پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منمعرفی رشته

معرفی رشته عکاسی

کنکور رشته عکاسی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
4/5 - (1 امتیاز)

رشته عکاسی رشته ای کاملا هنری می باشد که افراد علاقمند به این حرفه باید افرادی خلاق و پر تلاش باشند که بتوانند با تمرین و تکرار فراوان در این حرفه مهارت بالا پیداکنند، این افراد اکثرا افرادی هستند که در هر لحظه بسیار هوشیار می باشند و می توانند در آنِ واحد سوژه های جذاب خود را پیدا کرده و عکاسی کنند، در ادامه با مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو همراه باشید تا با رشته عکاسی بیشتر آشنا شوید.

رشته عکاسی

چاین رشته نیز مانند بسیاری از رشته های هنری امکان یادگیری در موسسات به صورت آزاد نیز در آن وجود دارد اما بسیاری از افراد هستند که علاقمندند از همان ابتدا در این رشته تحصیلات دانشگاهی داشته باشند و تلاش خود را برای پذیرش در این رشته می کنند، در ادامه با دروس رشته عکاسی آشنا می شوید.

دروس رشته کارشناسی عکاسی

همان طور که گفته شد رشته عکاسی علاوه بر آموزشگاه های آزاد در دانشگاه ها نیز شرایط تحصیل دارد، در ایران در این رشته تنها می توان تا کارشناسی ارشد به تحصیل پرداخت و افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارند یا باید رشته ای معادل را انتخاب کنند یا به ادامه تحصیل در خارج از کشور بیاندیشند، در ادامه می توانید مطلع شوید که رشته عکاسی چه درس هایی دارد؟

البته که این رشته به عنوان رشته عکاسی در کار و دانش هم شناخته می شود.

دروس
کارگاه عکاسی پایه 1 مبانی هنر های تجسمی 1
کارگاه عکاسی پایه 2 مبانی هنر های تجسمی 2
کارگاه عکاسی رنگی هندسه مناظر و مزایا
هنر و تمدن اسلامی 1 کارگاه طراحی پایه 1
هنر و تمدن اسلامی 2 کارگاه طراحی پایه 2
آشنایی با رشته های هنری آشنایی با هنر در تاریخ 1
آشنایی با هنر های سنتی ایران آشنایی با هنر در تاریخ 2
تجزیه و تحلیل و نقد عکاسی 1 شیمی عمومی و شیمی عکاسی
تجزیه و تحلیل و نقد عکس 2 نور پردازی
آشنایی با فیلم برداری فیزیک و ابزار شناسی
کارگاه تخصصی عکاسی 1 تاریخچه عکاسی
کارگاه تخصصی عکاسی 2 کارگاه عکاسی 3
فنون بازسازی عکس کارگاه عکاسی 4
کارگاه عکاسی 1 کارگاه عکاسی 5
کارگاه عکاسی 2 طرح و رساله نهایی

دانشگاه های رشته عکاسی

  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه نیشابور
  • دانشگاه سمنان
  • دانشگاه هنر اصفهان
  • دانشگاه هنر

انتخاب رشته کنکور سراسری

دانشگاه های رشته عکاسی در جهان

  • دانشکده طراحی رود آیلند
  • دانشکده طراحی پارسونز
  • موسسه عکاسی نیویورک
  • دانشکده هنر شیکاگو
  • کالج کلمبیا شیکاگو
  • دانشگاه ایالتی کنت
  • دانشگاه هنرهای تصویری دانشگاه رایرزون
  • دانشگاه هنر و طراحی کالج انتاریو
  • موسسه هنرهای رسانه ای ونکوور
  • کالج سلطنتی هنر
  • کالج هنر پاریس
  • دانشکده عکاسی سئو
  • دانشگاه طراحی و مهندسی بارسلونا
  • دانشگاه تریر
  • دانشکده بین المللی طراحی کالن

نمونه کارنامه قبولی رشته عکاسی

قبولی دانشگاه هنر تهران در سال 1399 و اینکه داوطلب برای قبولی در رشته عکاسی در چه درس هایی باید قوی باشد؟

نام درس چند تا از ده تا
ادبیات فارسی 2
عربی 2
معارف 5
زبان 4
درک عمومی هنر 3
درک عمومی ریاضی و فیزیک 3
ترسیم فنی 1
خلاقیت تصویری 3
خلاقیت نمایشی 1
خلاقیت موسیقی 1
خواص مواد 1

کنکور رشته عکاسی

بازار کار رشته عکاسی در ایران و جهان

رشته عکاسی یک رشته هنری می باشد که در تمام دنیا طرفداران بسیاری دارد، دانش آموختگان این رشته در سِمَت های مختلف می توانند به فعالیت بپردازند، این افراد می توانند به عنوان عکاسان خبری برای مجلات و روزنامه ها و سایت های خبری و همچنین صدا و سیما به فعالیت بپردازند، افرادی نیز هستند که در این رشته فارغ التحصیل شده اند طبع هنری بیشنری دارند علاقمند به هنر نیز می باشند بنابراین به عکاسی از طبیعت می پردازند، در برخی موارد این افراد به شغل های این چنینی روی می آورند که از افراد دیگر عکاسی می کنند.

دانش آموختگان این رشته می توانند به عنوان عکاسان تبلیغاتی فعالیت خود را شروع کنند، همچنین این افراد می توانند به عالقمندان رشته عکاسی نیز اموزش دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در دیگر رشته های هنر می توانید مقاله های زیر را مطالعه کنید:

معرفی رشته نقاشی

معرفی رشته موسیقی

معرفی رشته طراحی لباس

معرفی رشته طراحی صحنه

معرفی رشته طراحی پارچه

دانشگاه رشته عکاسی

درآمد رشته عکاسی در ایران و جهان

متاسفانه علاقمندان به این رشته با این که می توانند تنوع کاری بالایی داشته باشند در برعضی موارد از درآمد خوبی بهرمند نمی شوند و شرایط مالی سختی را می گذرانند، همچنین یک عکاس در درجه اول نیازمند یک دوربین عکاسی می باشد ککه همین مساله خود برای برخی از قشرها سخت می باشد، البته که این موضوع به معنی این نمی باشد که نمی توان در این رشته از درآمد خوبی برخوردار بود بلکه به این معنی است که برای کسب درآمد خوب به تلاش و کار فراوان نیاز می باشد. و درآمد این رشته نسبت به باقی رشته ها کمی پایین تر می باشد.

در خارج از ایارن نیز مانند ابران می باشد، گرچه درآمد افراد در خارج از ایران بهتر می باشد اما باز هم در مقایسه با باقی رشته ها کمی شرایط سخت تر می شود.

کسب درامد نجومی در رشته عکاسی

همان طور که گفته شد کسب درآمد بالا در این رشته کمی سخت می باشد، حال در بحث کسب درآمد نجومی اوضاع سخت تر نیز می شود، اما یک عکاس می تواند با کمی سرمایه گذاری و راه اندازی یک آتلیه عکاسی و به نام کردن خود و کسب تجربه و مهارت و کار در تمامی سبک ها شرایط مالی خوبی برای خود فراهم آورد.

شغل عکاسی

انتخاب رشته کنکور سراسری با مرکز انتخاب رشته آکو

رشته عکاسی همان طور که گفته شد یک رشته کاملا هنری می باشد که نیازمند خلاقیت و تمرین فراوان می باشد، علاقمندان به این رشته باید در کنکور هنر شرکت کرده و در زمان انتخاب رشته اقدام به انتخاب این رشته در فرم انتخاب رشته خود کنند، همچنین اگر این افراد علاقمند به این رشته هستند امام علاقه ای به تحصیل در این رشته ندارد می توانند در کلاس های آزاد رشته عکاسی شرکت کرده و تواناییی و اطلاعات خود را در این رشته بالا ببرند.

ما در این مقاله تا حدودی به معرفی رشته عکاسی پرداختیم اما برای کسب اطلاعات دقیق و کامل در رابطه با این رشته مشورت با یک مشاوری که در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشد توصیه می شود، همچنین سنجش استعداد و خلاقیت فرد برای انتخاب رشته عکاسی بسیار حائز اهمیت می باشد، مشاوران ما در مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو می توانند به تمام سوالات علاقمندان به این رشته در رابطه با نحوه انتخاب این رشته در فرم انتخاب رشته هم در رابطه با انتخاب رشته کنکور سراسری پاسخ دهند.

اینستاگرام مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا