پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی دانشگاه های کشور سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعیدانشگاه های آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین

معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

دانشگاه ازاد قزوین یکی از دانشگاه های غیر دولتی و جامع می باشد که فعالیت خود را از سال 1371 آغاز نموده است، فعالیت این دانشگاه در ابتدا با 360 دانشجو شروع شد و به تدریج بر تعداد دانشجویان و رشته های این دانشگاه افزوده شد، این دانشگاه به این دلیل که در باراجین قزوین قرار دارد با نام دانشگاه آزاد باراجین شناخته می شود، در ادامه این مقاله با مرکز انتخاب رشته تخصصی اکو همراه باشید تا با دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین آشنا شوید.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین

این دانشگاه از دانشگاه های شهریه پرداز می باشد که دانشجویانی که در ان پذیرفته می شوند در تمامی مقاطع و رشته ها باید شهریه پرداخت نمایند، همچنین دانشگاه ازاد اسلامی واحد قزوین از دانشگاه های نسبتا سطح بالا در بین دانشگاه های آزاد کشور می باشد.

دانشکده ها و رشته های دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

این دانشگاه دارای 7 دانشکده فعال می باشد که در هر کدام از این دانشکده ها رشته های بسیار متفاوتی وجود دارد، همچنین دانشگاه ازاد باراجین در تمامی مقاطع (کاردانی – کارشناسی – کارشناسی ارشد و دکتری) دانشجو می پذیرد، داوطلبانی که علاقمند به تحصیل در این دانشگاه می باشند می توانند یکی از رشته های این دانشگاه را انتخاب نموده و در فرم انتخاب رشته دانشگاه ازاد خود وارد نمایند، در ادامه با برخی رشته ها و دانشکده های این دانشگاه اشنا خواهید شد.

دانشکده های دانشگاه ازاد قزوین

  1. دانشکده برق ، رایانه و فناوری اطلاعات
  2. دانشکده عمران و نقشه‌برداری
  3. دانشکده معماری و شهرسازی
  4. دانشکده صنایع و مکانیک و صنایع غذایی
  5. دانشکده مدیریت وحسابداری
  6. پردیس علوم و تحقیقات قزوین
  7. دانشکده پزشکی و پیراپزشکی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین

رشته های دانشگاه ازاد قزوین

دانشگاه آزاد قزوین از دانشگاه های غیر دولتی می باشد که به دو صورت با آزمون و بدون آزمون دانشجو می پذیرد، رشته های با آزمون رشته هایی هستند که برای پذیرش در آن ها باید در آزمون سراسری شرکت نمود و ملاک پذیرش در این رشته ها رتبه داوطلب نسبت به سایرین می باشد، اما رشته های بدون آزمون رشته هایی می باشند برای پذیرش در ان ها نیازی به شرکت در آزمون سراسری نیست و ملاک پذیرش سوابق تحصیلی دانش آموز می باشد، در جدول زیر  با برخی از رشته های این دانشگاه آشنا خواهید شد.

نوع رشته رشته ها
برخی رشته های با ازمون

رشته پرستاری – رشته تکنولوژی اتاق عمل – رشته کارشناسی پیوسته معماری – رشته کارشناسی ارشد ناپیوسته معماری – رشته کارشناسی ارشد طراحی و برنامه ریزی شهری و منطقه ای – رشته کارشناسی پیوسته نقشه برداری – رشته کارشناسی ناپیوسته معماری – رشته کارشناسی ناپیوسته عمران – رشته کارشناسی ناپیوسته نقشه برداری -رشته کارشناسی پیوسته شهرسازی – رشته های کارشناسی ارشد سازه  – کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری – کارشناسی ارشد برنامه ریزی منطقه – رشته دکتری شهرسازی – رشته دکتری معماری – مهندسی پزشکی بیوالکتریک –

مهندسی برق الکترونیک  – مهندسی برق مهندسی کنترل – مهندسی فناوری اطلاعات – مهندسی کامپیوتر سخت‌افزار  – مهندسی فناوری اطلاعات شبکه‌های کامپیوتری – مهندسی فناوری اطلاعات تجارت الکترونیک – مهندسی مکاترونیک – مهندسی کامپیوتر معماری سیستم‌های کامپیوتری – مهندسی کامپیوتر هوش مصنوعی – مهندسی برق کنترل – مهندسی کامپیوتر نرم‌افزار – مهندسی کامپیوتر سیستم های نرم‌افزار – مهندسی فناوری اطلاعات شبکه‌های کامپیوتری

رشته های بدون آزمون

آموزش زبان انگلیسی  – مترجمی زبان انگلیسی – حقوق – اقتصاد – مدیریت بازرگانی – مدیریت بیمه – مدیریت دولتی – مدیریت صنعتی – مدیریت امور بانکی – مدیریت مالی  – حسابداري – مدیریت کسب و کار – علوم ورزشی – مشاوره – ریاضیات و کاربردها – شیمی محض – آمار – مهندسی پزشکی – مهندسی برق – مهندسی شیمی – مهندسی صنایع – مهندسی نقشه برداري – مهندسی عمران – علوم مهندسی – مهندسی مکانیک – مهندسی کامپیوتر – مهندسی مکانیک بیوسیستم – علوم و مهندسی آب – علوم و مهندسی صنایع غذایی – مرمت بناهاي تاریخی – مهندسی معماري – مهندسی شهرسازي

رتبه دانشگاه ازاد قزوین

این دانشگاه از دانشگاه های سطح بالای غیر دولتی کشور می باشد که هر ساله فعالیت های بسیاری زمینه های مختلف دارد، این دانشگاه تا به امروز 11040 مقاله داخلی و 2741 مقاله بین المللی منتشر نموده است، همچنین این دانشگاه در سال 1400 در بین دانشگاه های آزاد رتبه 10 و در بین کل دانشگاه ها رتبه 38 را از آن خود نموده است، این دانشگاه از زمان فعالیت خود تا به امروز پیشرفت بسیار زیادی داشته است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین

امکانات دانشگاه ازاد اسلامی واحد قزوین

  • این دانشگاه دارای استخر سرپوشیده می باشد که دانشجویان این دانشگاه می توانند در صورت تمایل از این استخر استفاده نمایند.
  • این دانشگاه یکی از معدود دانشگاه های آزادی می باشد دارای خوابگاه می باشد، خوابگاه این دانشگاه از سال 1385 تاسیس شد و دانشجویان بسیاری با آسودگی خیال بیشتری دست به انتخاب این دانشگاه زدند، این خوابگاه ها دارای اجاره بهای ماهیانه می باشند که دانشجویان موظف به پرداخت آن می باشند.
  • این دانشگاه به منظور بهبود کیفیت بیشتر شرایط برای دانشجویان خود به ان ها وام دانشجویی اختصاص می دهد و دانشجویان در صورت تمایل با شرایطی می توانند نسبت به دریافت این وام ها اقدامات لازم را به عمل آورند.
  • دانشگاه ازاد قزوین دارای سلف سرویس وسیعی می باشد که دانشجویان برای اینکه بتوانند از امکانات آن استفاده نمایند باید به صورت اینترنتی به سفارش غذا بپردازند.
  • با عنایت ریاست محترم دانشگاه در این دانشگاه مرکز پزشکی در سال 1382 اغاز شد، مرکز مشاوره امین این دانشگاه نیز فعال می باشد، دانشجویان این دانشگاه در صورت تمایل می توانند اقدامات لازم را برای استفاده از این امکانات به عمل اورند.
  • این دانشگاه دارای کتابخانه ای بسیار مجهز می باشد، هزاران کتاب و هزاران پایان نامه و مقاله در این کتابخانه می باشد که دانشجویان می توانند از آن ها استفاده نمایند.
  • این دانشگاه دارای چندین ازمایشگاه و کارگاه می باشد که کلاس های عملی در این آزمایشگاه ها و کلاس ها تشکیل می شود.
  • دانشگاه ازاد قزوین دارای چندین سالن ورزشی می باشد که می تواند برای علاقمندان به ورزش بسیار مفید فایده باشد.
  • اساتید دانشگاه ازاد واحد قزوین اساتید به نام و حاذقی می باشد که این موضوع نیز در بالا رفتن سطح علمی این دانشگاه بی تاثیر نبوده است.

انتخاب دانشگاه

آدرس دانشگاه ازاد اسلامی واحد قزوین

نشانی : قزوین، خیابان دانشگاه، بلوار نخبگان، بلوار پژوهشگران، دانشگاه ازاد اسلامی واحد قزوین

شماره تماس : 0283365278

لوکیشن دانشگاه ازاد اسلامی واحد قزوین در گوگل مپ

برای آشنایی با دیگر دانشگاه های آزاد می توانید مقالات زیر را مطالعه کنید :

معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز 

معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان

معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد

معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد

معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

انتخاب داشگاه با مرکز انتخاب رشته تخصصی اکو

این دانشگاه از دانشگاه های غیر دولتی و شهریه پرداز می باشد، همچنین سطح بالای علمی داشگاه ازاد قزوین نیز بر کسی پوشیده نیست، کد رشته محل این دانشگاه در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد عنوان شده است و داوطلبانی که علاقمند به تحصیل در این دانشگاه می باشند می توانند با استفاده از این کد رشته محل این دانشگاه را انتخاب نمایند، انتخاب رشته دانشگاه  ازاد پس از انتشار کارنامه اولیه آزمون سراسری شروع می شود.

برای داشتن انتخاب رشته ای درست داوطلبان باید تا آن جا که می توانند به کسب اطلاعات درباره دانشگاه ها و رشته های مختلف بپردازند تا بتوانند با توجه به علاقه و استعداد خود درست ترین انتخاب را داشته باشند، مشاوران ما در مرکز انتخاب رشته آکو می توانند پاسخگوی تمامی ابهامات داوطلبان عزیز در زمینه های مختلفی از جمله انتخاب رشته و انتخاب دانشگاه باشند.

اینستاگرام مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا