پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ای

بهترین منابع هندسه کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در این مقاله می‌خواهیم بهترین منابع هندسه کنکور را مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم. درس هندسه، جز دروسی است که معمولاً تعداد بالایی از دانش آموزان تصمیم به حذف آن برای کنکور می‌گیرند. درحالی‌که اگر داوطلب مطالعه درست و منطقی برای این درس داشته باشد نیازی به حذف آن ندارد. سوالات هندسه در کنکور سراسری شامل 10 تست از هندسه پایه و 7 تست از هندسه دوازدهم می‌باشد. باید توجه داشت سوالات این درس جز سوالات درس ریاضی می‌باشد. روش‌های مطالعاتی متفاوتی برای این درس وجود دارد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد.

روش‌های مطالعه درس هندسه

در ابتدا باید بدانید مطالعه این درس زمان بر است و برای حل مسائل آن باید حوصله به خرج دهید. در مورد قضایای موجود در این درس دانش آموزان به طور معمول به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول افرادی هستند که قضایا را حفظ می‌کنند که در این صورت باید مرور زیادی داشته باشند و دسته دوم افرادی هستند که قضایا را با اثبات یاد می‌گیرند. دانش آموزانی که در دسته دوم قرار می‌گیرند باید تعداد تست‌های بیشتری را مرور کنند. دانش آموزان برای مطالعه درس هندسه به‌هیچ‌عنوان نباید از کتاب درسی و مسائل و مثال های آن غافل شوند. مطالب کتاب درسی باید به طور کامل مطالعه و بررسی شود. بهتر است شکل های دقیق هر مسئله را رسم کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید سوال را مرحله‌به‌مرحله اثبات کنید. برای یادگیری هر چه‌بهتر درس هندسه می‌توانید در کنار کتاب درسی از کتاب های کمک آموزشی نیز استفاده کنید. در ادامه به مقایسه و بررسی بهترین منابع درس هندسه می‌پردازیم.

کتاب هندسه خیلی سبز

در این قسمت به معرفی منابع هندسه از انتشارات خیلی سبز می‌پردازیم. کتاب های این انتشارات عبارتند از:

  • کتاب هندسه دوازدهم خیلی سبز
  • کتاب هندسه پایه خیلی سبز
  • کتاب آزموش شگفت انگیز هندسه خیلی سبز
  • کتاب نردبام هندسه خیلی سبز
  • کتاب فصل آزمون هندسه خیلی سبز

کتاب هندسه دوازدهم خیلی سبز

این کتاب که متعلق به انتشارات خیلی سبز می‌باشد دارای تست‌های طبقه بندی شده و پاسخنامه­ای جامع و کاملاً تشریحی می‌باشد. درسنامه این کتاب در دل پاسخنامه قرار دارد و در یادگیری هندسه دوازدهم بسیار به شما کمک می‌کند. می‌توانید از این کتاب زمانی استفاده کنید که سطح درسی نسبتاً خوبی در درس هندسه داشته باشید. اگر هنوز تسلط کافی به مطالب کتاب درسی ندارید پیشنهاد می‌شود کتاب دیگری تهیه کنید.

کتاب هندسه پایه خیلی سبز

همانطور که در قسمت مربوط به کتاب هندسه دوازدهم گفتیم این کتاب دارای تست های طبقه بندی شده از مباحث سال دهم و یازدهم میباشد و دارای پاسخنامه ای جامع و کاملا تشریحی است. درسنامه این کتاب بسیار کامل نیست و برای آموزش پیشنهاد نمیشود. در صورتیکه شما جزوه مناسبی برای یادگیری مباحث دارید، میتوانید از این کتاب به عنوان مرجع تستی استفاده کنید.

کتاب آموزش شگفت انگیز هندسه خیلی سبز

همان‌طور که از اسم کتاب پیداست این کتاب از سری کتابهای آموزشی خیلی سبز در درس هندسه می‌باشد. درسنامه های این کتاب با بیانی کاملاً روان و قابل‌فهم تألیف شده‌اند که شامل نکات آموزشی و کنکوری می‌باشد. همچنین این کتاب شامل تست و سوالات تشریحی به همراه پاسخنامه ای کامل می‌باشد. برای دانش آموزانی که می‌خواهند این درس را آموزش ببینند این کتاب بسیار پیشنهاد می‌شود.

کتاب نردبام خیلی سبز هندسه

کتاب نردبام خیلی سبز شامل آموزش پیشرفته و تست‌های سطح بالا می‌شود که برای دانش آموزان قوی کاربرد دارد. این کتاب دارای پاسخنامه تشریحی و کلیدی می‌باشد. دقت کنید از این کتاب نمی‌توانید برای آموزش صفر تا صد استفاده کنید بلکه تنها برای تکمیل آموزش‌های قبلی و حل تست‌های دشوار و چالشی می‌باشد.

کتاب فصل آزمون هندسه خیلی سبز

کتاب فصل آزمون هندسه از کتاب‌هایی است که بانک تست کامل و کاربردی از تست‌های تالیفی و کنکور می‌باشد. سوالات این کتاب به شکل طبقه بندی شده هستند. استفاده از این کتاب برای یادگیری پیشنهاد نمی‌شود، بلکه این کتاب برای مرور و حل تست‌های زماندار مناسب می‌باشد.

کتاب هندسه نشر الگو

در ادامه مقاله بهترین منابع هندسه کنکور به برسی کتاب هندسه نشر الگو می پردازیم. به‌طورکلی کتاب های نشرالگو برای دانش آموزانی که سطح قوی در درس هندسه دارند مناسب می‌باشند. کتاب های انتشارات نشر الگو عبارتند از:

  • کتاب تست هندسه نشرالگو
  • کتاب سه بعدی هندسه نشرالگو

کتاب تست هندسه نشرالگو

کتاب نشرالگو در درس هندسه دارای درسنامه چندان قوی نمی‌باشد. در نتیجه اگر نیازمند به درسنامه ای کامل و جامع هستید این کتاب چندان به کارتان نمی‌آید. اما اگر از افرادی هستید که به دنبال حل تست‌های چالشی هستید می‌توانید از این کتاب استفاده کنید. به‌طورکلی این کتاب مناسب دانش آموزان با سطح درسی قوی در هندسه است که به دنبال حل سوالاتی سخت‌تر هستند. ناگفته نماند این کتاب از منابع رتبه های برتر کنکور ریاضی بوده‌اند چرا که بانک تست بسیار خوبی به شمار می‌آید.

کتاب سه بعدی هندسه نشرالگو

به‌طورکلی کتابهای سه بعدی نشر الگو شامل سه بخش آموزش، سوال تشریحی و تست را شامل می‌شوند. درسنامه این کتاب مفصل است و می‌تواند به یادگیری شما در درس هندسه کمک کند. وجود سوالات تشریحی می‌تواند تا حد زیادی شما را برای امتحانات تشریحی نیز آماده کند به‌علاوه باعث می‌شود شما برای حل تست ها آماده شوید. تست‌های این کتاب به‌صورت طبقه بندی شده هستند و از سمت آسان به سخت پیش می‌روند. همچنین کتاب سه بعدی هندسه نشرالگو دارای پاسخنامه ای کامل و جامع می‌باشد.

کتاب هندسه انتشارات گاج

در ادامه مقاله بهترین منابع هندسه کنکور به معرفی کتاب‌های متفاوت انتشارات گاج برای هندسه می‌پردازیم. کتاب های منتشر شده از گاج عبارتند از:

  • کتاب هندسه میکرو طبقه بندی گاج
  • کتاب هندسه سیر تا پیاز گاج
  • کتاب هندسه میکرو طلایی گاج
  • کتاب هندسه میکرو طبقه بندی جامع گاج

کتاب هندسه میکرو طبقه بندی گاج

کتاب میکرو برای درس هندسه، کتابی کامل برای آموزش و تست به‌حساب می‌آید. این کتاب دارای درسنامه هایی با بیان قابل‌فهم می‌باشد که دانش آموز می‌تواند از آنها برای یادگیری استفاده کند. سوالات چهار گزینه ای این کتاب مطابق با سبک جدید سوالات کنکور می‌باشد و بانک تست کاملی می‌باشد. همچنین این کتاب دارای پاسخنامه ای کاملاً تشریحی است.

کتاب هندسه سیر تا پیاز گاج

کتاب سیر تا پیاز هندسه کتابی کامل است که می‌تواند دانش آموز را از دبیر بی‌نیاز کند. زیرا دارای بخشی کامل مربوط به آموزش می‌باشد. درسنامه های این کتاب جامع و کامل است که هر مبحث را همراه با مثال توضیح داده است. همچنین شامل سوالات تشریحی جهت آماده‌سازی برای امتحانات تشریحی می‌باشد. سوالات چهار گزینه ای این کتاب شامل تست‌های تالیفی و سوالات کنکورهای سراسری داخل و خارج می‌باشد که جهت آماده‌سازی برای آزمون های سراسری و آزمون های آزمایشی مناسب می‌باشد.

کتاب هندسه میکرو طلایی گاج

کتاب میکرو طلایی گاج کتابی جامع است که هر سه سال دهم، یازدهم و دوازدهم را شامل می‌شود. این کتاب کتابی کامل از جهت آموزش و بانک تست می‌باشد و دانش آموزان در هر سطحی می‌توانند بهترین استفاده را از این کتاب کنند. این کتاب بر اساس اهداف اصلی کتاب درسی تألیف شده است و شامل تست‌های سراسری سالهای اخیر داخل و خارج کشور می‌شود. همچنین پاسخنامه این کتاب کاملاً تشریحی است و چندین راه‌حل برای حل تست‌ها ارائه داده است.

کتاب هندسه میکرو طبقه بندی جامع گاج

این کتاب نیز کتاب جامع است که هر سه پایه تحصیلی را شامل می‌شود. درسنامه این کتاب چندان کامل و آموزشی نمی‌باشد اما می‌توان به‌عنوان بانک تست کاملی از این کتاب استفاده کرد.

کتاب هندسه مهر و ماه

در ادامه مقاله بهترین منابع هندسه کنکور به برسی کتاب هندسه مهر و ماه می پردازیم. انتشارات مهر و ماه نیز کتاب هایی مربوط به درس هندسه را چاپ کرده است. این کتاب ها عبارتند از:

  • کتاب هندسه جامع مهر و ماه
  • کتاب جمع بندی هندسه مهر و ماه
  • کتاب لقمه هندسه مهر و ماه

کتاب هندسه جامع مهر و ماه

کتاب هندسه جامع شامل درسنامه های کامل که تمام مطالب کتاب درسی را در بر می‌گیرد، می‌شود. همچنین درسنامه ها باتوجه‌به آخرین تغییرات کتاب درسی نوشته شده است. این کتاب دارای مجموعهٔ کاملی از تست‌های متنوع و استاندارد می‌باشد که مبتنی بر سوالات کتاب درسی و کنکور است. پاسخنامه کاملاً تشریحی برای این کتاب طراحی شده است که در پاسخنامه نیز نکات تستی و ترفندهای حل تست بیان شده‌اند.

کتاب جمع بندی هندسه کنکور انتشارات مهر و ماه

کتاب های جمع بندی مربوط به درس هندسه به شما کمک می‌کنند تا مرورهای سریع داشته باشید و بتوانید پیش از آزمون ها مطالب درسی را در ذهن خود بازیابی کنید. کتاب جمع بندی هندسه مهر و ماه یکی از همین کتاب هاست. این کتاب شامل درسنامه های خلاصه و مفید برای هر سه هندسه دبیرستان می‌باشد. مطالب به طور کامل در این کتاب دسته‌بندی شدند و 370 تست آموزشی در درسنامه و 190 تست در قالب آزمون در این کتاب آورده شده است. همچنین سوالات آزمون های سراسری سالهای گذشته نیز در این کتاب آورده شده‌اند.

کتاب لقمه هندسه انتشارات مهرو ماه

کتاب لقمه هندسه شامل درسنامه های کوتاه و کاربردی است که نکات و مفاهیم مهم هندسه دهم، یازدهم و دوازدهم را در بر می‌گیرد. در این کتاب مثال‌های متنوعی آورده شده که منطبق با آخرین تغییرات کتاب درسی است. از این کتاب نیز می‌توان برای مرور سریع استفاده کرد. ناگفته نماند که تعدادی تست از سوالات کنکورهای سراسری نیز در این کتاب با حل تشریحی موجود می‌باشد.

جمع بندی

 در این مقاله سعی کردیم ویژگی‌های کتاب های کمک آموزشی مختلف در درس هندسه را برای شما عنوان کنیم تا با انتخاب درست کتاب کمک آموزشی در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید. به یاد داشته باشید که منبع اصلی شما کتاب درسی‌تان است و در کنار کتاب درسی می‌توانید از این کتاب ها برای تسلط بیشتر و حل تست بیشتر استفاده کنید. در نهایت پیشنهاد می‌شود دانش آموزان با سطح دری قوی از کتاب های تست نشرالگو، دانش آموزان با سطح درسی متوسط از کتاب های سه بعدی نشرالگو که درسنامه ای قوی‌تر دارند و یا کتاب هندسه جامع مهر و ماه و دانش آموزان با سطح درسی ضعیف از کتاب سیر تا پیاز گاج و یا میکرو طلایی و یا میکرو نقره­ای گاج استفاده کنند.

تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم

در مقاله معرفی بهترین منابع هندسه کنکور سعی کردیم دید جامع و کاملی از این منابع را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود. ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات شما باشند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا