پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی رشتهرشته های دانشگاهی انسانی

معرفی رشته مدیریت آموزشی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
4/5 - (3 امتیاز)

مدیریت آموزشی یکی دیگر از رشته های گروه انسانی است. رشته مدیریت آموزشی از گرایشات رشته علوم تربیتی است و علاقمندان به این رشته می توانند در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی را مطالعه کنند. یعنی برای مطالعه این رشته باید ابتدا در مقطع کارشناسی, رشته علوم تربیتی را مطالعه کرده و برای مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی را انتخاب کنید.

در بخش معرفی رشته می توانید با رشته های کنکوری انسانی بیشتری آشنا شده و درباره آن ها بخوانید.

رشته مدیریت آموزشی

رشته مدیریت آموزشی (که به زبان انگلیسی می شود Educational Management) از رشته هایی است که با سیاست و بخش های مدیریتی در ارتباط است و متقاضیان کنکور انسانی می توانند برای انتخاب این رشته اقدام کنند. گاهی به اشتباه رشته مدیریت آموزشی را از گرایشات رشته MBA می دانند. اما همانطور که گفتیم جزو گرایشات رشته علوم تربیتی می باشد.

هدف از ارائه این رشته تربیت نیرویی از افرادی است که در بخش های گوناگون آموزشی فعالیت کنند. این بخش ها می تواند محیط آموزشی در دانشگاه, مدرسه, نهاد دولتی و .. باشد. از آنجایی که پیشرفت هر سازمان و نهادی به یک مدیر کاربلد نیاز دارد, بنابراین این مدیران که تحصیل کرده و دانش لازم را بدست آورده اند می توانند نقش فعال و مهمی را در جامعه داشته باشند.

8600

افرادی که در رشته مدیریت آموزشی تحصیل می کنند باید افراد مسئولیت پذیری باشند تا بتوانند مسئولیت مدیریت آموزشی را در نهادها و سازمان های مختلف به عهده بگیرند. استفاده از روش های مختلف برای تربیت و مدیریت این سازمان ها اهمیت زیادی دارد. زیرا هر سازمانی ویژگی های مخصوص به خودش را داشته و جامعه آن متفاوت می باشد.

چرا رشته مدیریت آموزشی مهم است؟

هر رشته اهمیت خاص خودش را دارد. در رشته مدیریت آموزشی تربیت کارشناسان ارشد باعث می شود تا کیفیت مدیریت آموزشی با استفاده از تسهیلات آموزشی بیش تر شود. با ایجاد امنیت شغلی و فضایی که افراد روحیه مثبتی در آن دارند می توان رشد و توسعه را در آن سازمان مشاهده کرد. افرادی که این رشته را مطالعه کرده اند, مهارت های ارتباطی و قدرت حل مسئله شان تقویت شده. تفکر سیستمی و رهبری را هم آموزش دیده اند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته مدیریت آموزشی

در این بخش دانشگاه هایی که رشته مدیریت آموزشی را ارائه می دهند معرفی می کنیم. مباحث و موضوعاتی مانند اقتصاد آموزش, رهبری یادگیری, رفتار سازمانی, هوشمند سازی آموزش, کنترل برنامه های آموزشی و … موضوعاتی هستند که معمولا به آن ها پرداخته شده و تدریس می شوند.

نام دانشگاهنوع رشتهظرفیتشهرجنسیتنوع پذیرش
دانشگاه تهرانروزانه20تهرانهردوباآزمون
دانشگاه اصفهانروزانه25اصفهانهردوباآزمون
دانشگاه اصفهانشبانه5اصفهانهردوباآزمون
دانشگاه فردوسی مشهدروزانه25مشهدهردوباآزمون
دانشگاه فردوسی مشهدشبانه5مشهدهردوباآزمون
دانشگاه شیرازروزانه25شیرازهردوباآزمون
دانشگاه گیلان-رشتروزانه35رشتهردوباآزمون
دانشگاه یزدروزانه30یزدهردوباآزمون
دانشگاه بوعلی سیناروزانه30همدانهردوباآزمون
دانشگاه شهد باهنرروزانه20کرمانهردوباآزمون
دانشگاه شهد باهنرشبانه5کرمانهردوباآزمون
دانشگاه بیرجندروزانه25بیرجندهردوباآزمون
دانشگاه کردستانروزانه45سنندجهردوباآزمون
دانشگاه بیرجندشبانه10بیرجندهردوباآزمون

بازار کار رشته مدیریت آموزشی

فارغ التحصیلان رشته مدیریت آموزشی می توانند در نهادهای غیرانتفاعی, گروه ها و یا انجمن های تصمیم گیر و تصمیم ساز در حیطه آموزش به فعالیت بپردازند. همچنین این افراد می توانند اقدام به تاسیس مدرسه یا آموزشگاه کنند و یا وارد یک تیم مدیریتی و آموزشی شوند.

مشاوره تحصیلی آکو

با بررسی شرایط تحصیلی رشتته مدیریت آموزشی امیدواریم که مطالب مفیدی را مطالعه کرده باشید. برای مطالعه بهتر و حرفه ای شدن در این رشته بهتر است تا رم افزارهای تخصصی و مرتبط با این رشته را هم یاد گرفته و تمرین کنید. اگر به رشته های مدیریتی علاقه دارید می توانید مقاله های معرفی رشته مدیریت اطلاعات و ارتباطات, رشته مدیریت امور بانکی را نیز مطالعه کنید.

برای پرسش سوالاتتان و دیدن سوالات و جزوه های کنکوری به کانال تلگرام مشاوره تحصیلی آکو بپیوندید.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا