پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منتحلیل و برنامه ریزی دروس

تحلیل آماری ریاضی کنکور تجربی 1400

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

کنکور 1400 به یکی از پرچالش‌ترین کنکور سال‌های اخیر تبدیل شد و پس از برگزاری نقدهای بسیاری را نسبت به این کنکور از جانب دبیران و از جانت داوطلبان شاهد بودیم. در رشته تجربی در سال 1400، 485 هزار و 93 داوطلب حضور داشتند و از این میان داوطلبانی توانستند به نتیجهٔ دلخواه برسد و افرادی نیز نتوانستند به هدف موردنظر خود برسند. هرساله بررسی آمار و ارقام کنکورهای سال‌های گذشته به داوطلبان کمک می‌کند تا با دید بهتری نسبت به مطالعه خود عمل کنند. در این مقاله قصد داریم راجع به آمارهای به‌دست‌آمده از تحلیل و بررسی سوالات درس ریاضی در کنکور تجربی سال 1400 صحبت کنیم تا داوطلبان بتوانند خودشان را برای شرایط کنکور 1401 آماده کنند. با مشاوران مرکز تخصصی کنکور آکو کرج همراه باشید.

تحلیل پاسخگویی داوطلبان به سوالات ریاضی کنکور تجربی 1400

ریاضی کنکور تجربی در سال 1400 برای همه داوطلبان سخت بوده و این حقیقت را آمار در دسترس از تحلیل سوالات این درس به‌خوبی نشان می‌دهد. در کنکور 1400، 261 هزار و 403 داوطلب در درس ریاضی نمرهٔ منفی کسب کردند یعنی بیشتر از 53 درصد داوطلبان! یعنی این افراد حتی نتوانستند به دو سؤال ریاضی از بین 30 سؤال پاسخ درست بدهند. همچنین تعداد افرادی که توانستند این درس را بالای 70 درصد بزنند تنها 574 داوطلب بوده است و تنها 112 نفر این درس را بالای 80 درصد زدند و به طبع در کنکور 1400 تجربی کسی درصد 100 را برای درس ریاضی کسب نکرده است.

همچنین تحلیل پاسخگویی داوطلبان به سوالات ریاضی کنکور تجربی 1400 نشان میدهد، کمتر از 2000 نفر توانسته‌اند این درس را بالای 50 درصد بزنند. این آمار در کنکور در سال‌های اخیر بسیار جالب است چرا که در سال‌های اخیر شاهد این آمار در درس ریاضی نبودیم.

یکی از جالب‌ترین آمار موجود در مورد این درس این است که بین رتبه‌های زیر هزار تقریباً 40 نفر ریاضی را کمتر از 20 درصد زدند و 2 نفر ریاضی را زیر 10 درصد زدند! اما این آمار چه درسی می‌توانند برای ما داشته باشند؟! در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

تحلیل سوالات ریاضی کنکور تجربی 1400

مدیریت زمان برای پاسخگویی به سوالات ریاضی کنکور تجربی

آماری که در قسمت قبلی ارائه شد به طور واضح نشان‌دهندهٔ سطح دشواری سوالات درس ریاضی در کنکور 1400 است. همان‌طور که بسیاری از داوطلبان از سختی این درس شاکی بودند پس از تحلیل آمار و ارقام موجود نیز به‌راحتی می‌توان به علت شکایت این افراد پی برد. اگر درس زمین‌شناسی را کنار بگذاریم ریاضی اولین درس دفترچه اختصاصی داوطلبان تجربی است و ادبیات اولین درس دفترچه عمومی این داوطلبان است. در سال 1400 هم در درس ادبیات و هم در درس ریاضی شاهد سؤالاتی سخت و سنگین بودیم که به‌راحتی روحیه داوطلب را تضعیف می‌کرد. برای مثال بسیاری از داوطلبان نتوانستند حتی دو یا سه سؤال قابل‌حل در زمان استاندارد در درس ریاضی پیدا کنند. خودتان تصور کنید این شرایط چه فشار روانی بر داوطلب وارد می‌کند.

اما در این میان دیدیم که بین داوطلبان زیر 1000 درصدهای زیر 20 و حتی زیر 10 داشتیم. چه چیزی باعث شده تا این افراد بتوانند در درس‌های دیگر درصدهای نسبتاً خوبی کسب کنند تا به این نتیجه برسند؟!

یکی از مواردی که داوطلبان باید به آن اهمیت بدهند نحوه مدیریت جلسه آزمون و میزان استرسشان است. اگر داوطلبی دانش بسیار بالایی داشته باشد اما نتواند استرس خود را سر جلسه کنترل کند قطعاً نمی‌تواند از پس آزمون بربیاید. مدیریت استرس و کنترل ذهن دقیقاً هنری است که داوطلبان زیر 1000 با درصدهای عجیب در درس ریاضی داشتند.

اعتماد بنفس و پشتکار برای پاسخگویی به سوالات سخت ریاضی کنکور

در واقع کسانی در کنکور 1400 موفق عمل کرده‌اند که با دیدن سؤالات سخت ریاضی و حتی سؤالات سخت ادبیات روحیه خود را نباختند و به ادامه آزمون رسیدگی کردند. این افراد به‌خوبی می‌دانستند که اگر درسی سخت است و نمی‌توانند سؤالات آن را حل کنند برای همه این‌گونه است بنابراین روحیه خود را از دست ندادند و پرقدرت تا لحظه آخر جلسه با سؤالات کنکور جنگیدند. بدانید علاوه بر مطالعه و تسلط روی مباحث درس نیاز به کنترل شرایط جلسه کنکور نیز دارید.

تحلیل سوالات ریاضی کنکور تجربی 1400

مرکز مشاوره کنکور آکو درباره سوالات ریاضی کنکور تجربی 1400 میگوید

بیشترین هدف از نوشتن این مقاله این بود که بدانید شاید سر جلسه آزمون به هر علتی شرایط بد باشد و آن‌طور که می‌خواهیم پیش نرود. شاید یک دانش‌آموز قوی که در طول سال تحصیلی برنامه خوبی داشته و آزمون‌های آزمایشی را با موفقیت پشت سر گذاشته است در درس سخت ریاضی تنها 2 یا 3 سؤال قابل‌حل پیدا کند. حالا تکلیف چیست؟!

باید وسط مسیر همه چیز را رها کنیم یا این‌گونه فکر کنیم که این درس می‌تواند برای همه سخت باشد. قطعاً افرادی که درس ریاضی 1400 را کمتر از 20 درصد زدند بازیکن‌های حرفه‌ای این مسیر بودند و تصمیم به باختن نگرفتند. بلکه با کنترل ذهن و مدیریت درست در درس‌های دیگر خودشان را نشان داده‌اند. اصل بازی کنکور همین است. پس جا نزنید و بدانید بعد از هر شکستی قطعاً فرصتی برای ادامه دادن هست کافی است اجازه دهیم فرصت‌ها خودشان رو به ما نشان دهند.

برنامه ریزی برای عید تا کنکور نوروز با مهندس حاج کرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا