پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی دانشگاه های کشور سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی

معرفی دانشگاه های غیرانتفاعی قزوین

دانشگاه های غیر انتفاعی قزوین

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
3.5/5 - (2 امتیاز)

در ادامه به معرفی دانشگاه های غیرانتفاعی قزوین می پردازیم. دانشگاه غیرانتفاعی یکی از انواع دانشگاه‌های سراسری است که زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری می‌باشد. داوطلبان از دو طریق می‌توانند وارد دانشگاه های غیر انتفاعی قزوین شوند. آن ها می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کنند و بر اساس رتبهٔ خود انتخاب رشته کنند و وارد دانشگاه‌های غیرانتفاعی شوند یا به‌صورت بدون کنکور و طبق معدل دیپلم خود در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌های غیرانتفاعی ثبت‌نام کنند. درباره دانشگاه های غیر انتفاعی و موسسات آموزش عالی قزوین در وبسایت تخصصی مشاوره تحصیلی انتخاب رشته کنکور سراسری آکو کرج بخوانید.

دانشگاه های غیر انتفاعی

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه‌های غیرانتفاعی مانند دانشگاه آزاد، پیام‌نور، علمی کاربردی و نوبت دوم باید شهریه بپردازند که شهریه‌ها نسبت به دانشگاه و رشته متغیر است. دانشگاه‌های غیرانتفاعی خوابگاه ندارند و دانشجویان باید این موضوع را مدنظر داشته باشند. 

معرفی دانشگاه های غیرانتفاعی قزوین 

دانشگاه‌های غیرانتفاعی رشته‌های تحصیلی متنوعی دارند که در تمام گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان ارائه می‌شوند. تنوع در رشته‌های هنر و زبان نسبت به سایر گروه‌ها کمتر است و بیشتر رشته‌های علوم‌انسانی در این دانشگاه‌ها دایر هستند. البته باید به این نکته اشاره کرد که پذیرش در برخی رشته‌ها و دانشگاه‌های پرطرف‌دار غیرانتفاعی صرفاً از طریق شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه لازم امکان‌پذیر است. به‌طورکلی ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های غیرانتفاعی از دانشگاه‌های پردیس خودگردان و نوبت دوم بیشتر است.

مؤسسه غیرانتفاعی و دانشگاه غیرانتفاعی هر دو مراکز غیردولتی هستند که وزارت علوم تحقیقات و فناوری بر آن ها نظارت می‌کند. دانشگاه‌های غیرانتفاعی از مؤسسه‌های غیرانتفاعی بزرگ‌تر هستند و تعداد رشته‌های تحصیلی و دانشکده‌های بیشتری دارند. تعدادی از آن ها قبلاً مؤسسه بوده‌اند که امتیازات مختلفی کسب کرده‌اند و به دانشگاه تبدیل شدند. مدرک دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی غیرانتفاعی مورد تأیید وزارت علوم تحقیقات و فناوری است پس دارای ارزش استخدامی می‌باشد و دانشجویان می‌توانند در آزمون‌های دکتری و ارشد شرکت کنند و تحصیلات خود را ادامه دهند.

دانشگاه های غیر انتفاعی قزوین

در ادامه به معرفی دانشگاه های غیرانتفاعی قزوین می پردازیم. در استان قزوین مؤسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی زیادی وجود دارد. ما در این مقاله دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های غیرانتفاعی قزوین را نام‌برده و به توضیح تعدادی از آن ها می‌پردازیم. موسسات و دانشگاه های غیر انتفاعی قزوین عبارت‌اند از:

  • موسسه آموزش عالی علامه دهخدا قزوین
  • دانشگاه البرز – آبیک
  • موسسه آموزش عالی غیاث‌الدین جمشید کاشانی
  • موسسه آموزش عالی سهروردی
  • موسسه آموزش عالی بصیر – آبیک
  • موسسه آموزش عالی غیردولتی تاکستان
  • موسسه آموزش عالی علامه رفیعی
  • موسسه آموزش عالی آبا
  • موسسه آموزش عالی مولانا
  • موسسه آموزش عالی اوج آبیک
  • موسسه آموزش عالی پارسیان
  • موسسه آموزش عالی علامه قزوینی
  • دانشگاه غیرانتفاعی رجاء
  • موسسه غیرانتفاعی اکباتان
  • موسسه غیرانتفاعی دارالفنون
  • موسسه غیرانتفاعی کار
  • موسسه غیرانتفاعی کوثر
  • موسسه غیرانتفاعی نیکان تاکستان
  • دانشگاه غیرانتفاعی علم و فرهنگ

این ترتیب و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی در سال ۱۴۰۰ می‌باشد. البته این اولویت‌بندی بر اساس سطح علمی و اساتید برتر این دانشگاه‌ها نیست. این رتبه‌بندی بر اساس مقالات داخلی، مقالات بین‌المللی، کل ژورنال‌ها و تعداد همایش‌های این دانشگاه‌ها می‌باشد. در ادامه به بررسی برخی از این دانشگاه‌ها می‌پردازیم.

موسسه آموزش عالی غیاث الدین جمشید کاشانی آبیک

در ادامه مقاله معرفی دانشگاه های غیرانتفاعی قزوین به معرفی موسسه آموزش عالی غیاث الدین می پردازیم. برای شروع بهتر است که به معرفی شهر آبیک که اسمش در انتهای بعضی موسسات و دانشگاه‌ها قرار گرفته بپردازیم. آبیک یک شهر با وسعتی کم در بین کرج و قزوین است. کارخانهٔ سیمان آبیک باعث ایجاد این شهر شده که از توابع قزوین می‌باشد. مسافت غیاث‌الدین جمشید کاشانی و سایر دانشگاه‌هایی که در آبیک قرار گرفته‌اند تا تهران حدود یک ساعت می‌باشد.

دانشگاه غیر انتفاعی

این دانشگاه مانند سایر دانشگاه‌های غیرانتفاعی خوابگاه ندارد. دانشگاه غیاث‌الدین جمشید کاشانی تقریباً ۲۰ کلاس دارد که ۵ الی ۱۰ تا از آن‌ها فعال هستند. این موسسه سلف ندارد و اتاق مطالعهٔ آن ۱۵ الی ۲۰ نفر گنجایش ظرفیت دارد. دانشجویان این دانشگاه اغلب رتبه‌های خوبی دارند و از سطح علمی خوبی برخوردارند.

لوکیشن موسسه آموزش عالی غیاث الدین جمشید کاشانی آبیک در گوگل مپ

موسسه آموزش عالی علامه رفیعی

در سال ۱۳۸۵ موسسه آموزش عالی علامه رفیعی تأسیس شد. این موسسه از دو ساختمان کوچک تشکیل شده که در نزدیکی هم واقع شده‌اند. این موسسه در نزدیکی خیابان شهید بابایی در شهر قزوین واقع شده است که به خیابان دانشگاه معروف است. به دلیل این که اکثر دانشجویان این دانشگاه از شهرهای تهران و کرج هستند، مسئولان این دانشگاه سرویس رفت‌وآمد به تهران و کرج را برای دانشجویان فراهم می‌کنند. البته تعداد اتوبوس‌های این مسیر زیاد است ولی به همان نسبت دانشجویان نیز زیاد هستند. از نظر امکانات آموزشی وضعیت زیاد خوبی ندارد به طور مثال سایت کامپیوتر این مؤسسه تعداد کمی کامپیوتر دارد که اصلاً جوابگوی تعداد زیاد دانشجویان نیست.

دانشگاه های غیر انتفاعی قزوین

لوکیشن موسسه آموزش عالی علامه رفیعی در گوگل مپ

موسسه آموزش عالی بصیر آبیک

موسسه آموزش عالی بصیر آبیک یک موسسه غیرانتفاعی در شهر آبیک قزوین می‌باشد. اطلاعات کافی دربارهٔ شهر آبیک را در بالا به طور مفصل توضیح دادیم. این دانشگاه در سال ۱۳۸۴ تأسیس شد و در حال حاضر ۱۶۰۰ دانشجو و ۱۴۰ استاد در این دانشگاه فعالیت می‌کنند. تا به امروز ۱۷۴ مقاله علمی در نشریات و همایش‌های داخلی منتشر شده است.

انتخاب دانشگاه

لوکیشن موسسه آموزش عالی بصیر آبیک در گوگل مپ

موسسه آموزش عالی غیردولتی تاکستان

موسسه آموزش عالی غیردولتی تاکستان در سال ۱۳۸۶ تأسیس شده و در حال حاضر ۱۵۰۰ دانشجو و ۱۴۰ استاد در این موسسه فعالیت می‌کنند. باتوجه‌به تحلیل‌های انجام شده این مؤسسه تا به امروز ۲۴۲ مقاله علمی در نشریات و همایش‌های داخلی منتشر کرده است.

دانشگاه های غیر انتفاعی قزوین

لوکیشن موسسه آموزش عالی غیر دولتی تاکستان در گوگل مپ

دانشگاه غیر انتفاعی رجاء

دانشگاه غیر انتفاعی رجا در سال 1374 در شهر قزوین شروع به فعالیت کرد، این دانشگاه به دو صورت با آزمون و بدون آزمون در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد، اکثر رشته هایی که در دانشگاه رجاء ارائه می شوند در زمینه های مهندسی، تربیت بدنی، مدیریت ها و حسابداری هستند، این دانشگاه در سال 1400 در بین دانشگاه های غیر انتفاعی رتبه 85 و در بین کل دانشگاه های کشور رتبه 204 را از آن خود کرده است.

انتخاب دانشگاه

لوکیشن دانشگاه غیر انتفاعی رجاء در گوگل مپ

موسسه غیر انتفاعی کوثر

موسسه غیر انتفاعی کوثر یک دانشگاه در قزوین با سطح 3 می باشد، این دانشگاه در سال 1384 با کسب مجوز از وزارت علوم و تحقیقات توانست فعالیت خود را شروع کند، حال این دانشگاه بالغ بر 30 رشته برای ارائه به دانشجویان خود دارد و هم به صورت با کنکور هم بدون کنکور به پذیرش دانشجو می پردازد، موسسه غیر انتفاعی کوثر در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو دارد.

لوکیشن موسسه غیر انتفاعی کوثر در گوگل مپ

دانشگاه البرز – آبیک

این دانشگاه در آبیک قزوین واقع شده است و فعالیت خود را در حدود سال های 1383 شروع کرده است، دانشگاه البرز در چهار گروه مدیریت و حسابداری – علوم زیستی – فنی و مهندسی – علوم انسانی پذیرش دانشجو دارد، این دانشگاه دانشجویان خود را هم به با شرکت در آزمون سراسری و هم بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام می کند.

انتخاب دانشگاه

لوکیشن دانشگاه دانشگاه البرز – آبیک در گوگل مپ

موسسه آموزش عالی سهروردی

این موسسه در سال 1386 با اخذ مجوز از وزارت علوم و تحقیقات فعالیت خود را شروع کرده است، این دانشگاه نزدیک ترین دانشگاه به دانشگاه بین المللی قزوین می باشد، همچنین دانشجویان می توانند در سه مقطع کاردانی – کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه به تحصیل بپردازند، موسسه آموزش عالی سهروردی تا به الان توانسته 80 مقاله داخلی منتشر کند و همچنین در سال 1400 این دانشگاه در بین کل دانشگاهی غیر انتفاعی رتبه 81 و در بین کل دانشگاه های کشور رتبه 457 را کسب کرده است.

لوکیشن موسسه آموزش عالی سهروردی در گوگل مپ

موسسه غیرانتفاعی دارالفنون

موسسه غیر انتفاعی دارالفنون یک موسسه غیر دولتی در قزوین می باشد که فعالیت خود را از سال 1387 با کسب مجوز از وزرات علوم شروع کرده است، این دانشگاه تنها از دو مقطع کاردانی و کارشناسی پذیرش دانشجو انجام می دهد و بیش از 30 رشته نیز برای ارائه به داوطلبان اختصاص داده است.

دانشگاه های غیر انتفاعی

لوکیشن موسسه غیر انتفاعی دارالفنون در گوگل مپ

موسسه آموزش عالی مولانا

موسسه آموزش عالی مولانا در سال 1383 فعالیت خود را با دریافت جوز از وزرات علوم و تحقیقات شروع کرده است، این دانشگاه دارای سه دانشکده می باشد که در این دانشکده ها بیش از 35 رشته برای پذیرش دانشجو ارائه می شود، موسسه آموزش عالی مولانا در هر سه مقطع کاردانی – کارشناسی و کارشناسی ارشد به جذب دانشجو می پردازد.

دانشگاه های غیر انتفاعی قزوین

لوکیشن موسسه آموزش عالی مولانا در گوگل مپ

موسسه آموزش عالی اوج آبیک

این موسسه با این که موسسه ای تازه تاسیس می باشد شرایط علمی متوسطی را برای دانشجویان خود فراهم آورده است، فعالیت این موسسه از سال 1392 با اخذ مجوز از وزارت علوم و تحقیقات شروع شده است، رشته هایی که این دانشگاه ارائه می دهد بیشتر در زمینه رشته های فنی و مهندسی و همچنین رشته های هوا فضا می باشد، دانشجویانی که علاقمند به این رشته ها هستند می توانند با توجه به شرایط خود در سه مقطع کاردانی – کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه تحصیل کنند.

همچنین این دانشگاه تا به الان توانسته تنها 18 مقاله داخلی منتشر کند و همچنین در سال 1400 این دانشگاه در بین دانشگاه های غیر انتفاعی رتبه 181 و در بین کل دانشگاه های کشور رتبه 749 را از آن خود کند.

لوکیشن موسسه آموزش عالی اوج آبیک در گوگل مپ

موسسه غیرانتفاعی نیکان تاکستان

موسسه غیر انتفاعی نیکان تاکستان در تاکستان قزوین در سال 1392 فعالیت خود را با دریافت مجوز از وزارت علوم و تحقیقات شروع کرده است، پذیرش در سه مقطع کاردانی – کارشناسی و کارشناسی ارشد در حدود 20 رشته در این دانشگاه صورت می گیرد.

لوکیشن غیر انتفاعی نیکان تاکستان در گوگل مپ

انتخاب دانشگاه در مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو

در مقاله معرفی دانشگاه های غیرانتفاعی قزوین سعی کردیم دید جامع و کاملی از این موضوع را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود.

ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات شما در زمینه دانشگاه های غیر انتفاعی و انتخاب دانشگاه باشند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

اینستاگرام مرکز مشاوره تحصیلی انتخاب رشته آکو

نرگس

نرگس لک هستم مشاور گروه مشاوره تحصیلی آکو رکن اول موفقیت رو تلاش و استمرار می دونم ما توی آکو سعی میکنیم راه بهینه رو بهتون نشون بدیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا