دارند. تعداد تست این کتاب 2819 عدد می‌باشد. دانش آموزانی که در زبان انگلیسی سطح متوسطی دارند میتوانند از این کتاب استفاده کنند.

کتاب آموزش شگفت انگیز زبان انگلیسی خیلی سبز

کتاب های آموزش شگفت انگیز انتشارات خیلی سبز به‌صورت پایه به پایه به چاپ رسیده‌اند و دارای درسنامه های بسیار کامل و مفهومی برای تدریس هر بخش و مبحث هستند. در واقع می‌توان گفت این سری از کتاب‌ها شما را از داشتن دبیر بی‌نیاز می‌سازد. در این کتاب‌ها به آموزش مفهومی گرامر پرداخته است. همچنین هم سؤالات تشریحی و تست‌های دارای پاسخ‌نامه‌ای کامل هستند.

کتاب نردبام زبان انگلیسی کنکور

سری کتاب های نردبام به‌طورکلی دارای سطح پیشرفته‌تری می‌باشند. این کتاب‌ها برای آموزش نکات گرامری و دیگر بخش‌های زبان انگلیسی مناسب نمی‌باشند. بلکه کتاب های نردبام مناسب دانش‌آموزانی است که می‌خواهند با حل تست‌های سخت‌تر خود را به چالش بکشند.

کتاب جی بی زبان انگلیسی خیلی سبز

کتاب جی بی خیلی سبز چکیده زبان انگلیسی کنکور می‌باشد. این کتاب از سری کتاب های جمع بندی خیلی سبز است که دانش‌آموزان می‌توانند پیش از آزمون‌های آزمایشی و یا در دوران جمع بندی به‌عنوان کتابی برای مرور سریع از آن استفاده کنند.

کتاب زبان انگلیسی انتشارات مبتکران

انتشارات مبتکران تا کنون به تألیف منابع مفیدی در درس زبان انگلیسی پرداخته و بیشتر رتبه‌های برتر نیز از کتاب این انتشارات برای درس زبان انگلیسی استفاده می‌کنند. در ادامه به معرفی کتاب های زبان انگلیسی انتشارات مبتکران می‌پردازیم.

کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور مبتکران

این کتاب، کتابی جامع است که مباحث سال دهم تا دوازدهم را شامل می‌شود. همچنین در این کتاب نکات کلیدی و مهم سال‌های هفتم تا یازدهم نیز آورده شده است. کتاب جامع مبتکران دارای یک واژه‌نامه رایگان می‌باشد که برای مطالعه لغات بسیار مناسب است. درسنامه این کتاب بسیار کاربردی بوده و برای افرادی که میخواهند با وقت کم درصدی معقول در درس زبان انگلیسی کسب کنند بسیار مفید است. تست‌ها و مثال‌های مختلفی در درسنامه ارائه شده است. تست‌های کتاب مبتکران به‌صورت طبقه‌بندی بوده و پاسخ‌ها به‌صورت کاملاً تشریحی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

کتاب درک متن زبان انگلیسی مبتکران

کتاب درک متن زبان انگلیسی مبتکران نوشتهٔ دکتر شهاب اناری است. این کتاب از سری کتاب های آموزش و تست انتشارات مبتکران است که شامل تکنیک های حل درک مطلب و متن زبان کنکور می‌باشد. در این کتاب تست های منتخب از کنکور سراسری مربوط به بخش کلوز و درک مطلب قرار گرفته است.

سهیل حاج کرم مشاور کنکور

کتاب زبان انگلیسی انتشارات مهر و ماه

انتشارات مهرو ماه مولف کتاب های لقمه زبان و جامع زبان انگلیسی میباشد که در ادامه به معرفی این منابع می‌پردازیم.

کتاب زبان انگلیسی جامع مهر و ماه

این کتاب جامع یکی از بهترین و جامع ترین منابع زبان انگلیسی میباشد. سطح تست های کتاب جامع مهر و ماه متوسط رو به بالا میباشد و میتوان گفت سطح تست های کتاب جامع مهر و ماه از تست های کتاب مبتکران بالاتر میباشد. در نتیجه دانش آموزانی که در زبان انگلیسی سطح خوبی دارند نیز میتوانند از این کتاب جامع استفاده ی مفید داشته باشند. این کتاب لغات و گرامر و بخش های کلوز و درک مطلب را به خوبی پوشش داده است. این کتاب دارای آزمون های درس به درس و جامع میباشد. در حالت کلی میتوان گفت کتاب جامع مهر و ماه میتواند برای تمامی دانش آموزان مفید باشد.

کتاب لقمه واژگان مهر و ماه

این کتاب ها با ابعاد کوچک برای پایه دهم، یازدهم و دوازدهم به چاپ رسیده اند و تمامی لغات زبان کنکور را پوشش میدهند. کتاب های لقمه واژگان برای دانش آموزانی که پایه ی لغت خوبی ندارند و یا لغات را به فراموشی میسپارند میتواند گزینه مناسبی باشد.

کتاب مرور و جمع بندی مهر و ماه

کتاب مرور و جمع بندی همانطور که از اسمش پیداست، کتابی برای جمع بندی است و دانش آموزان با هر سطح درسی میتوانند از این کتاب در دوران جمع بندی استفاده کنند. این کتاب دارای 4 بخش اصلی گرامر، لغت، کلوز و درک مطلب میباشد. در نهایت یک بخش مجزا برای آزمونی جامع در نظر گرفته شده است که دانش آموزان میتوانند خود را مورد سنجش قرار دهند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم بهترین کتاب های زبان انگلیسی کنکور که مورداستفادهٔ رتبه‌های برتر بوده است را به شما معرفی کنیم. در درس زبان انگلیسی متأسفانه تنها نمی‌توان به کتاب درسی مدرسه تکیه کرد در نتیجه نیاز به انتخاب منبعی کامل برای این درس است. کتاب مبتکران در حالت کلی به طور مفصل‌تری به توضیح مطالب پرداخته و شاید درسنامه در کتاب های خیلی سبز به‌اندازه مبتکران کامل نباشند. اما در کتاب های گاج درسنامه ها کامل هستند و برای آموزش و تست منابع بسیار مناسبی می‌باشند. به عنوان پیشنهاد دانش آموزان با سطح بالا در درس زبان انگلیسی میتوانند از کتاب نردبام خیلی سبز استفاده کنند. افرادی که سطح متوسط دارند میتوانند کتاب جامع مبتکران را تهیه کرده و دانش آموزان با سطح ضعیف که نیازمند درسنامه و تست های ساده تر هستند میتوانند از کتاب میکرو طلایی گاج استفاده کنند.

تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم

در مقاله بهترین منابع زبان انگلیسی کنکور سعی کردیم دید جامع و کاملی از این موضوع را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود. ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات شما باشند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا