پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی دانشگاه های کشور سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعیدانشگاه های آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود

معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود یکی از دانشگاه های غیر دولتی در کشور می باشد که فعالیت خود را از سال 1361 اغاز نموده است، این دانشگاه یکی از جامع در استان سمنان می باشد که هر ساله بسیاری از داوطلبان ازمون سراسری برای تحصیل این دانشگاه را انتخاب می کنند، دانشگاه ازاد شاهرود در ابتدا تنها 60 دانشجو در رشته های برق – مکانیک و ریاضی داشت اما امروزه رشته های بسیار متنوعی برای ارائه به دانشجویان دارد، در ادامه این مقاله با مرکز انتخاب رشته آکو همراه باشید تا با دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود بیشتر اشنا شوید.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود

دانشگاه ازاد شاهرود در طی گذشت سال ها هم توانست رشته های بسیار بیشتری ارائه دهد و هم در تمامی مقاطع فعالیت داشته باشد، این مساله باعث شد که داوطلبانی بیشتری در زمان انتخاب رشته دست به انتخاب این دانشگاه بزنند، این دانشگاه در حال حاضر دارای 4 هزار دانشجو می باشد و 27 هزار دانشجو نیز تا به امروز از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

دانشکده های دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود

دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود یکی از دانشگاه های جامع در استان سمنان می باشد که دارای 4 دانشکده فعال نیز هست، در این دانشکده ها رشته های بسیار متنوعی ارائه می شود و در تمامی مقاطع نیز فعالیت دارد، داوطلبانی که علاقمند به تحصیل در این دانشگاه هستند در زمان انتخاب رشته دانشگاه ازاد می توانند کد رشته محل انتخابی خود را در فرم انتخاب رشته خود وارد نمانید، در ادامه با دانشکده ها و رشته های این دانشگاه اشنا خواهید شد.

دانشکده ها رشته ها
دانشکده علوم پزشکی پزشکی – بیوشیمی بالینی – پرستاری – هوشبری – علوم آزمایشگاهی
دانشکده فنی مهندسی مهندسی برق – مهندسی کامپیوتر – فیزیک و پرتئ پزشکی – مهندسی شیمی و صنایع غذاتیی – مهندسی صنایع – مهندسی عمران – مهندسی معماری – مهندسی مکانیک
دانشکده علوم پایه شیمی – زیست شناسی – زمین شناسی – ریاضی
دانشکده علوم انسانی معارف اسلامی – تاریخ – تربیت بدنی – حسابداری – حقوق و علوم قضایی – زبان و ادبیات فارسی – علوم سیاسی – زبان شناسی – آموزش زبان و زبان انگلیسی

رشته های بدون ازمون دانشگاه ازاد اسلامی واحد شاهرود

در دانشگاه ازاد شاهرود رشته های با ازمون و بدون ازمون ارائه می شود و داوطلبان با توجه به شرایط خود می توانند به انتخاب رشته این دانشگاه بپردازند، رشته های بدون آزمون رشته هایی می باشند که در زمان انتخاب رشته می توان کد رشته محل این رشته ها را در فرم انتخاب رشته وارد نمود، پذیرش در این رشته ها از طریق سوابق تحصیلی می باشد، در ادامه با رشته های بدون آزمون در این دانشگاه آشنا خواهید شد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود

نوع پذیرش رشته ها
بدون آزمون (تمام وقت) آموزش زبان انگلیسی – روان شناسی – حقوق علوم سیاسی – تاریخ – مدیریت بازرگانی – مدیریت دولتی – حسابداري – مدیریت کسب و کار – علوم ورزشی – شیمی کاربردي – شیمی محض – زمین شناسی – میکروبیولوژي – زیست شناسی سلولی و مولکولی – مهندسی پزشکی – مهندسی برق – مهندسی شیمی – مهندسی نفت – مهندسی صنایع – مهندسی نقشه برداري – مهندسی عمران – مهندسی معدن – علوم مهندسی – مهندسی مکانیک – مهندسی مواد و متالورژي – مهندسی کامپیوتر – مهندسی اپتیک و لیزر – علوم و مهندسی محیط زیست – صنایع دستی – مهندسی معماري
بدون ازمون (پاره وقت) علوم سیاسی – مدیریت دولتی – حسابداري – شیمی کاربردي – شیمی محض – مهندسی شیمی – مهندسی عمران – مهندسی مواد و متالورژي – مهندسی معماري

رتبه دانشگاه ازاد شاهرود

دانشگاه ازاد واحد شاهرود با این که سال های بسیار زیادی از فعالیت آن می گذرد پیشرفت بسیار چشمگیری نداشته است، این دانشگاه تا به امروز حدود 3335 مقاله داخلی و 904 مقاله بین المللی منتشر نموده است، این دانشگاه در سال 1400 در بین دانشگاه های آزاد رتبه 60 و در بین کل دانشگاه های کشور رتبه 152 را از ان خود نموده است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود

نمونه کارنامه دانشگاه ازاد اسلامی واحد شاهرود

سال تحصیلی رتبه کشوری رتبه در سهمیه رشته قبولی سهمیه
1400 4315 1128 پزشکی عادی
نام درس درصد
ادبیات فارسی 61
عربی 16
معارف 32
زبان 12
زمین شناسی 0
ریاضیات 13
زیست شناسی 63
فیزیک 21
شیمی 72
سال تحصیلی رتبه کشوری رتبه در سهمیه رشته قبولی سهمیه
1399 52415 14523 هوشبری عادی
نام درس درصد
ادبیات فارسی 28
عربی 34
معارف 12
زبان 36
زمین شناسی 23
ریاضیات 8
زیست شناسی 10
فیزیک 22
شیمی 16
سال تحصیلی رتبه کشوری رتبه در سهمیه رشته قبولی سهمیه
1400 56241 14021 علوم ازمایشگاهی عادی
نام درس درصد
ادبیات فارسی 31
عربی 37
معارف 12
زبان 23
زمین شناسی 36
ریاضیات 9
زیست شناسی 13
فیزیک 21
شیمی 32
سال تحصیلی رتبه کشوری رتبه در سهمیه رشته قبولی سهمیه
1400 56341 14032 هوشبری عادی
نام درس درصد
ادبیات فارسی 28
عربی 34
معارف 32
زبان 23
زمین شناسی 22
ریاضیات 19
زیست شناسی 10
فیزیک 28
شیمی 16

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود

امکانات دانشگاه ازاد اسلامی واحد شاهرود

این دانشگاه بزرگ ترین واحد دانشگاهی ازاد در استان سمنان از نظر وسعت می باشد. (وسعتی بالغ بر 400 هزار متر مربع).

دانشگاه آزاد شاهرود دارای یک کتابخانه بسیار بزرگ و مجهز می باشد که دانشجویان در صورت نیاز می توانند از این کتابخانه استفاده نمایند.

زیر نظر این دانشگاه بیمارستانی یک صد تخت خوابی وجود دارد.

در دانشگاه ازاد اسلامی شاهرود مرکز مشاوره روانشناسی فعال شده است، دانشجویان و کارکنان در صورت نیاز می توانند از این مرکز وقت گرفته و از امکانات ان بهره مند شوند.

این دانشگاه دارای بزرگ ترین تالار با ظرفیتی بالغ بر 2 هزار نفر می باشد.

این دانشگاه از معدود دانشگاه های ازادی می باشد دارای خوابگاه دانشجویی است، این خوابگاه هم برای دختران هم پسران فعال می باشد.

از دیگر امکانات این دانشگاه می توان به سه آمفی تئاتر استاندارد شکیل – پوشش اینترنت وایرلس در دانشگاه – سرویس ایاب و ذهاب تا داخل دانشگاه – فضای سبز وسیع چشم نواز اشاره نمود.

دانشگاه ازاد شاهرود دارای چند فضای ورزشی (دو زمین چمن برای فوتبال و پرتاب دیسک، سالن های فوتسال – والیبال – بسکتبال – بدنسازی – تنیس و …) می باشد.

همچنین دانشگاه ازاد شاهرود دارای چند سایت کامپیوتری مجهز می باشد.

دانشگاه ازاد شاهرود

ادرس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود

نشانی : سمنان – شاهرود – تهران – بلوار دانشگاه – دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود

شماره تماس : 02132390560 – 02332396546

لوکیشن دانشگاه ازاد اسلامی واحد شاهرود در گوگل مپ

بیشتر بخوانید :

معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک

معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان

معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن

معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان

معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه

انتخاب دانشگاه با مرکز انتخاب رشته تخصصی اکو

مرکز اکو در این مقاله تا حدودی به معرفی دانشگاه ازاد اسلامی واحد شاهرود پرداخت، این دانشگاه از دانشگاه های غیر دولتی کشور می باشد که برای پذیرش در این دانشگاه در زمان انتخاب رشته دانشگاه ازاد باید کد رشته محل مورد نظر را در فرم انتخاب رشته وارد نمود، برای انتخاب رشته دانشگاه ازاد باید اطلاعات دقیق و کاملی در مورد دانشگاه ها و رشته های مختلف کسب نمود، مشاوران ما در مرکز انتخاب رشته اکو پاسخگوی تمامی سوالات داوطلبان عزیز در زمینه انتخاب رشته و انتخاب دانشگاه می باشند.

اینستاگرام مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا