پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

حذف زیر گروه ها از آزمون سراسری

یکی از تغییرات کنکور حذف زیر گروه ها بوده است.

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

تا سال های گذشته وجود زیر گروه ها در آزمون سراسری باعث شده بود که دانش آموزان با توجه به رشته ای که به ان علاقه دارند تنها دروس زیر گروه مرتبط با ان رشته را مطالعه نمایند اما از سال 1402 که زیر گروه ها حذف شده است داوطلبان موظفند برای تمامی دروس به یک اندازه ارزش قائل شوند و شانس خود را برای قبولی در دیگر رشته ها از دست ندهند، در ادامه این خبر با تیم آکو همراه باشید.

حذف زیر گروه ها از آزمون سراسری

رئیس مرکز سنجش و تضمین کیفیت آموزشی در این خصوص توضیح داد که تا سال های گذشته یک آزمون 4 ساعته ملاک سنجش دانش اموزان برای قبولی در دانشگاه بود اما تغییرات کنکور باعث شد که دانش اموزان کمی تمرکز خود را از ازمون سراسری کمتر کنند و به امتحانات نهایی نیز بپردازند.

زارعی افزود : با هزینه و برنامه ریزی که از سوی دولت برای دانش اموزان انجام می شود و خود خانواده ها نیز هزینه های بالایی را برای قبولی دانش اموزان متقبل می شوند، و این موضوع تنها به این دلیل است که دانش آموزان نقطه تمرکز خود را یک آزمون تستی قرار می داند، اما از این پس سهم تاثیر معدل در ازمون سراسری رو به افزایش خواهد بود و دانش اموزان باید به امتحانات نهایی توجه بسیار بالایی داشته باشند.

اینستاگرام مرکز مشاوره اکو در کرج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا