پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

تاثیر اولویت در انتخاب رشته

شناخت رشته‌ ها و علایق مهم ترین اولویت داوطلبان پس از کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

نتایج اولیه کنکور سال 1401 در نیمه مرداد ماه منتشر می شود و حدودا دهه سوم مرداد ماه انتخاب رشته کنکور سراسری شروع می شود، این آمار بر اساس گفته سازمان سنجش کشور می باشد و داوطلبان تا آن زمان می توانند کد رشته محل های انتخابی خود را آماده کرده تا در زمان انتخاب رشته سردرگم نباشند، در ادامه این خبر با مرکز مشاوره آکو همراه باشید تا در جریان تاثیر اولویت در انتخاب رشته قرار بگیرید.

کنکور سراسری سال 1401 از 8 تیر تا 11 تیر ماه برگزار شد، داوطلبان تا زمان انتخاب رشته کنکور بیش از یک ماه فرصت دارند و توصیه می شود که در این مدت زمان به تحقیق در مورد رشته های مختلف بپردازند، گاهی اوقات داوطلبان به رشته هایی علاقمند می باشند که هیچ اطلاعاتی درباره آن رشته ندارند و تنها بر اساس دیده ها و شنیده هایشان به رشته مورد نظر تصمیم به انتخاب می گیرند.

تاثیر اولویت در انتخاب رشته

بنابراین داوطلبان عزیز باید درباره رشته های مورد نظر و انتخابی خود تمام اطلاعات لازم را کسب نمایند، اطلاعاتی مانند نحوه اشتغال در آن رشته ، بازار کار و درآمد ، امکان ادامه تحصیل در رشته مورد نظر ، این که در دروس دانشگاهی آن رشته داوطلب باید از چه پایه درسی قوی تری برخوردار باشد تا بتواند در آن به موفقیت برسد.

همچنین تحقیق و کسب اطلاعات درباره دانشگاه های مختلف ایران نیز بسیار کمک کننده می باشد، زیرا برخی مناطق از نظر آب و هوایی سخت و طاقت فرسا می باشد، راه های ارتباطی برای رفت و آمد به دانشگاه نیز بسیار حائز اهمیت می باشد، بنابراین داوطلب در این مدت زمان می تواند در مورد دانشگاه های مختلف تحقیقات لازم را به عمل آورد تا در زمان انتخاب رشته سردرگم نشود.

برای کسب اطلاعات در مورد رشته ها و دانشگاه های مختلف می توانید مقالات مختلفی در سایت آکو مطالعه کنید.

اینستاگرام مرکز انتخاب رشته آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا