پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

جواب اولیه کنکور ارشد

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 1401

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد سال 1401 شرکت کرده اند توجه داشته باشند که نتایج اولیه این آزمون در این هفته بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت، داوطلبان کنکور ارشد 1401 برای اطلاع از رتبه و شرایط پذیرش خود باید این هفته سایت سازمان سنجش را مورد بررسی قرار دهند تا ببینید چه زمانی جواب اولیه کنکور ارشد بر روی سایت سنجش قرار می گیرد، در این خبر با مرکز مشاوره اکو در ارتباط باشید تا در جریان روند جواب اولیه کنکور ارشد قرار بگیرید.

ارشدی ها sanjesh.org را چک کنید :

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد این هفته بر روی سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.

جواب کنکور ارشد 1401

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هفته آینده در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد ، آزمون کارشناسی ارشد در اواخر اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ برگذار شد یعنی در تاریخ های بیست و هشتم ، بیست و نهم ، سی ام، اردیبهشت برگذار شده است و داوطلبان می بایست از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی  sanjesh.org مراجعه می کردند و اقدام به ثبت نام در گروه آموزشی مورد علاقه خود می کردند.

کارنامه اولیه کنکور ارشد

پس از اعلام نتایج کارنامه داوطلبان کارشناسی ارشد که از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند تا اوایل تیرماه اقدام به انتخاب رشته اولیه نمایند و نتایج نهایی انتخاب رشته در نیمه اول شهریورماه سال جاری اعلام می شود تا داوطلبان این امکان را داشته باشند از مهر ماه بر سر کلاس ها حضور پیدا کنند.

گروه های مختلف آزمایشی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ در مجموع نسبت به علوم انسانی شانس بیشتری برای شرکت و قبولی در این رشته ها دارند اما در رابط با رشته انسانی افراد شانس کمتری را دارند زیرا بیشتر افرادی که در رشته های فنی مهندسی و ریاضی تحصیل می کنند برای ادامه تحصیل خود اکثرا در رشته های کارشناسی ارشد گروه انسانی شرکت می کنند و تعداد داوطلبان در رشته انسانی حدودا بیش از ۴۰۰ هزار داوطلب است.

در سال جاری تعداد افرادی که در مجموع در کارشناسی ارشد شرکت کردند چیزی حدود ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب است که از این اعداد حدود ۵۳ درصد داوطلبان را خانم‌ها و ۴۷ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند و در همه گروه های کارشناسی ارشد این نسبت خانم ها و آقایان به این تعداد است.

کارنامه اولیه کنکور ارشد

براساس اعلام سازمان سنجش، ظرفیت پذیرش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ در سال جاری افزایش خواهد یافت زیرا درسال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار نفر در رشته‌های کارشناسی ارشد پذیرش شدند اما امسال به نسبت با سال گذشته، تعداد بیشتری از داوطلبان پذیرش خواهند شد. و طبق اطلاعیه سازمان سنجش در سال گذشته بیست و هفت درصد از پذیرفته‌شدگان در دانشگاه‌ها پذیرش شدند، اما در سال جاری این نسبت بیش از سی درصد خواهد بود.

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد

در آزمون کارشناسی ارشد داوطلبان باید به این نکته توجه کنند که ۸۰ درصد سهم آزمون کتبی و بیست درصد نیز معدل دوره کارشناسی می باشد پس داوطلبانی که می خواهند برای کارشناسی ارشد در سال بعد یعنی سال 1402 اقدام کنند یا افرادی که در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند باید به این نکته توجه کنند که معدل در مقطع کارشناسی از سهمی برخوردار است که البته این سهم در سال های مختلف ممکن است متفاوت باشد و حتما سازمان سنجش طی اطلاعیه این سهم از معدل را اعلام خواهد کرد.

اینستاگرام مرکز مشاوره تخصصی آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا