پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

تاثیر معدل بر کنکور

نحوه تاثیر امتحانات نهایی بر آزمون سراسری

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در مورد نحوه محاسبه سوابق تحصیلی گفت که تنها دروسی به عنوان سوابق تحصیلی داوطلبان مورد بررسی قرار می گیرند که جزو امتحانات نهایی باشند، تصحیح این امتحانات با شرایط خاصی صورت می گیرد، در ادامه این خبر با مرکز مشاوره آکو همراه باشید.

تاثیر معدل بر کنکور

در آزمون سراسری سال 1402 میزان سوابق تحصیلی 40 درصد قطعی خواهد بود، این 40 درصد تاثیر قطعی خواهد بود، تاثیر قطعی به این معنی می باشد که چه نمره داوطلب خوب باشد چه بد این تاثیر بر روی رتبه داوطلب اعمال خواهد شد.

امتحانات نهایی امتحانات هماهنگ کشوری می باشد که درس مشخص شده در تمام کشور برای آن پایه و درس برگزار خواهد شد، سوالات توسط افرادی ناشناخته طراحی می شود و تصحیح برگه ها نیز در آموزش و پرورش ناحیه مورد نظر توسط افراد دیگری انجام می شود.

این تاثیر تا آزمون سراسری سال 1404 به 60 درصد خواهد رسید، در آزمون سراسری سال 1402 تنها نمرات امتحانات نهایی دروس پایه دوازدهم تاثیرگزار خواهد بود، در سال 1403 امتحانات نهایی پایه یازدهم و دوازدهم تاثیر گذار خواهد بود، در سال 1404 پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم تاثیر خود را بر روی رتبه داوطلبان خواهند گذاشت.

اینستاگرام مرکز انتخاب رشته آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا