پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی دانشگاه های کشور سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی

ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی

شرایط ثبت نام در دانشگاه های علمی کاربردی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

دانشگاه جامع علمی کاربردی از سال 1373 زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت خود را شروع کرده است، این دانشگاه یک دانشگاه نیمه دولتی بوده و شهریه آن کمتر از دانشگاه های آزاد و غیر انتفاعی و پیام نور بوده است و علاقمندان به این دانشگاه می توانند به راحتی در این نوع دانشگاه ها در ثبت نام کرده و تحصیل خود را ادامه دهند. در ادامه با مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو همراه باشید تا با شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی آشنا شوید.

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی به دو صورت کوتاه مدت و بلند مدت دانشجو می پذیرد، دوره بلند مدت آن مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می باشد و دوره های کوتاه مدتی آموزشی نیز دارد که علاقمندان به آن می توانند در این کلاس ها ثبت نام کنند. برای ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی نیازمند شرایطی می باشیم که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

شرایط دانشگاه علمی کاربردی (عمومی) 

  • اعتقاد به دین مقدس اسلام یا یکی از ادیان کشور
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • عدم عضویت در گروه ها و سازمان های غیر قانونی
  • عدم انجام کار های غیر اخلاقی در دوران تحصیل
  • اعتقاد به قانون و نظام حاکم در کشور

شرایط دانشگاه علمی کاربردی (اختصاصی)

  • داوطلبان ثبت نام در مقطع کاردانی حتما باید در یکی از رشته های فنی حرفه ای یا  کار و دانش و یا رشته های نظری دیپلم گرفته باشند.
  • هر دانشگاه علمی کاربردی با توجه به ظرفیت دانشگاه خود در آن رشته به معدل توجه می کنند.
  • پذیرش در این دانشگاه تنها به صورت سوابق تحصیلی می باشد و داوطلبان نیازی به شرکت در آزمون سراسری ندارند.
  • علاقمندان به این دانشگاه دو بار در سال فرصت ثبت نام در این دانشگاه را دارند.

رشته های دانشگاه علمی کاربردی

رشته های دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه های علمی کاربردی در 4 گروه آموزشی (صنعت – کشاورزی – مدیریت و خدمات اجتماعی) دانشجو می پذیرد، هر کدام از این گروه های آموزشی رشته های متفاوتی را در خود جای داده اند که داوطلبان در زمان ثبت نام می توانند این رشته ها را برای تحصیل خود انتخاب کنند. در ادامه با رشته های دانشگاه علمی کاربردی در این 4 گروه آشنا خواهید شد.

گروه آموزشی رشته
گروه آموزشی صنعت کاردانی فنی جوشکاری – کاردانی فنی هوانوردی- خلبانی PPL – کاردانی فنی ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) – کاردانی فنی طلا و جواهر – کاردانی فنی برق – کاردانی فنی عمران، کاردانی مکانیک – کاردانی فنی تجهیزات پزشکی – کاردانی فنی شیمی آزمایشگاهی – کاردانی فنی پلیمر و …
گروه آموزشی کشاورزی مکانیک ماشین های زراعی و باغی – کاردانی حرفه ای علوم آزمایشگاهی دامپزشکی – کاردانی فنی باغبانی- تولیدات گلخانه ای – کاردانی فنی منابع طبیعی- جنگلداری – کاردانی فنی شیلات – کاردانی فنی مکانیک و …
گروه آموزشی مدیریت کاردانی حرفه ای تربیت مربی قرآن کریم – کاردانی حرفه ای امور فرهنگی – کاردانی حرفه ای صنایع دستی – کاردانی حرفه ای بازیگری – کاردانی حرفه ای موسیقی – کاردانی حرفه ای مترجمی زبان انگلیسی – آثار دیداری و شنیداری – کاردانی حرفه ای خوشنویسی – کاردانی حرفه ای دوخت و تکنولوژی لباس و …
گروه آموزشی خدمات اجتماعی کاردانی حرفه ای مدیریت – لجستیک و زنجیره تامین – کاردانی حرفه ای دستیاری حقوقی امور قضایی – کاردانی حرفه ای بازرگانی – امور گمرکی – کاردانی حرفه ای حقوق- حقوق ثبتی – کاردانی حرفه ای امور بیمه – کاردانی حرفه ای دستیاری مشاغل حقوقی – کاردانی حرفه ای عملیات ویژه انتظامی و …

البته متقاضیان ثبت نام در دانشگاه های جامع علمی کاربردی باید به این نکته توجه داشته باشند که تمام این رشته ها در تمام دانشگاه های علمی کاربردی ارائه نخواهد شد و تنها چند رشته در هر دانشگاه ارائه می شود بنابراین در زمان ثبت نام حتما از این که دانشگاه مورد نظر رشته مورد علاقه داوطلب را ارائه می کند یا خیر اطمینان حاصل نمایند.

شرایط دانشگاه علمی کاربردی

شهریه دانشگاه جامع علمی کاربردی

دانشگاه های علمی کاربردی از دانشگاه های شهریه پرداز می باشد و دانشجویان این دانشگاه هر ترم مبلغی به عنوان شهریه به دانشگاه ارائه می کنند، هر ترم یک شهریه ثابت و شهریه متغیر که مرتبط با میزان واحد های فرد وجود دارد. دانشجویان برای پرداخت هزینه شهریه دانشگاه علمی کاربردی خود می توانند از وام شهریه دانشجویی خود استفاده کنند.

امتیازات دانشگاه علمی کاربردی

  1. یکی از امتیازات دانشگاه های علمی کاربردی این مساله می باشد که در اکثر شهر ها این دانشگاه ها وجود دارند و داوطلبان بدون این که مسافت زیادی در دوران تحصیل خود طی کنند می توانند تحصیلات خود را ادامه دهند.
  2. در دانشگاه های علمی کاربردی رشته های بسیار زیادی وجود دارد و تنها رشته های تئوری ارائه نمی شود بلکه رشته های فنی و عملی نیز ارائه می شود و دانشجویان می توانند با توجه به شرایط و علایق و استعدادهای خود به انتخاب رشته بپردازند.
  3. افرادی که علاقمند به تحصیل هستند و علاقه و شرایط گذراندن دوران کنکور را ندارند می توانند در این دانشگاه ها به راحتی ثبت نام کنند.
  4. افرادی که شاغل هستند و نمی توانند در دانشگاه های دیگر ثبت نام کنند می توانند یکی از رشته های دانشگاه علمی کاربردی محل خود را انتخاب کنند و فرم سهمیه شاغلین را از دانشگاه دریافت کنند و در محل کار به تایید برسانند و به دانشگاه تحویل دهند تا بتوانند از تخفیف سهمیه شاغلین استفاده کنند.
  5. شهریه دانشگاه علمی کاربردی نسبت به دیگر دانشگاه ها کمتر می باشد و دانشجویان از نظر مالی تحت فشار قرار نمی گیرند.
  6. مدرک تحصیلی این دانشگاه ها مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد و قابل ترجمه می باشد.

شهریه دانشپاه علمی کاربردی

چند دانشگاه برتر دانشگاه علمی کاربردی کشور

  1. دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 55 تهران (تهران شرق)
  2. دانشگاه علمی کاربردی شرکت تولیدی قند کرج ( البرز)
  3. دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 1 کردستان (کردستان)
  4. دانشگاه علمی کاربردی شرکت صنعتی کوشا (تهران غرب)
  5. مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت تولیدی صنعتی علوم و فنون قزوین (قزوین)
  6. دانشگاه علمی کاربردی شرکت ذوب آهن اردبیل (اردبیل)
  7. دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد (خراسان رضوی)
  8. دانشگاه علمی کاربردی شرکت تولیدی شیمیایی کلران (سمنان)
  9. دانشگاه علمی کاربردی شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو (مرکزی)
  10. دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرمانشاه (کرمانشاه)

مشاوره علمی کاربردی

مشاوره علمی کاربردی با مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو

ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی اکثرا توسط افرادی انجام می شود که یا شاغل هستند یا شرایط تحصیل در یک دانشگاه دولتی را ندارند، همانطور که گفته شد برای تحصیل در این دانشگاه ها نیازی به شرکت در کنکور سراسری نیست و افراد می توانند در شهر محل زندگی خود در این دانشگاه ها ثبت نام کرده و تحصیلات دانشگاهی خود را ادامه دهند.

اینستاگرام مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا