پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

معافیت تحصیلی برای سربازی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران مشمولان سربازی افرادی می باشند که به سن 18 سال تمام رسیده باشند، این افراد پس از این که دوران مدرسه خود را به اتمام رساندند باید به خدمت سربازی بروند، مگر این که مشمول یکی از انواع معافیت ها شوند تا بتوانند این دوره را کمی عقب بیاندازند، در ادامه این خبر با تیم مشاوره ای آکو همراه باشید تا در جریان معافیت تحصیلی برای سربازی قرار گیرید.

معافیت تحصیلی برای سربازی

سردار تقی زاده در مورد معافیت تحصیلی به داوطلبان آزمون سراسری گفت، آن دسته از داوطلبانی که 18 سال تمام دارند ظرف 12 ماه باید برگه اعزام به سربازی خود را دریافت نمایند یا در یکی از دانشگاه های کشور مشغول به تحصیل شوند، در غیر این صورت برای آن ها غیبت در خواهد شد.

بنابراین داوطلبان آزمون سراسری سال 1401 تا پایان شهریور ماه 1402 فرصت دارند تا برگه اعزام به سربازی خود را دریافت کنند در غیر این صورت باید در یکی از دانشگاه ها تحصیل نمایند و شامل معافیت تحصیلی سربازی شوند، و داوطلبان آزمون سراسری 1400 که در سال 1401 نیز در آزمون سراسری پذیرفته نشده اند باید پیش از آن که غیبتی برای آن ها لحاظ شود نسبت به تعیین تکلیف سربازی خود اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس سازمان نظام وظیفه در مورد نحوه ثبت معافیت تحصیلی داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 1401 پذیرفته شده اند گفت: این افراد باید در سامانه سخا یا نرم افزار پلیس من درخواست خود را ثبت نمایند.

اینستاگرام مرکز انتخاب رشته آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا