پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

زبان تخصصی

تحلیل کنکور زبان 1401

کنکور تخصصی زبان انگلیسی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

تحلیل سوالات کنکور زبان 1401 تخصصی نشن میدهد که سطح آزمون تا 60 درصد در حد انتظار بوده است و باتوجه به سوالات  اگر  انش آموزان تسلط کافی بر کتاب داشتند و بودجه بندی کنکور زبان تخصصی 1400 را به درستی مطالعه کرده باشند، می توانند به راحتی به سوالات این کنکور پاسخ دهند. به جز درس ادبیات عمومی کنکور که سخت تر تشخیص داده شده است، بقیه دروس بیش از 50 درصد ساده بودند.

سوالات عمومی کنکور گروه آزمایشی زبان
نام درس ساده متوسط دشوار
ادبیات 23 درصد 48 درصد 29 درصد
عربی 70 درصد 20 درصد 10 درصد
دینی 56 درصد 30 درصد 14 درصد
زبان 61 درصد 32 درست 7 درصد

در مرکز مشاوره کنکور زبان تخصصی آکو، باهدف بهبود شرایط دانش آموزان برای شرکت در کنکور زبان تخصصی، روش مطالع زبان تخصصی کنکور، منابع آن و بهترین رشته های کنکور زبان را برای شما شرح میدهد. برای دریافت اولین وقت مشاوره رایگان کنکور زبان از طریق راه های ارتباطی با ما تماس برقرار کنید.

زبان تخصصی کنکور سراسری

کنکور زبان 1401

مهمترین درس کنکور زبان تخصصی، زبان انگلیسی است. روش خواندن زبان کنکور برای داوطلبان بسیار اهمیت دارد. بسیاری بر این باورند که شرکت در کلاس های زبان میتواند شرایط قبولی در کنکور زبان را فراهم کند. درحالی که سوالات کنکور کاری با توانایی صحبت کردن یا گوش دادن دانش آموزان ندارد. دقیقا همان هدفی که آموزشگاه های کنکور و کلاس زبان های خصوصی آن را دنبال میکنند.

برای جواب دادن به سوالات کنکور زبان باید ریزبین باشید و نکات گرامری و ترجمه ای را به خوبی بدانید. تکنیک های تست زنی را فراموش نکنید! دروس کنکور زبان عبارتند از ادبیات، عربی، زبان عمومی، دین و زندگی و زبان تخصصی که باتوجه به درخواست دانش آموز میتواند انگلیسی یا فرانسه باشد.

ادبیات کنکور زبان تخصصی

معنی لغت 3 سوال
املا 3 سوال
تاریخ ادبیات 1 سوال
دستور زبان 5 سوال
آرایه ادبی 4 سوال
قرابت معنایی 9 سوال
مجموع سوالات 25 سوال

ادبیات فارسی اولین درس دفترچه عمومی در کنکور زبان تخصصی می باشد که 25 سوال است، این 25 سوال 18 دقیقه زمان برای پاسخ گویی دارد. براساس تحلیل این درس توسط کارشناسان ادبیات کنکور سراسری، می توان گفت سوالات ادبیات متوسط و در حد انتظار طراحی شده بود. سطح دشواری سوالات معنی لغت، املا، آرایه و تاریخ ادبیات و قرابت معنایی مانند سال های گذشته بوده، داوطلبان می توانستند با کمی دقت به سوالات پاسخ درست دهند.

عربی کنکور تخصصی زبان

عربی با 25 سوال و 25 دقیقه زمان پاسخ گویی بسیار ساده طرح شده بود. سوالات ترجمه و درک مطلب قسمتی بود که داوطلبان با تمرین و تکرار، مرور سوالات سال گذشته، داشتن دانشی از تکنیک های پاسخگویی، می توانستند به راحتی به سوالات این قسمت پاسخ داده و درصد خوبی را کسب کنند بودجه بندی سوالات عربی کنکور زبان به شرح زیر است.

ترجمه و تعریب 10 سوال
درک مطلب 4 سوال
تحلیل صرفی 3 سوال
اعراب گذاری 1 سوال
قواعد 7 سوال
مجوع سوالات 25 سوال

سوالات دین و زندگی کنکور زبان

این درس در کنکور زبان 1401 دقیقا میزان سادگیش مانند سال های گذشته بوده، دین و زندگی سومین درس دفترچه است که هر سال 25 سوال از این بخش طراح می شود و داوطلبان می توانند در 17 دقیقه به تمامی سوالات این بخش پاسخ دهند.

دهم 9 سوال
یازدهم  8 سوال
دوازدهم 8 سوال
مجموع سوالات 25 سوال

دانش آموزان اقلیت مذهبی اگر بخواهند در صورت تمایل می توانند زمان تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری دین خود را انتخاب کرده تا به سوالات دین خودشان پاسخ دهند.

زبان انگلیسی عمومی از دروس کنکور زبان

آخرین قسمت دفترچه عمومی کنکور به زبان انگلیسی اختصاص یافته است، از این درس 25 سوال طراحی شده و زمان در نظر گرفت شده برای آن 20 دقیقه است . داوطلبان به راحتی با داشتن مهارت مدیریت آزمون به راحتی می توانستند به سوالات پاسخ دهند، چون این تایم در نظر گرفته شده مدت زمان خوبی برای پاسخ گویی است.

با تحلیل زبان عمومی کنکور زبان تخصصی خیلی واضح می شد فهمید که این درس بیش از حد انتظار آسان بوده، به طوری که سوالات درک مطلب و کلوز تست در حد متوسط و سوالات گرامر و واژگان ساده طراحی شده بود. داوطلبان می توانند به دلخواه خود یکی از زبان های (انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و روسی) را انتخاب کنند و سرجلسه آزمون به سوالات زبان انتخابی خود پاسخ دهند.

گرامر 4 سوال
واژگان 8 سوال
درک مطلب 8 سوال
کلوز تست 5 سوال
مجموع 25 سوال

 زبان تخصصی کنکور زبان

دومین دفترچه که در کنکور زبان 1401 در اختیار داوطلبان شرکت کننده در آزمون قرار گرفت، دفترچه اختصاصی بود. داوطلبان این آزمون با توجه زبان انتخابی خود (انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و روسی)  در آن شرکت می کنند ضرایب  سوالات دفترچه اختصاصی برای زیرگروه های مختلف متفاوت می باشد. دفترچه اختصاصی کنکور زبان شامل  70 سوال با 105 دقیقه مدت زمان پاسخگویی می باشد.

ساده متوسط سخت
30 درصد 37 درصد 33 درصد

برای پاسخگویی به سوالات کنکور زبان 1401 داوطلبان باید به زیر گروه های کنکور زبان توجه کرده و با توجه به رشته انتخابی شان به سوالات پاسخ دهند. دفترچه اختصاصی کنکور زبان، مهم ترین بخش این آزمون می باشد چون سه برابر دروس عمومی در نمره و رتبه داوطلبان تاثیر دارد! البته توجه هم داشته باشید که حذف دروس عمومی از کنکور بر اهمیت تسلط بر سوالات زبان تخصصی کنکور می افزاید. بودجه بندی دروس کنکور زبان 1401 به شرح زیر بوده است.

گرامر 10 سوال
واژگان 15 سوال
ترتیب واژه 5 سوال
درک مطلب 20 سوال
کاربرد زبان 10 سوال
کلوز تست 10 سوال
مجموع سوالات 70 سوال

مشاوره کنکور زبان تخصصی 1402

به عنوان اولین نکته درباره مشاوره کنکور زبان 1401 می توان گفت که دانستن از قبل برای بودجه بندی کنکور سراسری زبان به تنهایی کافی نیست. زیرا اکثر داوطلبان با وجود آگاهی از بودجه بندی و منابع کنکور زبان، توان اجرای صحیح و درست تکنیک ها را ندارند. بنابراین توصیه می شود علاوه بر توجه به بودجه بندی کنکور سراسری از برنامه ریزی کنکور غافل نمانید.

قسمت مهم دیگر برای موفقیت حتمی در کنکور زبان دی 1401 داشتن برنامه مروری وصحیح است. شما داوطلبان باید سعی کنید در برنامه خود مرور هر درس را طوری قرار دهید که تمامی مباحث را حداقل دو بار خوانده باشید و مروری بر روی آن انجام داده باشید تا تمامی مطالب به خوبی از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدتتان منتقل شوند

مشاوره کنکور زبان تخصصی

مشاوره کنکور زبان آکو با هدف کمک به داوطلبان کنکور  به صورت تخصصی به تحلیل کنکور زبان 1401 و بودجه بندی سوالات کنکور زبان 1401 به ضورت درس به درس پرداخت. برای دریافت مشاوره تخصصی کنکور زبان با شماره 02633408944 تماس بگیرید و یا از طریق اینستاگرام مرکز مشاوره کنکور آکو در کرج با مشاوران ما به طور مستقیم در ارتباط باشید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا