پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

انتخاب رشته کنکور سراسریمشاور من

نکات و مشاوره انتخاب رشته کنکور

مشاوره انتخاب رشته کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

وقتی صحبت از مشاوره انتخاب رشته کنکور می‌شود، همه به دنبال یکسری معجزه هستند، در حالی که اولین معجزه را خودتان در جلسه کنکور رقم زده‌اید. حالا ممکن است شادی‌آور یا ناراحت کننده باشد. اما رعایت برخی کارهای ساده باعث می‌شود که شما به نتیجه دلخواه دست پیدا نکنید. مهمترین نکته ای که مشاوره انتخاب رشته کنکور به شما خواهد آموخت ترتیب قرار دادن انتخاب هایتان در لیست انتخاب رشته سازمان سنجش است. با ما همراه باشید تا در کنار آموزش رایگان نکات انتخاب رشته کنکور سراسری ، یک جلسه مشاوره کنکور رایگان نیز دریافت کنید.

فهرست مطالب

مشاوره رایگان انتخاب رشته کنکور سراسری

خب تا به اینجا هر نتیجه‌ای که قرار به رقم خوردن بوده، اتفاق افتاده است. پس تنها کاری که قادر به انجام آن هستید، این خواهد بود که درست انتخاب رشته کنید. اما مراحل این انتخاب باید چگونه باید باشد؟

برخی بیان می‌کنند که از بهترین دانشگاه شروع می‌کنیم و به سمت دانشگاه‌های رتبه پایین حرکت می‌کنیم. واقعاً به همین سادگی هست؟ شاید در نگاه اول بسیار ایده آل باشد، اما واقعا پاسخگو نیست. در حقیقت این کار از اول ایراد دارد. پیش از هرچیز ببینید که شما چه رشته‌ای انتخاب کرده‌اید؟

آموزش نکات انتخاب رشته کنکور سراسری و مشاوره آنلاین و تلفنی رایگان برای کنکور در آکو کرج

برخی بیان می‌کنند که بر اساس علاقه. بله علاقه خوب است، اما منطقی بودن لازم است. یکبار اصولی مراحل انتخاب رشته صحیح برای کنکور سراسری را به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید به نتیجه مطلوب برسید. مرکز مشاوره تخصصی کنکور و انتخاب رشته آکو کرج اولین مرکز تخصصی مشاور های کنکور با امکان ارائه مشاوره تلفنی و آنلاین.

نکات انتخاب رشته کنکور سراسری

50 درصد سرنوشت شما در بخش انتخاب رشته کنکور سراسری مشخص خواهد شد. اهمیت مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور سراسری در اینجا تجلی پیدا خواهد کرد. چگونه؟ همانطور که میدانید شما با انتخاب رشته ،صرفاً یک رشته انتخاب نخواهید کرد. بلکه آینده کاری، میزان درآمد، نوع نگاه جامعه به شما و حتی سطح رفاه خود را تعیین می‌کنید. لطفاً افکار منفی مثل چه کسی در رشته خود در حال کار است را کنار بگذارید. چون این شما هستید که میزان موفقیت خودتان را تعیین میکنید. درست مثل قبل از کنکور که هرکس باتوجه به میزان تلاششان نتیجه گرفتند.خب معیار ها و نکات مهمی که هنگام انتخاب رشته باید رعایت کنیم چیست؟

[aparat id=’6d30F’]

علاقه مهمترین نکته برای انتخاب رشته کنکور

بی شک یکی از مهمترین قسمت های انتخاب رشته برای کنکور ، علاقه داشتن به شغلی است که در آینده خواهید داشت. توجه داشته باشید این موضوع لازم است، اما کافی نیست. علاقه بر اساس این که فلان فرد را دیدم و خیلی از شغلش خوشم آمد، امروزه پاسخگو نخواهد بود. پس منطقی باشید. علاقه یعنی دوست داشتن مفاهیم پایه‌ای آن مباحث و یکسان بودن اهداف و شرایط شغلی مورد نظر با تیپ شخصیتی شماست.

به طور مثال وقتی شما رشته کامپیوتر را بر حسب علاقه انتخاب می‌کنید باید حداقل از ریاضیات و به خصوص گسسته خوشتان بیاید. حواستان باشد اینجا صحبت ما در مورد 20 شدن یا نشدن نخواهد بود. بحث لذت بردن است. شاید بگویید که چه ربطی دارد؟

بدانید که فردی که صرفاً نمره بالا می‌آورد یعنی توانایی درس خواندن دارد، اما آن کسی که علاقه دارد، یعنی می‌تواند در کشاکش این رشته دوام آورد و به افرادی تبدیل شود که در آینده در حوزه خود کار خواهد کرد. پس واقع بین باید باشیم و قبول کنیم که یکی از مقصران کار کردن در رشته غیر مرتبط خودمان هستیم. بهتر است به جای کاسه چه کنم چه کنم برای 4 سال آینده، الان به فکر باشید. مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور میتواند آینده شما را به کل تغییر دهد.

آینده نگری در هنگام انتخاب رشته

وقت آن است که به میزان شغل کار و درآمد آن نگاه کنید. شاید برخی بگویند که مکانیک و برق برویم چون کارخانه‌ها نیرو می‌خواهد یا نرویم چون وضع صنعت خراب است. در حقیقت شما نباید در مورد شرایط فعلی یک صنعت قضاوت کنید. بلکه باید در مورد آینده آن حوزه نگاه کنید. چون حداقل شما 4 سال دیگر قرار است که وارد کار شوید.

نکات و مشاوره انتخاب رشته رایگان در مرکز مشاوره آکو

نکته مهم بعدی در انتخاب رشته کنکور موضوع توان خودتان است. آیا شما قادر هستید که در کارخانه کار کنید یا توان کار به مدت طولانی در پشت کامپیوتر را دارید؟ بگذارید یک تجربه شخصی را برایتان بگویم.

من یک رشته صنعتی پرطرف‌دار خواندم، اما بعد از ورود به بازار کار و کارخانه دیدم که اصلاً من برای چنین کاری ساخته نشده‌ام و حوزه‌ای که در آن وارد شدم را اشتباه انتخاب کردم. شاید اگر در 18 سالگی به محیط کاری فکر کرده بودم، الان دچار این مشکل نشده بودم. همه چیز را خودتان تجربه نکنید، بلکه از تجربیات بهره ببرید. یک مشاور میتواند این دورنگری را برایتان آسان کند. هرچند ما در مرکز مشاوره تخصصی انتخاب رشته آکو با معرفی بیش از 100 رشته دانشگاهی گروه های آزمایشی تجربی و ریاضی و انسانی ، برای کمک به داوطلبان برنامه ریزی کرده ایم.

بیشتر بخوانید: معرفی رشته های دانشگاهی برای انتخاب رشته

بررسی درآمد برای انتخاب ذرشته

درست است که هر کاری یک میزان درآمد دارد و برخی کارها به صورت خصوصی و در قالب شرکت زدن نیز قابل انجام شدن خواهد بود. اما قبل اینکه اعداد و ارقام را کنار هم بچینید ببینید آیا آدمی هستید که اکتیو و خودجوش باشید یا نه؟ در حقیقت روحیه کار برای خودتان دارید یا آدمی هستید که سعی در نفر اول بودن ندارید و پیروی را ترجیح می‌دهید. اولین قدم این است که فکر کنید کارمند بودن را دوست دارید یا ترجیح میدهید کاری راه بندازید و خودتان آن را رهبری کنید؟

با این توصیفات بهتر است که حالا درآمد خود را تخمین بزنید. حواستان باشد که درآمد شما سطح رفاه زندگی تان در آینده را تعیین خواهد کرد. شاید بگویید باید فقط پزشک شد. اما اصلاً این‌طور نیست. یک حسابدار، یک وکیل خوب، یک فردی که علوم سیاسی خوانده و حتی یک مهندس معماری می‌تواند درآمد خوب داشته باشد، به شرطی که درست و با توجه به کاراکتر خودش شغلش انتخاب کرده باشد.

شغل خوب و منطبق بر تیپ شخصیتی ، همان چیزی است که باید حالا با انتخاب رشته صحیح در کنکور سراسری برای آن تصمیم بگیرید.

کاراکتر شخصیتی شما

تا به اینجا تکه‌تکه در مورد شخصیت اشاراتی را کردیم، اما نکته مهم در بحث اینجا نحوه تعامل شما است. فردی گوشه گیر و کم صحبت، کمتر قادر به وکیل شدن است، زیرا نیاز به صحبت بیشتر دارد. شجاعت داشتن و اعتماد به خود به صورت منطقی از مهم‌ترین ویژگی‌های افرادی است که مدیریت خوانده‌اند. برای انجام تست شخصیت شناسی تحصیلی و شغلی کلیک کنید.

مشاوره انتخاب رشته و شغل رایگان در کرج

نحوه انتخاب رشته‌ها

بعد از عبور از محله ظرفیت، نوبت به ورود رشته‌ها خواهد شد. برای این منظور باید رشته یا رشته‌های مد نظر را استخراج کنید. این کار را به صورت سه ستونی انجام دهید. در یک ستون رشته، ستون دوم نام دانشگاه و ستون سوم مختص کد رشته خواهد بود. حتماً کد را درست وارد کنید و دو بار آن را چک کنید. بسیاری با همین موضوع سرنوشتشان عوض شده است.

تعیین ظرفیت هر رشته پیش از انتخاب

با تعیین همه پارامترها، شما انتخابی را انجام داده‌اید. البته این تعیین علاقه هیچ ربطی به نوع انتخاب رشته ندارد. برای دانشگاه سراسری، آزاد، پیام نور و حتی غیر انتفاعی یکسان خواهد بود. پس حالا باید در مورد ظرفیت این رشته در بین دانشگاه‌های مختلف سراسری بررسی را انجام دهید. اینجا از نکات انتخاب رشته کنکور است که اهمیت بالایی دارد.

در اینجا یک مقوله به وجود خواهد آمد که شما در یکی از موارد انتخابی قبول شده‌اید یا نه. در نتیجه سه راه در مقابل شما خواهد بود. این قبول شدن یا نشدن به راحتی از طریق نرم افزار های شبیه ساز انتخاب رشته کنکور یا صحبت با مشاور قابل بررسی خواهد بود. پس نگران نباشید.

بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

فقط و فقط رشته مورد نظر

قبول نشدن در کنکور و ماندن برای رسیدن به دانشگاه سراسری برای رشته مورد علاقه اولین راه است. البته به شرطی که به عنوان پسر مشکلی را در مورد سربازی نداشته باشید. عموماً این گزینه مورد استقبال داوطلبان پزشکی است.

رشته های جایگزین در انتخاب رشته

در این حالت، فرد باید یک رشته ثانویه و حتی سومی یا چهارمی را انتخاب کند. در حقیقت این موارد، اولویت اول فرد نیست، اما به آن‌ها نیز بی میل نیست. پس یکبار دیگر چرخه انتخاب را باید طی کند و در مرحله تعیین ظرفیت آن را بسنجد.

قبول نشدن در رشته های انتخابی

در این حالت، عموماً دو نوع افراد اقدام خواهند کرد. گروه اول که علاقه بسیاری به وارد شدن دانشگاه دارند و علاقه به کنکور در سال بعد ندارند و می‌خواهند در رشته مد نظر تحصیل کنند. گروه دوم نیز در هیچ کدام از موارد انتخابی و مد نظر قبول نمی‌شوند و برای عدم کنکور مجدد این راه را انتخاب خواهند کرد.

در این حالت فرد رشته‌های دانشگاه آزاد، پیام نور و حتی غیر انتفاعی را در انتخاب رشته خود لحاظ خواهد کرد. در ادامه توضیحات و مشاوره رایگان جزئی تری درباره انتخاب رشته کنکور خواهیم داد.

چیدمان رشته ها هنگام انتخاب رشته کنکور

یکی از مهم‌ترین موارد در مشاوره  انتخاب رشته کنکور ، چیدمان خواهد بود. در هنگام چینش رشته ها در لیست انتخاب رشته، دو نگرش اساسی وجود دارد. اولین نگرش دانشگاه محور است که اولویت را به دانشگاه می‌دهند. عموماً این افراد دو الی سه رشته را انتخاب کرده‌اند و بین آن‌ها آن چنان تفاوتی قائل نیستند.

در این حالت چیدمان بر اساس دانشگاه خواهد بود. اولویت انتخاب نیز با دانشگاه‌های استان تهران یا شهر محل سکونت خودتان خواهد بود. سپس بر اساس رنکینگ دانشگاه این انتخاب انجام خواهد شد.

نگرش دوم نیز موضوع رشته خواهد بود. در این حالت فرد اولویتش رشته خواهد بود. به این ترتیب تمام دانشگاه‌ها از تهران یا شهر خودتان آغاز خواهد شد و سپس به سمت دانشگاه‌ها با رنکینگ پایین‌تر ادامه خواهد یافت.

البته وقتی صحبت از دانشگاه‌هایی به‌غیراز سراسری می‌شود، بهتر است که برای کاهش هزینه‌های رفت و آمد و غیره شهر خودتان را انتخاب کنید.

وارد کردن کد رشته محل ها در سیستم

در اینجا پس از ورود به سایت سنجش و انتخاب فیلد کارشناسی در سمت راست صفحه، یک بخش باز خواهد شد. قادر هستید که اعلان‌های مربوط به انتخاب رشته را در آن ببینید. ابتدا روی لینک خرید شماره سریال رشته سراسری کلیک کنید. سپس از طریق درگاه پرداختی، هزینه انتخاب رشته را بپردازید. یک کد دریافت خواهید کرد که برای انتخاب رشته نیاز دارید.

سپس روی لینک انتخاب رشته کلیک کنید. وقتی که وارد صفحه جدید شدید، از طریق یکی از روش‌های بیان شده، وارد حساب کاربری خود شوید. پس از این کار قادر هستید که با کلیک روی گزینه انتخاب رشته وارد صفحه آن شوید. در این قسمت کافی است که تنها کد هر رشته را وارد کنید.

بهتر است که برای وارد کردن کد رشته محل های مورد نظر در یک محل آرام و بدون سر و صدا باشید تا تمرکز کافی را داشته باشید. پیشنهاد میکنیم خودتان وارد کردن کد ها را انجام دهید و به دست دوست و خواهر و برادر و کافی نت نسپارید!

بعد از وارد کردن کد رشته محل ها با زدن دکمه Enter به آیتم بعدی خواهید رفت. همچنین در مقابل کد رشته قبلی، دانشگاه و نام رشته ظاهر خواهد شد. حتماً این موضوع را با چک لیست خود تطابق دهید. زیرا باعث کاهش خطا در وارد کردن اطلاعات خواهد شد.

بهتر است بدانید که این زمان محدود و در حدود 40 دقیقه خواهد بود و در صورت عدم اتمام سامانه شما را از صفحه خارج خواهد کرد. به این ترتیب باید مجدد کدها را وارد کنید. در هنگام انتخاب رشته کنکور سراسری تا 100 مورد حق انتخاب خواهید داشت. این صد انتخاب شامل کد رشته محل های دانشگاه های سراسری تمام کشور، دانشگاه های پیام نور ، رشته های با کنکور دانشگا های آزاد و حتی غیر انتفاعی ها خواهد بود.

انتخاب دانشگاه پیام نور

تا به اینجا دانشگاه سراسری و غیر انتفاعی را با هم انتخاب رشته کردید. اما بدانید که برای انتخاب رشته در دانشگاه پیام نور باید دو کار را انجام دهید. اولین مورد زدن تیک انتخاب رشته در هنگام ثبت نام در بهمن ماه خواهد بود. اگر این کار را انجام ندادید و قصد این کار را دارید، از طریق زمان‌های بیان شده برای ویرایش این گزینه را فعال کنید.

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه پیام نور

سپس باید همانند انتخاب رشته سراسری یک شماره سریال برای انتخاب رشته در دانشگاه های پیام نور خریداری کنید. این کار را قادر هستید که از طریق لینک موجود در صفحه اعلان‌ها در بخش مختص رشته کارشناسی در صفحه سنجش انجام دهید.

پس از خرید و در قسمت انتخاب رشته این کد را وارد کرده و در قالب انتخاب‌ها قادر هستید که گزینه‌های پیام نور را نیز لحاظ کنید. این 100 مورد هم برای دانشگاه‌های سراسری و غیر انتفاعی و پیام نور خواهد بود. به شرطی که کارت انتخاب رشته پیام نور خریداری و کد آن وارد شده باشد.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

در این باره باید ابتدا وارد پلتفرم مختص دانشگاه آزاد شوید. پس از انجام همه مراحل تا چیدمان، تنها چند اقدام ساده نیاز است. ابتدا باید یک شماره سریال برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد بخرید. سپس قادر خواهید بود که با نام کاربری و رمز عبور که در سایت نحوه تشخیص آن آمده، وارد حساب کاربری شوید. شماره سریال را وارد کرده و رشته‌های مد نظر را وارد می‌کنید.

آموزش و مشاوره رایگان انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد

در این نوع دانشگاه‌ها به علت زیاد رشته قبولی، نگرانی زیادی در مورد قبولی در دانشگاه نخواهید داشت و بهتر است که صرفاً به فکر رشته باشید. البته در مورد رشته تجربی کمی داستان متفاوت بوده و باید تمام دانشگاه‌های ممکن را حتماً انتخاب کنند. در اینجا نیز 100 انتخاب خواهید داشت.

مشاوره رایگان و نکات انتخاب رشته کنکور

در حقیقت همه این فرایند را می‌توانید با یک مشاوره تخصصی انتخاب رشته به همراه خودتان انجام دهد. اولین علت این خواهد بود که او کاملاً بر همه دروس از نظر درسی در دانشگاه و بازار کار اشراف دارد. همچنین در مورد قبولی‌ها می‌تواند آمار دقیقی در اختیارتان بگذارد.

یک سلاح مخفی که به هیچ وجه خودتان نخواهید فهمید و مشاوره رایگان انتخاب رشته کنکور سراسری نمیتواند به شما ارائه دهد، موضوع گرایش داوطلبین در آن سال خواهد بود. هر سال یک سری رشته مهم تر از دیگر رشته ها می‌شود و بسیاری از افراد به سمت آن خواهند رفت. با توجه به رتبه و رشته انتخابی، میزان گرایش داوطلبان به هر رتبه می‌تواند برای داشتن یک انتخاب درست ، روش عالی باشد. البته اگر درست برای انتخاب رشته کنکور سراسری از این نکات استفاده نکنید، میتواند بر علیه شما عمل کند.

همچنین مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور می‌تواند بر اساس علایق شما و در نظر گرفتن موارد بیان شده انتخاب خوبی برای شما انجام دهد.

مرکز مشاوره تخصصی انتخاب رشته و کنکور آکو کرج

در این مقاله نکات انتخاب رشته کنکور سراسری را به صورت رایگان و به عنوان یک مشاوره تخصصی برایتان بیان کردیم. حالا نوبت شما است که دست به انتخاب بزنید.  گروه مشاوره تخصصی کنکور آکو کرج به شما پیشنهاد می‌کند که موضوع انتخاب رشته را دست کم نگیرید و در مورد انتخاب گزینه مد نظر بیشتر دقت کنید. ما معتقدیم آینده شما از همین جا رقم خواهد خورد. چون شما 4 سال از بهترین زمان عمر خود را در این مقطع خواهید گذراند. امیدواریم بعد از 4 سال ناامید نباشید.

راه های ارتباطی با مرکز مشاوره تخصصی انتخاب رشته آکو کرج

آیا برای انتخاب رشته پیام نور باید هزینه جدا پرداخت کرد؟

بله، برای انتخاب رشته سراسری و پیام نور باید دو شماره سریال خریداری کنید. قادر نخواهید بود که با یک شماره انتخاب را انجام دهید.

تعداد انتخاب‌ها در اتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد و سراسری چند مورد خواهد بود؟

در هر کدام از موارد بیان شده شما 100 مورد را می‌توانید انتخاب کنید.

انتخاب رشته کنکور سراسری چه زمانی برگزار می‌شود؟

در صورتی که کنکور تیرماه برگزار گردد، انتخاب رشته در هفته چهارم مرداد ماه خواهد بود. به طور کلی یک ماه پس از برگزاری کنکور، نتایج انتشار خواهد یافت و چند روز بعد سامانه انتخاب رشته باز خواهد شد.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کی خواهد بود؟

عموماً 2 الی 3 هفته پس از پایان زمان انتخاب رشته نتایج قبولی دانشگاه ها منتشر میشود.

مدت زمان مجاز برای انتخاب رشته چقدر هست؟

زمان انتخاب رشته به مدت 1 هفته خواهد بود. اما بهتر است که به علت ترافیک بالای سایت در لحظات آخر، انتخاب رشته را به ساعات پایانی مهلت ثبت، موکول نکنید.

انتخاب رشته سراسری و آزاد هم‌زمان خواهد بود؟

خیر. ابتدا انتخاب رشته سراسری انجام شده و پس از چند روز پنل انتخاب رشته دانشگاه آزاد باز خواهد شد.

برای مشاهده انتایج انتخاب رشته به چه سایتی باید مراجعه کرد؟

سایت سنجش و سایت دانشگاه آزاد نتایج انتخاب رشته دانشگاه ها را منتشر خواهند کرد.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا