پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

رتبه بندی دانشگاه های آزاد ایران

لیست بهترین دانشگاه های آزاد کشور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

سلام رفقای خوشتر از جان. حال و احوالتون چطوره؟ امروز قراره یکم باهم گپ بزنیم و اطلاعات خودمون راجب موضوعی مهم افزایش بدهیم. بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری  هر کسی رتبه ی خودش را میداند و دیگر وقت این میرسد که تصمیمی راجب دانشگاه گرفته شود. اکثر ماها میخواهیم رتبه بندی دانشگاه های آزاد ایران را بدانیم و بهترین را انتخاب کنیم.

اغلب در این تایم عده ای بنا به هر دلیلی از تحصیل کردن پشیمون میشوند عده ای دیگر با رتبه های خوبی که بدست اورند در هر دانشگاه های دولتی وزارت علوم میتوانند تحصیل کنند. افرادی دیگر هستند که به علت دور بودن مسافت قید دانشگاه های سراسری شهرستان را میزنند و مطابق با اوضاع مالی خود دانشگاه های ازاد، پیام نور یا دیگر دانشگاه های موجود در کشور را انتخاب میکنند.

اما از حق نگذریم که هر دانشگاهی رو هم نمیتونیم انتخاب کنیم! هرچی باشه قراره کلی پول بدیم! پس باید با آگاهی، بهترین دانشگاه آزاد رو انتخاب کنیم. این انتخاب با دانستن رتبه بندی دانشگاه های آزاد ایران میسره. به همین دلیل در مرکز مشاوره انتخاب رشته آکو، به عنوان یک مشاوره انتخاب دانشگاه رایگان، لیست رتبه بندی دانشگاه های آزاد ایران را آورده ایم و بهترین دانشگاه های آزاد تهران را نیز به تفکیک معرفی کرده ایم.

رتبه بندی دانشگاه های آزاد ایران

زنکینگ دانشگاه های آزاد ایران

برای رتبه بندی دانشگاه های آزاد ، درست مثل بهترین دانشگاه های سراسری ،دو نوع رتبه بندی قرار دارد که هر کدوم با توجه به شاخص هایی که دارند به دانشگاه ها ارزش داده و انها را در جدول قرار خواهند داد. اولی رتبه بندی ISC که برای رتبه بندی دانشگاه های جهان اسلامی هستند. یعنی در رتبه بندی دانشگاه های آزاد اسلامی isc فقط بهترین دانشگاه درمیان دانشگاه های کشور های اسلامی معرفی میشود.

رتبه بندی بعدی بر اساس مقالات داخلی و بین المللی است و باتوجه به کل دانشگاه های دنیا سنجیده میشود. در این مقاله بهترین دانشگاه آزاد ایران را بر اساس هردونوع رتبه بندی آورده ایم و در کنار آن بهترین دانشگاه های آزاد تهران را نیز برایتان شرح داده ایم.

بهترین دانشگاه آزاد تهران و ایران که بدون هیچ چون و چرایی “دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران” با رتبه 638 جهانی است. اما با توجه به رتبه بندی دانشگاه های آزاد ایران، از دانشگاه های خفن و تاپ ازاد میشه به دانشگاه ازاد قزوین با داشتن رتبه 328 جهانی و 2 کشوری اشاره کرد.

لیست بهترین دانشگاه های آزاد بر اساس رتبه بندی آی.اس.سی

دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران رتبه 1
دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج رتبه 2
دانشگاه آازاد اسلامی واحد مشهد رتبه 3
دانشگاه آازاد اسلامی واحد تبریز رتبه 4
دانشگاه آازاد اسلامی واحد تهران جنوب رتبه 5
دانشگاه آازاد اسلامی واحد اراک رتبه 6
دانشگاه آازاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان رتبه 7
دانشگاه آازاد اسلامی واحد تهران مرکز رتبه 8
دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهررضا رتبه 9
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل رتبه 10
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال رتبه 11
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه رتبه 12
دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد اصفهان رتبه 13

بهترین دانشگاه های آزاد ایران براساس مقالات داخلی و بین المللی

رتبه بندی دانشگاه های ازاد را بر اساس مقالات داخلی و بین المللی و تعداد همایش و ژورنال ها هم رتبه بندی شده اند. هرچه تعداد مقالات و ژورنال های علمی بیشتر باشه ، رتبه بندی دانشگاه آزاد مورد نظر نیز بهتر خواهد بود.

رتبه بندی دانشگاه های آزاد اسلامی براساس مقالات داخلی و بین المللی

دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات رتبه 1
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز رتبه 2
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب رتبه 3
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) رتبه 4
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال رتبه 5
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز رتبه 6
دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج رتبه 7

انتخاب بهترین دانشگاه آزاد تهران

با دیدن این رتبه بندی ها و دیگر معیار های خود میتوانید در دانشگاه های ازاد شرکت کنید و ادامه تحصیل دهید. مسلما دانشگاه های ازاد شهر خودتون از دید خانواده امنیت بیشتری دارد تا دانشگاه های سراسری شهرستان!  هرچند باتوجه به شهریه های دانشگاه آزاد ، اضافه شدن هزینه زندگی در شهر دیگر نیز میتواند کمی غیرمنظقی باشد.

بهرحال باید این را بدانید که اگر در بهترین دانشگاه آزاد تهران هم درس بخوانید، بازهم هیچ موفقیتی تضمین شده نیست. به همین دلیل در زمان انتخاب رشته، دانستن بازار کار و درآمد رشته ها اهمیت دارد. به علاوه هر دانشجویی که واقعا بخواهد موفق شود در هر شرایطی و حتی در سطح پایین ترین دانشگاه ها نیز موفق خواهد بود.

بیشتر از رتبه بندی دانشگاه های آزاد، رتبه بندی دانشجوی محصل در دانشگاه آزاد برای موفقیت موثر است.

نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه های آزاد ایران

دانشگاه آزاد به دو صورت (با کنکور و بدون کنکور) پذیرش دارد. پذیرش با کنکور به این صورت که بعد از دیدن رتبه ی کنکور خود موقع انتخاب رشته دانشگاه آزاد میتوان در سایت دانشگاه آزاد رفت و متناسب با علاقه و شرایط اولویت های خود را انتخاب کرد. و بعد از اعلام شدن نتایج نهایی میتوان بنا به انتخاب تایید شده شروع به تحصیل کرد اما باید توجه داشت که تنها 5 درصد از رشته هارو شامل میشود و 95 مابقی رشته ها را میتوان به صورت بدون کنکور شرکت کرد. همچنین برای رشته های با کنکور امکان انتخاب رشته در دوران تکمیل ظرفیت هم وجود دارد.

سایت دانشگاه آزاد

پذیرش بدون کنکور هم به این صورت است که تمام رشته هارو در تمامی مقاطع اعم از کاردانی کارشناسی و… در برمیگیرد و در دو kوبت ورودی برای مهر ماه و بهمن ماه در اصل ترم پاییز و ترم زمستان پذیرش دارد که مانند هر دانشگاهی دارای قوانین عمومی و اختصاصی است که مهم ترینش تعهد ندادن در خصوص تحویل خوابگاه ها است .

یعنی دانشگاه های آزاد تعهدی در قبال دادن خوابگاه به دانشجویان ندارد و بسیاری از دانشجویان خانه های دانشجویی و یا خوابگاه های خودگردان را برای اقامت خود انتخاب میکنند.

شهریه پذیرش بهترین دانشگاه های آزاد تهران

دانشگاه آزاد علوم تحقیقات تهران یکی از بهترین دانشگاه های آزاد تهران است و در عین حال میتوان آن را گران ترین دانشگاه آزاد نیز دانست. در سال 1401 شهریه ثابت دانشگاه علوم پزشکی در مقطع لیسانس بین 1 میلیون تا 1500 باتوجه به رشته متفاوت بوده است. همانطور که میدانید شهریه متغیر هر ترم باتوجه به واحدهای برداشته شده متفاوت خواهد بود. واحد های عملی و آزمایشگاهی گران تر و دروس تئوری و عمومی ارزان تر خواهد بود.

دانشگاه آزاد کرج نیز یکی از بهترین داتشگاه های آزاد است که به علت نزدیکی به تهران ، بسیار مورد توجه داوطلبان تحصیل در دانشگاه های آزاد است. شهریه دانشگاه آزاد تهران برای ورودی های سال 1401 از 1200 برای مقطع کارشناسی رشته های انسانی شروع شده و تا 1800 متغیر است. شهریه متغیر نیز باتوجه به تعداد واحد و دروس اخذ شده در هر ترم متفاوت خواهد بود.

به طور کلی شهریه های ثابت دانشگاه های آزاد تقریبا برابرند و از سوی سازمان مرکزی مشخص میشوند. اما به علت اساتید مختلف و طبیعتا امکانات موجود در دانشگاه شهریه متغیر میتواند بیشتر یا کمتر نسبت به سایر دانشگاه ها باشد.

نکته قابل توجه درباره شهریه دانشگاه های آزاد اینجاست که شهریه برای هر ورودی تا پایان دوران تحصیل ثابت است. مثلا اگر ورودی 98 مبلغ 1میلیون بابت شهریه ثابت میداده است و در سال 1401 شهریه ثابت همان رشته 1.200.000 تومان شده است، دانشجوی سال 98 همان 1.000.000 ثابت در ورودی خود را پرداخت میکند.

البته این هزینه ها که گفته شد برای مقطع کارشناسی دانشگاه های آزاد است و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های آزاد مقاله مربوط به انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد را بخوانید.

مشاوره انتخاب دانشگاه با معرفی رتبه بندی دانشگاه های آزاد ایران و بهترین دانشگاه آزاد تهران

مشاوره انتخاب دانشگاه در آکو

انتخاب دانشگاه فاکتور های زیادی دارد. ما در مرکز مشاوره کنکور آکو در تلاشیم تا با معرفی دانشگاه های ایران و رتبه بندی آنها، مشاوره انتخاب دانشگاه را به صورت رایگان در اختیار تمامی دانش آموزان بگذاریم. برای دریافت مشاوره کانال تلگرام مرکز مشاوره آکو را فالو کن و یا با شماره 02633408944 تماس بگیر.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا