پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

کنکور سراسریمشاور من

جمع بندی حسابان کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
4.8/5 - (311 امتیاز)

یکی از مهمترین مواردی که باید در سال کنکور به ان توجه داشت مرور و جمع بندی کنکور است. سوالات آزمون کنکور سراسری از ۳ پایه تحصیلی دوره متوسطه دوم طرح می شود و به همین خاطر هم حجم بسیاری از نکات و مفاهیم کتاب درسی را در بر می گیرد. شما در صورتی می توانید درازمون کنکور موفق شوید که این مطالب را در کنکور به یاد اورید و بتوانید از آن ها در حل سوالات به بهترین نحو استفاده کنید .

برای این کار نیاز به برنامه ریزی برای جمع بندی به بهترین روش ممکن دارید. در این مقاله می خواهیم به آموزش بهترین روش جمع بندی حسابان کنکور که یک درس محاسباتی رشته ریاضی می باشد بپردازیم. جمع بندی حسابان دوادزهم و یازدهم برای کنکور یاضی یعنی تضمین قبولی در دانشگاه های سراسری ! با مشاوره تحصیلی آکو همراه باشید.

مشاوره تحصیلی برای جمع بندی حسابان کنکور

حسابان یکی از دروس تخصصی رشته ریاضی می باشد. همانطور که می دانید این درس کاملا محاسباتی می باشد و شامل فرمول های بسیاری است . بهترین روش جمع بندی کنکور در ابتدا پیشنهاد می شود که یک آزمون جامع  تعیین سطح از خود در این درس بگیرید. به این ترتیب میتوانید سطح خودتان را در هر درس به اختصاص فصل و درس مشخص کنید.

بهتر است یکی از ازمون های کنکور سراسری درس حسابان را انتخاب کنید و خود را بسنجید. پس از ازمون تک تک سوالات را به طور دقیق بررسی کنید. حال وضعیت خود را در هر فصل این درس مشخص و ثبت کنید.

در مرحله دوم نیاز است که یک جدول تهیه کنید و در ان تمام مباحث این درس در ۳ پایه دوره متوسطه را بنویسید. سپس در مقابل هر مبحث وضعیت خود را مشخص کنید . برای این کار وضعیت شما به ۴ دسته تقسیم می شود . مسلط، کم تسلط، فراموش شده، نخوانده.

جمع بندی حسابان دوازدهم و آموزش بهترین روش جمع بندی کنکور

بهترین روش جمع بندی مباحث مختلف ریاضی کنکور

جمع بندی مباحث مسلط در حسابان کنکور: شما در صورتی در مبحثی مسلط هستید که مطالعه و تمرین درست و مکرری از قبل داشته اید و در حال حاضر قادر به حل تست های مربوط به ان مبحث هستید . اگر در مبحثی در سطح مسلط هستید توصیه می شود که روزانه تست های مروری و تکراری از ان بزنید. تست های تکراری این قابلیت را دارد که شما مبحث را به یاد اورید و در حافظه به مدت طولانی تری باقی بماند. تست های تکراری خود را از تست هایی انتخاب کنید که در برگیرنده چند مفهوم و نکته در یک سوال باشد، که با حل ان حجم عظیمی از مطالب برایتان یاداوری شود .

جمع بندی حسابان دوازدهم برای مباحث کم تسلط: اگر در مبحثی کم تسلط هستید ، درواقع شما تست های ان مبحث را بطور کامل نزده اید و یا اگر تست ها را تکمیل کرده اید قطعا یادگیری مفیدی نداشته اید. اگر تست کار نکرده اید سعی کنید از تست های اسان شروع کرده و کم کم به سطح تست های کنکور برسید؛ اما اگر تست های ان را زده اید و در یادگیری مشکل دارید باید به کتاب درسی خود مراجعه کنید و مفاهیم اولیه ان مبحث را کاملا در سطح کتاب یاد بگیرید سپس به تست های اموزشی روی اورده و حل کنید.

بهترین روش جمع بندی ریاضی مباحث فراموش شده کنکور : درصورتی که مبحثی را به فراموش کرده اید و چیزی از راه حل های موجود برای حل سوال به خاطر نمی اورید ، بهتر است از جزوه و تست هایی که در گذشته از ان ها زدید، استفاده کنید.

جمع بندی دروس نخوانده حسابان یازدهم و دوازدهم: اما اگر مبحثی را اصلا نخوانده اید و از قبل هم هیچ پیش زمینه ای ندارید ، به تعداد سوالاتی که در کنکور های سراسری سال های اخیر از ان مبحث طرح شده است نگاهی بیاندازید . اگر تست های زیادی از ان در هر کنکور طرح شده باشد می توانید وقت بگذارید و ان را مطالعه کرده و یاد بگیرید .

نکته ای درباره جمع بندی حسابان دوازدهم

در زمان برنامه ریزی برای جمع بندی حسابان دوازدهم باید به این نکته مهم  هم توجه داشت که حسابان و ریاضیات دروسی هستند که به یکدیگر مربوط هستند و نکات اکثر مباحث پیش زمینه ای برای یادگیری مباحث دیگر است. برای مثال مبحث معادلات درجه ۲ و قدر مطلق در بیش از ۹۰ درصد سوالات غیر این مبحث وجود دارد واصلا قابل حذف نیست؛ و یا می توان فصل حدو پیوستگی را مثال زد .

فصل حد و پیوستگی کاملا به فصل مشتق متصل است و اگر شما این فصل را حذف کنید و مسلط نباشید ، در یادگیری فصل مشتق به مشکل بر می خورید، چرا که مفهوم مشتق از حدو پیوستگی نشات می گیرد.

بهترین روش جمع بندی ریاضی

بهترین روش جمع بندی کنکور این است که سعی کنید حداقل ۳ روز در هفته آزمون شرکت کنید. این آزمون را در مدت زمان کنکور تنظیم کنید و سعی کنید مدیریت زمان را تمرین کنید و در زمان مقرر به تعداد سوالی که باید پاسخ دهید. بهتر است ازمون از مباحثی که اول جمعبندی را انجام داده اید باشد و سپس هر مبحثی که تمام می شود را به آزمون های پیش رو اضافه کنید .

حتما آزمون ها را تحلیل کنید و تمام سوالات را به صورت جداگانه بررسی کنید . حتی سوالاتی که در آزمون درست حل کرده اید هم با پاسخ تشریحی چک کنید که شاید راه حل پاسخ ان منطقی تر و در زمان کمتری باشد. سوالاتی که غلط هستند و یا نزده گزاشته اید را دقیق بررسی کنید و سعی کنید نکات و دام های ان را به خاطر بسپارید.

مشاوره تحصیلی آکو درباره بهترین روش جمع بندی ریاضی کنکور میگوید

مشاوره تحصیلی آکو درباره جمع بندی حسابان کنکور میگوید

  • پیشنهاد می شود که روزانه حداقل ۲۰ تست از این درس در برنامه خود قرار دهید و بررسی کاملی بر هر تست داشته باشید. با گذشت زمان متوجه خواهید شد که چقدر این مقدار تست حتی با وجود کم بودن ان ، باعث پیشرفتتان در این درس شده است .
  • برای خرید کتاب های جمعبندی که در دوران بعد از عید بازار را داغ می کنند عجله نکنید . شما حتی با حل تست هایی که در طول سال علامت گزاری کرده اید و ارزش سوال شدن در کنکور را دارند و سوالات کنکور سراسری سال های اخیر می توانید جمعبندی صحیحی داشته باشید. حتی شما می توانید از تست های آزمون های ازمایشی درحال برگزاری نیز استفاده کنید چرا که در سوالات این ازمون ها چندین نکته و مفهوم گنجانده شده و حل ان ها بسیار به شما کمک می کند.
  • شرکت در کلاس های نکته و تست که بعد از عید بسیار تبلیغ می شوند واجب نیست . شما در صورتی مجاز به شرکت در این کلاس ها هستید که تمام مباحث را خوانده باشید و فقط برای تثبیت و یاداوری حل تست های پیش بینی کنکور اقدام کنید. زمانی را که برای شرکت در این کلاس ها می گزارید را خود می توانید با حل تست و تمرین به بهترین نحو ممکن بگذرانید و پیشرفت چشمگیری داشته باشید.

اینستاگرام مرکز مشاوره تحصیلی آکو

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا