پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

ظرفیت رشته پزشکی در دانشگاه

قبولی در رشته پزشکی با رتبه 120 هزار !

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در این چند روز بحث قبولی در رشته پزشکی با رتبه های عجیب و غریب داغ شده است، رشته پزشکی از برترین رشته های گروه علوم تجربی می باشد که بسیاری از داوطلبان این گروه ازمایشی در پی پذیرش در این رشته هستند، در ادامه این خبر با مرکز مشاوره تخصصی آکو همراه باشید تا با ظرفیت رشته پزشکی در دانشگاه آشنا شوید.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفته است که پیش بینی شده است که در سال 1401 با رتبه 120 هزار نیز قبولی در رشته پزشکی داشته باشیم، این مساله اتفاق نه چندان جالبی می باشد زیرا پزشکان آینده باید از بین داوطلبانی انتخاب شوند که سطح علمی بالایی داشته باشند.

ظرفیت رشته پزشکی در دانشگاه

گذراندن دوره 7 ساله پزشکی در دانشگاه نیز دوره آسانی نیست و دانشجو باید بتواند این دوره را با موفقیت بالایی بگذراند تا بتواند به عنوان پزشکی حاذق فعالیت خود را ادامه دهد.

وجود سهمیه های مختلف نیز در این اتفاق بی تاثیر نیست، اسیب این سهمیه های مختلف بسیار بالاست زیرا بسیاری از داوطلبانی که با این سهمیه ها وارد دانشگاه می شوند شاید صلاحیت رشته ای در ان پذیرفته شده اند را نداشته باشند و این مساله می تواند برای جامعه بسیار آسیب زا باشد.

رشته پزشکی رشته ای می باشد که مستقیما با سلامت افراد جامعه رابطه دارد، یک تشخیص نا به جا و غلط می تواند سلامت یک فرد را به خطر بی اندازد، بنابراین به گفته ویس کرمی باید در رابطه با سهمیه های کنکور اصلاحاتی صورت گیرد.

اینستاگرام مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا