پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

انتخاب رشته کنکور سراسری

رشته های بدون کنکور 1401

معرفی رشته های بدون کنکور 1401

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
1/5 - (1 امتیاز)

کنکور مسیر پر پیچ و خمی می باشد که هر دانش اموز و داوطلبی نمی تواند از آن با موفقیت عبور کند، بسیاری از دانش اموزان هستند که علاقمند به تحصیل در دانشگاه می باشند ولی نمی خواهند در کنکور سراسری شرکت نمایند، این افراد می توانند در رشته های بدون کنکور تحصیل نمایند، در این مقاله با مرکز مشاوره تخصصی اکو همراه باشید تا با رشته های بدون کنکور 1401 اشنا شوید.

رشته های بدون کنکور 1401

برخی رشته ها در دانشگاه های ایران بر اساس سوابق تحصیلی می باشند و داوطلبان می توانند در زمان انتخاب رشته بدون آزمون این رشته ها را در فرم انتخاب رشته خود وارد نمایند، در این نوع پذیرش معدل و ریز نمرات داوطلب در زمان مدرسه مورد بررسی قرار می گیرد و رتبه و تراز داوطلب در آزمون سراسری اهمیتی ندارد.

رشته های بدون کنکور در تمام دوره های روزانه و شبانه دانشگاه های سراسری، پردیس های خودگردان، دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی ارائه می شود، در انتخاب رشته بدون آزمون نیز مانند انتخاب رشته با ازمون تمامی سهمیه ها در نظر گرفته می شود.

لیست رشته های بدون کنکور 1401

در هر سه گروه آزمایشی (ریاضی – فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی) رشته های بدون آزمون ارائه شده است و علاقمندان به تحصیل در این رشته ها می توانند اقدامات لازم را در خصوص انتخاب رشته و تحصیل در این رشته ها به عمل آورند، انتخاب رشته در رشته های بدون ازمون برای دانشگاه های سراسری همزمان انجام می شود، یعنی یک فرم انتخاب رشته برای دانشگاه های سراسری وجود دارد که داوطلبالن می توانند در زمان انتخاب رشته کد رشته محل این رشته های بدون ازمون را نیز در آن وارد نمایند، اما انتخاب رشته بدون ازمون در دانشگاه های آزاد جدا از انتخاب رشته با ازمون می باشد.

انتخاب رشته کنکور

لیست رشته های بدون کنکور ۱۴۰۱ علوم تجربی

در رشته علوم تجربی تعداد محدودی از رشته هستند که می توان پذیرش آن ها را با سوابق تحصیلی گرفت، این رشته ها عمدتا رشته های علوم پایه و مهندسی می باشد که علاقمندان به این رشته ها می توانند تحصیلات دانشگاهی خود را در این رشته ها داشته باشند، در ادامه با لیست رشته های بدون آزمون تجربی 1401 اشنا خواهید شد.

لیست رشته های بدون آزمون تجربی 1401

علوم و مهندسی صنایع غذایی

علوم ومهندسی جنگل

زیست شناسی جانوری

گیاه پزشکی

شیمی محض

زمین شناسی

مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی

 

لیست رشته های بدون آزمون ریاضی فیزیک 1401

در چند سال گذشته سازمان سنجش در زمان انتخاب رشته، رشته هایی را مشخص می کند که داوطلبان می توانند صرفا با سوابق تحصیلی در آن ها پذیرفته شوند، داوطلبان گروه ریاضی فیزیک رشته های بیشتری برای انتخاب در این نوع پذیرش دارند و می توانند با توجه به علایق و استعدادهای خود یکی از این رشته ها را انتخاب نمایند.

لیست رشته های بدون کنکور 1401

لیست رشته های بدون آزمون ریاضی فیزیک 1401

مهندسی برق

مهندسی مکانیک

آمار

مهندسی صنایع

آمار و سنجش آموزشی

مهندسی کامپیوتر

علوم کامپیوتر

مهندسی معدن

علوم مهندسی

فیزیک مهندسی مهندسی اپتیک و لیزر

شیمی مهندسی

مهندسی ایمنی و بازرسی فنی

مهندسی مکانیک بیوسیستم ( کشاورزی )

مهندسی پلیمر

مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی

مهندسی ساخت و تولید

مهندسی پزشکی

مهندسی نفت

مهندسی ماشین های صنایع غذایی

علوم و مهندسی آب

مهندسی عمران

مهندسی معماری

مهندسی راه آهن

معماری مهندسی خط و سازه های ریلی

مهندسی ماشین های ریلی

مهندسی ایمنی صنعتی

مهندسی مدیریت پروژه

مهندسی صنایع و سیستم های مدیریت

مهندسی ایمنی صنعتی

کاردانی آمار

کاردانی تکنولوژی ماشین های کشاورزی

کاردانی فنی صنایع

کاردانی فنی الکترونیک

کاردانی فنی عملیات پتروشیمی

کارکاردانی معماری سنتی

کاردانی فنی صنایع شیمیایی

کاردانی معماری

کاردانی پالایش گاز

کاردانی فنی عمران

کاردانی فنی مکانیک

کاردانی فنی برق و تاسیسات

لیست رشته های بدون آزمون علوم انسانی 1401

در رشته علوم انسانی نیز مانند دو رشته دیگر امکان تحصیل به صورت بدون آزمون وجود دارد، داوطلبان علوم انسانی در زمان انتخاب رشته می توانند با رشته های بدون آزمون آشنا شوند و در زمان انتخاب رشته اگر تمایلی به پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دارند کد رشته محل این رشته ها را در لیست انتخاب رشته خود وارد نمایند.

لیست رشته های بدون آزمون علوم انسانی 1401

باستان شناسی

تاریخ تمدن ملل اسلامی

علوم حدیث

فقه و حقوق حنفی

فقه و حقوق شافعی

فقه و حقوق اسلامی

فقه و مبانی حقوق اسلامی

شیعه شناسی

اقتصاد

علوم قضایی

معارف اسلامی و ادیان

معارف اسلامی و تاریخ

معارف اسلامی و علوم تربیتی

معارف اسلامی و علوم قرآنی

معارف اسلامی و کلام

ادیان و عرفان

حقوق

تاریخ

زبان و ادبیات فارسی

داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که لیست رشته ها در زمان انتاخاب رشت ممکن از طرف سازمان سنجش با تغییراتی همراه باشند، بنابراین در زمان انتخاب رشته حتما دفترچه انتخاب رشه 1401 را به دقت مطاعه نمایید تا به طور دقیق با این رشته ها آشنا شوید.

رشته های بدون کنکور در ایران

چندین و چند سال می باشد که زمزمه حذف کنکور وجود دارد اما به دلایلی هنوز این اتفاق نیافتاده است، ما کم کم برای حذف کنکور اقداماتی صورت نگرفته است، یکی از دلایل این که هر ساله برخی دانشگاه ها در رشته های مختلف پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی دارند این مساله می باشد، این که داوطلبان با موضوع پذیرش با سوابق تحصیلی آشنا شوند زیرا در سال های آینده به طور کلی تاثیر سوابق تحصیلی افزایش خواهد یافت تا آن جا که شاید منجر به حذف کنکور شود.

رشته های بدون کنکور ۱۴۰۱

انتخاب رشته کنکور با مرکز مشاوره تخصصی اکو

انتخاب رشته کنکور در رشته های بدون آزمون نیز همزمان با انتخاب رشته با ازمون خواهد بود، داوطلبن در زمان انتخاب رشته باید دقیقا با این رشته ها اشنا باشند تا بتوانند انتخاب رشته دقیق و درستی داشته باشند، برای کسب اطلاعات دقیق دفترچه انتخاب رشته را به دقت مطالعه نمایید تا دقیقا با رشته ها و نحوه بررسی و انتخاب رشته اینگونه رشته ها آشنا شوید.

همچنین می توانید با مشاوران انتخاب رشته در این زمینه مشورت نمایید تا اطلاعات دقیق تری کسب کنید، مشاوران ما در مرکز انتخاب رشته تخصصی اکو می توانند پاسخگوی تمام سوالات داوطلبان عزیز در زمینه انتخاب رشته بدون کنکور ۱۴۰۱ و دانشگاه باشند.

اینستاگرام مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا