پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی دانشگاه های کشور سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی

معرفی دانشگاه خوارزمی تهران

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
4/5 - (1 امتیاز)

دانشگاه خوارزمی تهران یکی از قدیمی ترین دانشگاه های بنیان گذاری شده در ایران می باشد، فعالیت این دانشگاه از سال 1297 شروع شده است و در ابتدا کار خود را با تربیت معلم آغاز کرده است، حال این دانشگاه در دو نقطه ایران که یک پردیس آن در استان تهران و پردیس دیگر در استان البرز قرار دارد، شروع کار این دانشگاه با دو کلاس بوده است و معلمان بسیاری در این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند، در ادامه با مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو همراه باشید تا به معرفی دانشگاه خوارزمی تهران بپردازد.

معرفی دانشگاه خوارزمی

با توجه به این که این دانشگاه بیش از صد سال است فعالیت دارد برای نامی که امروز دارد پورسه های بسیاری را از سر گذرانده است و به نام های بسیاری تغییر یافته است، دانشگاه خوارزمی تا سال 1390 با عنوان دانشگاه تربیت معلم تهران شناخته می شد اما پس از برگزاری جلسات متعدد این نام به به دانشگاه خوارزمی تغییر یافت، در ادامه با رشته های دانشگاه خوارزمی تهران آورده شده است.

دانشکده ها و رشته های دانشگاه خوارزمی تهران

رشته های دانشگاه خوارزمی تهران بسیار متنوع می باشد و همان طور که گفته شد دانشگاه خوارزمی دانشگاهی با قدمت بالا می باشد و تحصیل در این دانشگاه نیازمند تلاش بالایی می باشد، دانشگاه خوارزمی تهران در هر سه مقطع کارشناسی – کارشناسی ارشد و دکتری از طریق آزمون سراسری به پذیرش دانشجو می پردازد. در جدول زیر با دانشکده ها و رشته های دانشگاه خوارزمی تهران آشنا خواهید شد.

دانشکده ها رشته ها
دانشکده فنی مهندسی مهندسی عمران، مهندسی برق، مهندسی مکانیک ، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر
دانشکده علوم جغرافیایی ژئومورفولوژی، آب و هوا شناسی، مخاطرات محیطی، جغرافیا و برنامه ریزی شهری، جغرافیا و برنامه ریزی روستایی، جغرافیای سیاسی، سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی، جغرافیا و برنامه ریزی گردشگری
دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر ریاضی، علوم کامپیوتر
دانشکده اقتصاد مهندسی صنایع – سیستم های کلان، علوم اقتصادی، رشته اقتصاد نظری، اقتصاد مسکن، علوم اقتصادی – بانکداری اسلامی، علوم اقتصادی – اقتصاد اسلامی، علوم اقتصادی – اقتصاد مالی اسلامی، اقتصاد انرژی
دانشکده علوم زمین زمین شناسی، ژئوشیمی، زمین شناسی کاربردی
دانشکده مدیریت مدیریت ابزرگانی، مدیریت آموزشی، مدیریت عملیات و فناوری اطلاعات، مدیریت منابع انسانی و مدیریت کسب و کار، مدیریت بانک، مدیریت بیمه، مدیریت گمرک
دانشکده هنر و معماری مهندسی معماری – مهندسی شهرسازی – کارشناسی چمد رسانه ای
دانشکده فیزیک فیزیک
دانشکده علوم مالی حسابداری، مدیریت و مهندسی مالی، ریاضیات مالی
دانشکده شیمی شیمی آلی و پلیمر، شیمی تجزیه، شیمی فیزیک، شیمی معدنی و نانو، شیمی کاربردی
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی روانشناسی، روانشناسی بالینی، روانشناسی تربیتی، مشاوره، علم اطلاعات و دانش شناسی، تکنولوژی آموزشی، مزالعات برنامه ریزی درسی، فلسفه تعلیم و تربیت
دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی فیزیولوژی ورزشی، آسیب شناسی و بیومکانیک، مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، مربی گری ورزشی
دانشکده حقوق و علوم سیاسی علوم سیاسی، روابط بین الملل، حقوق خصوصی، حقوق جزا، حقوق بین الملل، حقوق
دانشکده علوم زیستی علوم جانوری، علوم سلوسی و مولکولی، علوم گیاهی
دانشکده ادبیات و علوم انسانی تاریخ – جامعه شناسی – زبان و ادبیات عربی – زبان و ادبیت فارسی – فلسفه – معارف اسلامی – علوم قرآن و حدیث – زبان های خارجی

مراکز پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه خوارزمی

  • پژوهشکده علوم حرکتی
  • پژوهشکده علوم کاربردی
  • پژوهشکده پلاسما
  • پژوهشکده فلسفه و حقوق تطبیقی
  • موسسه تحقیقات تربیتی
  • موسسه زبان های خارجی
  • موسسه پژوهشی زبان و ادبیت فارسی بهار
  • قطب علمی تحلیل فضایی مخاطرات محیطی
  • قطب علمی روانشناسی استرس

رشته های دانشگاه خوارزمی تهران

رتبه دانشگاه خوارزمی

دانشگاه خوارزمی یک دانشگاه با سطح علمی بسیار بالا می باشد، این دانشگاه تا به الان 14280 مقاله داخلی و 6438 مقاله معتبر بین المللی منتشر کرده است، این دانشگاه در سال 1400 توانسته در بین کل دانشگاه های کشور رتبه 16 و در بین دانشگاه های دولتی رتبه 12 را از آن خود کند، به همین خاطر نیز هست که گفته می شود سطح علمی این دانشگاه بسیار بالاست.

این دانشگاه در رتبه بندی تایمز در 2021 توانست در زمینه رشته های فنی و مهندسی در بین دانشگاه های جهان رتبه 601 – 800 را از آن خود کند.

نمونه کارنامه قبولی در دانشگاه خوارزمی

گروه آزمایشی: ریاضی         رتبه در منطقه: 1024            رتبه کشوری : 1690       رشته قبولی: مهندسی کامپیوتر

نام درس چند تا از ده تا
ادبیات فارسی 7
عربی 8
معارف 8
زبان انگلیسی 5
ریاضیات 1
فیزیک 5
شیمی 4

رتبه دانشگاه خوارزمی

امکانات دانشگاه خوارزمی

دانشگاه خوارزمی برای هر مرکز خود هم در تهران هم در کرج خوابگاه هایی در نظر گرفته است که دانشجویان غیر بومی می توانند از این خوابگاه ها برای رفاه حال خود استفاده کنند.

این دانشگاه نیز مانند تمام دانشگاه ها سیستم اتوماسیون تغذیه دارد و دانشجویان این دانشگاه می توانند از سلف و اتوماسیون تغذیه استفاده کنند.

وجود کتابخانه نیز کار را برای دانشجویانی که نیاز به پایان نامه های قدیمی و کتاب های مختلف دارند آسان تر کرده است، از این کتابخانه هم می توان به صورت حضوری هم به صورت آنلاین استفاده کرد.

وجود سالن ورزشی بسیار وسیع در این دانشگاه از دیگر امکانات دانشگاه خوارزمی می باشد، امکان بازی های پر فعالیت و عملی با ظرفیت 3 هزار تماشاگر در این سالن ورزشی وجود دارد.

استخر بزرگی نیز برای دانشگاه تعبیه شده است که دانشجویان این دانشگاه می توانند از آن استفاده کنند.

امکانات دانشگاه خوارزمی

آدرس دانشگاه خوارزمی

آدرس دانشگاه خوارزمی تهران : تهران – خیابان شهید مفتح نرسیده به انقلاب – پلاک ۴۹

تلفن تماس :۳۴۵۷۹۶۰۰-۲۶-۹۸+

لوکیشن دانشگاه خوارزمی تهران در گوگل مپ

آدرس دانشگاه خوارزمی کزج :   کرج – انتهای خیابان شهید بهشتی – میدان دانشگاه

تلفن تماس :۳۴۵۷۹۶۰۰-۲۶-۹۸+

لوکیشن دانشگاه خوارزمی کرج در گوگل مپ

انتخاب رشته کنکور سراسری با مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو

در متن فوق به معرفی دانشگاه خوارزمی پرداختیم در ادامه باید به این نکته توجه داشت که دانشگاه خوارزمی یکی از بهترین دانشگاه های کشور می باشد که از تمام رشته های نظری پذیرش دانشجو دارد، تنوع و تعداد رشته هایی که این دانشگاه ارائه می دهد بسیار بالاست و از امکانات و شرایط خوبی نیز برخوردار است، سطح علمی بالای این دانشگاه باعث شده است که علاقمندان به این دانشگاه روز به روز افزایش یابند.

دانشگاه خوارزمی در گذشته در زمینه تربیت معلم فعالیت می کرد ولی در حال حاضر دانشگاه های فرهنگیان و تربیت معلم مستقل از از دانشگاه های دولتی شده اند و این دانشگاه نیز به عنوان یک دانشگاه سراسری زیر نظر وزات علوم کشور فعالیت می کند.

حال اگر علاقمند به پذیرش در این دانشگاه هستید در زمان انتخاب رشته از یک مشاور مشورت بگیرید، مشاوران ما در مرکز مشاوره تخصصی آکو می تانند به تمام سوالات شما در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری و آشنایی بیشتر با دانشگاه خوارزمی پاسخ دهند.

اینستاگرام مرکز انتخاب رشته آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا