پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

تعداد داوطلبان کنکور انسانی در سال 1401

افزایش تعداد داوطلبان کنکور انسانی در سال 1401

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در سال 1401 تعداد داوطلبان کنکور انسانی رو به افزایش می باشد و به تعداد داوطلبان گروه آزمایشی تجربی نزدیک می شود، این تعداد برای افرادی که در پی مقایسه تعداد داوطلبان هر گروه آزمایشی می باشند بسیار تعجب بر انگیز بوده است، در ادامه این خبر با مرکز مشاوره تخصصی آکو همراه باشید تا در جریان روند افزایش تعداد داوطلبان کنکور انسانی قرار گیرید.

کنکور 1401 و تعداد داوطلبان کنکور انسانی

تعداد داوطلبان کنکور در هر گروه آزمایشی در سال های اخیر با تغییراتی همراه بوده است، برای مثال در سال های اخیر تعداد داوطلبان کنکور گروه آزمایشی ریاضی از 320 هزار نفر به زیر 150 هزار نفر رسید و هر ساله کم و کم تر شده است تا به این تعداد رسیده است.

تعداد داوطلبان کنکور

تعداد داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نسبت به چهار گروه آزمایشی (علوم انسانی – ریاضی – فیزیک – هنر و زبان) دیگر تعداد داوطلبان بیشتری دارد، بیشتر دانش آموزان و فارغ التحصیلان به دلیل شرایط کاری رشته های پزشکی و پیرا پزشکی وارد این رشته می شوند و در کنکور این گروه آزمایشی شرکت می کنند.

تعداد داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی در چند سال گذشته همانند رشته ریاضی – فیزیک بود اما هر ساله بر تعداد افرادی که در کنکور آزمایشی علوم انسانی شرکت می کنند افزایش یافته است، برایث مثال در سال 1397 تعداد داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی 205 هزار نفر بود، در سال 1398 تعداد آن ها 282 هزار نفر و در سال 1399 تعداد افرادی که در الین گروه آزمایشی شرکت کردند به 355 هزار نفر رسید.

بنابراین تعداد داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی هر ساله به تعداد داوطلبان گروه آزمایشی تجربی نزدیک تر می شود و این موضوع باعث تعجب مسئولان شده است و در سال های آتی نیز ممکن است این روند افزایشی ادامه دار باشد و مانند سال های گذشته بر تعداد داوطلبان کنکور علوم انسانی بیشتر افزوده شود.

اینستاگرام مرکز مشاوره تخصصی آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا