پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

رشته های دانشگاه های علمی کاربردی تهران

معرفی رشته های دانشگاه علمی کاربردی تهران در 1401

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

دانشگاه علمی کاربردی از جمله دانشگاه های شهریه پرداز می باشد که هزینه نسبتا کمتری از دانشگاه های آزاد – غیر انتفاعی و پیام نور دارد، از جمله مزایای تحصیل در این دانشگاه این می باشد که در اکثر شهرستان ها دانشگاه های علمی کاربردی وجود دارد، در ادامه با مرکز انتاب رشته تخصصی آکو همراه باشید تا با رشته های دانشگاه های علمی کاربردی تهران آشنا شوید.

رشته های دانشگاه های علمی کاربردی تهران

دانشجویان این دانشگاه ها نیازی به رفت و آمد های طولانی ندارند و می توانند در شهرستان محل زندگی خود به تحصیل بپردازند، دانشگاه های علمی کاربردی در 4 گروه (صنعت – کشاورزی – فرهنگ و هنر و مدیریت اجتماعی) پذیرش دانشجو انجام می دهند اما این رشته ها در تمامی دانشگاه های علمی کاربردی ارائه نمی شود.

رشته های دانشگاه های علمی کاربردی تهران در سال 1401

قطع به یقین امکان افزایش و تغیر رشته های ارائه شده توسط دانشگاه های علمی کاربردی وجود دارد و داوطلبان تحصیل در این دانشگاه ها باید قبل از ثبت نام حتما پیگیری های لازم در زمینه این که دانشگاه مورد نظر آن ها چه رشته ای ارائه می دهد را انجام دهند. برای آشنایی با نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مقاله ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی را مطالعه کنید.

                       رشته های دانشگاه علمی کاربردی تهران در سال 1401 در مقطع کاردانی

نام گروه نام رشته
گروه کشاورزی گرایش های صنایع غذایی – گرایش های دامپروری – گرایش های باغبانی
گروه صنعت گرایش های مکانیک – گرایش های کامپیوتر – گرایش های عمران و ساختمان
گروه مدیریت اجتماعی گرایش های حسابداری – گرایش های حقوق – گرایش های مدیریت
گروه فرهنگ و هنر گرایش های سینما – طراحی لباس – گرایش های گرافیک

  انتخاب رشته علمی کاربردی                  

                   رشته های دانشگاه علمی کاربردی تهران در سال 1401 در مقطع کارشناسی

نام گروه نام رشته
گروه کشاورزی گرایش های صنایع غذایی – گرایش های دامپروری – گرایش های باغبانی
گروه صنعت گرایش های مکانیک – گرایش های کامپیوتر – گرایش های عمران و ساختمان
گروه مدیریت اجتماعی گرایش های حسابداری – گرایش های حقوق – گرایش های مدیریت
گروه فرهنگ و هنر گرایش های سینما – طراحی لباس – گرایش های گرافیک

گرایش های این گروه ها در دو نوبت مهر و بهمن برای ثبت نام دانشگاه ها ارائه می شوند، و داوطلبان علاقمند به این رشته ها می توانند در دانشگاه های علمی کاربردی تهران در این زمان ها برای ثب نام مقاطع کاردانی و کارشناسی اقدام به ثبت نام نمایند.

رشته های دانشگاه های علمی کاربردی

گرایش های صنایع غذایی

گرایش های صنایع غذایی مرتبط با کیفیت محصولات غذایی می باشد، حال این مواد غذایی می تواند منشاء گیاهی – دریایی – دام و … باشد.

گرایش های دامپروری

گرایش های دامپروری در گروه کشاورزی می باشد که در زمینه علوم دامی ، تغذیه دام و مدیریت دام ها می باشد.

گرایش های باغبانی

گرایش های باغبانی در گروه کشاورزی می باشد و در زمینه پرورش گیاهان زینتی – شناخت گیاهان – تولیدات گیاهی – محصولات گلخانه ای و … می باشد.

گرایش های مکانیک

رشته مکانیک و گرایش های آن از گروه صنعت می باشد و افرادی که در این رشته تحصیل می کنند باید پایه ریاضی و فیزیک قوی داشته باشند.

گرایش های کامپیوتر

گرایش های کامپیوتر از شاخه های گروه صنعت می باشد و داوطلبان در این زمینه باید علاقمند به کارهای رایانه ای باشند.

رشته های دانشگاه های علمی کاربردی

گرایش های عمران و ساختمان

رشته های عمران و ساختمان در زمینه ساخت ساختمان و فعالیت های ساختمانی می باشد و علاقمندان به این رشته باید از پایه ریاضی و فیزیک قوی برخوردار باشند.

گرایش های حسابداری

رشته حسابداری از زیر شاخه های گروه مدیریت اجتماعی می باشد و طرفداران بسیاری نیز دارد و در بسیاری از دانشگاه های علمی کاربردی ارائه می شود.

گرایش های حقوق

گرایش های حقوق از زیر شاخه های مدیریت اجتماعی می باشد و افرادی که علاقمندان به این رشته می توانند تنها بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام کنند.

گرایش های مدیریت

گرایش های مدیریت نیز در گزوه مدیریت اجتماعی قرار دارد و طرفداران بسیاری نیز دارد، افرادی که در گرایش های مدیریتی تحصیل می کنند در بخش های اداری مراکز مشغول به کار خواهند شد.

 گرایش های سینما

گرایش های سینما از زیر شاخه های گروه فرهنگ و هنر می باشد، افرادی که در گرایش های این رشته تحصیل می کنند عمدتا افرادی هنری می باشند که خلاقیت بالایی نیز دارند.

طراحی لباس

طراحی لباس از جمله رشته هایی می باشد که زمینه مُد فعالیت بسیار دارد و اگر افراد در این رشته تحصیل کنند و بتوانند مهارت خود را افزایش دهند می توانند درآمد بالایی داشته باشند.

گرایش های گرافیک

گرافیک نیز از رشته های پر طرفدار هنری می باشد و علاقمندان به این رشته می توانند با مهارت افزایی بسیار درآمد خوبی از این رشته کسب کنند.

رشته های دانشگاه های علمی کاربردی

دانشگاه های علمی کاربردی تهران

استان تهران بالغ بر 200 دانشگاه علمی کاربردی می باشد، بنابراین افرادی که می خواهد در این دانشگاه ها تحصیلات دانشگاهی خود را ادامه دهند می توانند در مناطق محل سکونت خود به تحصیلات خود ادامه دهند و حتی اگر دانشگاهی رشته مورد نظر آن ها را ارائه نمی داد به دانشگاه دیگری مراجعه نموده و در آن دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام نمایند. در ادامه با چمد دانشگاه علمی کاربردی استان تهران آشنا خواهید شد.

                                                          دانشگاه های علمی کاربردی تهران

نام دانشگاه
مرکز آموزش علمی – کاربردی شرکت سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان (سهامی خاص) مرکز آموزش علمی – کاربردی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مرکز آموزش علمی – کاربردی نیکوکاری رعد
موسسه آموزش عالی علمی – کاربردی هلال ایران مرکز آموزش علمی – کاربردی شرکت صنعتی آما مرکز آموزش علمی – کاربردی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای
مرکز آموزش علمی – کاربردی هلال‌احمر استان تهران مرکز آموزش علمی – کاربردی فرهنگ و هنر واحد 20 تهران مرکز آموزش علمی – کاربردی جهاد دانشگاهی تهران 4
مرکز آموزش علمی – کاربردی جهاد دانشگاهی تهران 2 مرکز آموزش علمی – کاربردی شرکت داده ‌پردازی ایران  مرکز آموزش علمی – کاربردی شرکت ظروف نچسب ماهان
مرکز آموزش علمی – کاربردی شرکت توانبخشی اریکه پرسپولیس  مرکز آموزش علمی – کاربردی جهاد دانشگاهی تهران 3 مرکز آموزش علمی – کاربردی فرهنگ و هنر واحد 33 تهران
مرکز آموزش علمی – کاربردی شرکت صنعتی کوشا (تهران)  مرکز آموزش علمی – کاربردی گروه هتل‌های هما مرکز آموزش علمی – کاربردی فرهنگ و هنر واحد 47 تهران
مرکز آموزش علمی – کاربردی شرکت داده ‌پردازی ایران مرکز آموزش علمی – کاربردی جهاد دانشگاهی تهران 1 مرکز آموزش علمی – کاربردی ساپکو (تهران)
مرکز آموزش علمی – کاربردی سوانح طبیعی مرکز آموزش علمی – کاربردی فرهنگی هنری شهرداری تهران مرکز آموزش علمی – کاربردی شهید چمران فاوا
مرکز آموزش علمی – کاربردی شهدای نامدار مرکز آموزش علمی – کاربردی دانشکده شهید مطهری مرکز آموزش علمی – کاربردی امام خمینی (ره)
مرکز آموزش علمی – کاربردی شرکت گروه پزشکی ابن‌ سینا مرکز آموزش علمی – کاربردی خانه کارگر واحد اسلامشهر مرکز آموزش علمی – کاربردی خاتم‌الانبیاء

دانشگاه هایی که در جدول بالا آورده شده است تنها چند دانشگاه از دانشگاه های علمی کاربردی تهران می باشد.

دانشگاه های علمی کاربردی تهران

انتخاب رشته علمی کاربردی با مرکز مشاوره تخصصی آکو

ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی سختی خاصی ندارد و شرایط خاصی نمی طلبد بنابراین برای ثبت نام در این دانشگاه ها باید به انتخاب رشته توجه کرد، توجه به اینکه به چه رشته ای علاقه دارید و استعداد چه رشته ای در وجودتان نهفته شده بحث بسیار پر اهمیتی می باشد زیرا که بدون هیچ سختی خاصی و گذراندن دوره ای می توانید بدون کنکور در این دانشگاه ها ثبت نام نمایید زیرا همان طور که می دانید تحصیل در دانشگاه های علمی کاربردی نیازمند شرکت در کنکور یا حتی آزمون خاصی نیسا، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب رشته علمی کاربردی با مشاوران ما در مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو در ارتباط باشید.

اینستاگرام مرگز انتخاب رشته تخصصی آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا