پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

تغییر رشته در دانشگاه

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

انتخاب رشته در هر گروه آزمایشی بحث بسیار پر اهمیتی می باشد که داوطلبان در زمان انتخاب رشته حتما باید دقت کافی را در این زمینه به کار ببرند تا بعد ها درگیر مسائل تغییر رشته و قوانین و سختی های آن نشوند. با این حال بسیاری از داوطلبان هستند که زمانی که انتخاب رشته انجام می دهند از انتخاب خود مطمئن هستند اما پس از مدتی به این نتیجه می رسند که این رشته، رشته مورد علاقه آن ها نیست و در آن استعداد خوبی ندارند و به تغییر رشته در دانشگاه یا تغییر رشته با کارنامه سبز روی می آورند، مرکز مشاوره تخصصی آکو در ادامه شما را با روند تغییر رشته در دانشگاه آشنا می کند.

تغییر رشته در دانشگاه

داوطلبان در قدم اول به این نکته توجه داشته باشند که تغییر رشته در دانشگاه بر عهده سازمان سنجش نیست و هیچ عذر و بهانه ای برای اشتباه در انتخاب رشته ممکن نیست و داوطلبان در زمان انتخاب رشته باید نهایت توجه را داشته باشند که کد رشته محل اشتباه در فرم انتخاب رشته خود وراد نکنند و همچنین زمانی که یک رشته را انتخاب می کنند اطلاعات کاملی از آن کسب کرده باشند و با توجه به این مساله یک رشته را انتخاب کنید.

تغییر رشته در دانشگاه

در هر صورت دانشجویانی هستند که مایل به تغییر رشته در دانشگاه باشند و برای این کار اگر فرد در مقطع کارشناسی پذیرفته شده باشد باید حداقل یک ششم واحد های رشته خود را گذرانده باید تا بتواند برای تغییر رشته اقدام کند. همچنین فرد در هر مقطع تحصیلی که باشد تنها می تواند یکبار اقدام به تغییر رشته کند و حتما یک الی دو ماه قبل از شروع نیم سال تحصیلی جدید باید این اقدام صورت گیرد.

پس از موفق شدن در تغییر رشته در دانشگاه فرد نمی تواند دیگر به رشته قبلی خود بازگردد، همچنین امکان تغییر رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته وجود ندارد.

در انتها داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که بحث تغییر رشته برای رشته های دانشگاهی مرتبط با دانشگاهی می باشد که فرد در آن مشغول به تحصیل می باشد و سازمان سنجش در آن دخیل نمی باشد، حال علاوه بر شرایط عمومی هر دانشگاهی نیز برای پذیرفتن تغییر رشته دانشجو شرایط خاصی دارد که دانشجویان باید به این نکات نیز توجه خاصی داشته باشند.

تغییر رشته با کارنامه سبز

به گفته مشاوران و افرادی که در این زمینه فعالیت داشته اند امکان تغییر رشته با کارنامه سبز وجود دارد و افراد می توانند با کد رشته محل هایی که پایین تر از مورد قبولی فرد قرار دارد و نمره آخرین فرد پذیرفته شده بالاتر از رتبه فرد می باشد اقدام به تغییر رشته با کارنامه سبز نمایند.

اینستاگرام مرکز مشاوره تخصصی آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا