پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ای

منابع کنکور گرافیک

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

در مقاله منابع کنکور گرافیک به ذکر این موضوع می پردازیم که رشته گرافیک یکی از رشته‌های پرطرف‌دار از زیرگروه‌های رشته‌های فنی حرفه ­ای می‌باشد. تحصیل در گرایش‌های مختلف گرافیک باتوجه‌به نوع دیپلم دبیرستانی فرد دارای شرایط خاص خود می‌باشد. در ادامه این مقاله به توضیحاتی راجع به رشته گرافیک و منابع کنکوری آن می‌پردازیم.

کنکور گرافیک

امکان تحصیل در رشته گرافیک در دوره دبیرستان و دانشگاهی وجود دارد. در مقطع دبیرستان داوطلبان این رشته می‌توانند با ورود به هنرستان در این رشته به تحصیل بپردازند. همچنین برای ورود به دانشگاه داوطلبان می‌توانند با کنکور و بدون کنکور وارد این رشته شوند. لیست مشاغل موجود برای رشته گرافیک وسیع بوده و فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در محیط‌های کاری مختلف مشغول به کار شوند. منابع درسی برای رشته گرافیک به شکل زیر می‌باشد:

  • دروس عمومی: زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی
  • دروس پایه: ریاضی 1 و 2، فیزیک، شیمی
  • دروس شایستگی فنی: مبانی هنرهای تجسمی، تاریخ هنر ایران، تاریخ هنر جهان، طراحی 1 و 2، عکاسی 1 و 2، پایه و اصول صفحه‌آرایی، خط در گرافیک، مبانی تصویرسازی
  • دروس شایستگی غیرفنی: الزامات محیط کار، خط در گرافیک، مبانی تصویرسازی

در ادامه مطلب به معرفی منابع کمک درسی برای کنکور رشته گرافیک می‌پردازیم.

منابع کنکور رشته گرافیک

در این قسمت منابع کنکوری مختلف رشته گرافیک را بررسی می‌کنیم تا بتوانید با انتخاب منبع موردنیاز خود به خواسته‌هایتان برسید. در ادامه به معرفی کتاب های انتشارات اخوان و قلم چی می پردازیم که از منابع مهم و کاربردی برای کنکور رشته گرافیک به حساب می آیند.

انتشارات اخوان

انتشارات اخوان از انتشاراتی است که در حوزه کتاب‌های کمک درسی هنرستانی فعالیت می‌کند. در این قسمت به معرفی کتاب‌های گرافیک این انتشارات می‌پردازیم.

درسنامه عمومی و پایه انتشارات اخوان

درسنامه های این کتاب به شکلی طراحی شده­اند که تمامی نکات و مفاهیم کتاب درسی در آنها گنجانده شده است و می‌تواند پاسخگوی نیازهای دانش‌آموز باشد. ویژگی اصلی این کتاب این است که کل مطالب درسی را پوشش می‌دهد و با زبانی شیوا مطالب را توضیح داده است. در این کتاب شاهد سؤالات کنکورهای سالهای اخیر و سوالات تألیفی استاندارد خواهیم بود که به سنجش داوطلب کمک می‌کند. دانش‌آموزانی که به دنبال کتابی برای آزمون مفاهیم هستند می‌توانند برای دروس عمومی و پایه این کتاب را خریداری کنند.

مجموعه تست عمومی و پایه انتشارات اخوان

این مجموعه تست می‌تواند کامل‌کننده کتاب درسنامه عمومی و پایه باشد. به این شکل که برای یادگیری می‌توان از درسنامه های مفصل آن کتاب و برای حل تست‌های بیشتر از این مجموعه تست استفاده کرد. این کتاب به‌طورکلی دارای تست‌های متنوع کنکوری و تألیفی می‌باشد و پاسخنامه تشریحی کتاب به طور کامل نکات موردنیاز را شرح داده است. نمونه سوالات این کتاب منطبق با آخرین تغییرات کتاب درسی است.

درسنامه و تست گرافیک انتشارات اخوان

این کتاب شامل درسنامه و خلاصه درس‌های مفید می‌باشد و به یادگیری دانش‌آموز کمک می‌کند. نمونه سوالات موجود در این کتاب تألیفی بوده و به‌صورت طبقه‌بندی‌شده ارائه شده است. همچنین پاسخنامه تشریحی این کتاب از دیگر ویژگی‌های مهمان است چراکه نکات مهمی در پاسخنامه مجدداً تکرار شده است. سوالات کنکورهای سالهای گذشته نیز به‌صورت طبقه‌بندی‌شده در کتاب قرار دارد.

Public Testing Compilation and Foundation of Akhavan Publications
General Publication and Basic Publication of Akhavan
The textbook and the graphicb test of Akhavan Publications

انتشارات قلم چی

کتاب‌های انتشارات قلم چی در زمینه رشته گرافیک نیز موجود می‌باشد. در ادامه به معرفی منابع موجود برای رشته گرافیک از این انتشارات می پردازیم.

پایه و اصول صفحه‌آرایی خط در گرافیک انتشارات قلم چی

در این کتاب برای هر درس درسنامه ی مختصری تعبیه شده است و این درسنامه ها از نظر پوشش مطالب درسی کامل هستند. به‌طورکلی می‌توان گفت این کتاب، کتاب جامعی است و منطبق با آخرین تغییرات کتاب درسی تألیف شده است. تست‌های موجود در این کتاب شامل تست‌های تألیفی و تست‌های کنکور های سالهای اخیر می‌باشد که به دانش‌آموزان برای حل تست بیشتر کمک می‌کند.

کتاب جامع دهم هنرستان رشته گرافیک قلم چی

این کتاب همان‌طور که از نامش پیداست کتابی جامع دررابطه‌با گرافیک هنرستان است. هر درس در این کتاب دارای خلاصه و نکات مهم است و مهم‌ترین مباحثی که معمولاً از آنها سؤال طرح می‌شود در درسنامه این آورده شده است. تست‌ها و تمرین‌های بسیار زیادی با تنوع فراوان در وجود دارد. داوطلبان با استفاده از این کتاب می‌توانند با سوالات و نحوه طرح سوالات بیشتری آشنا شوند. همچنین علاوه بر سوالات چهارگزینه‌ای سوالات تشریحی نیز در این کتاب وجود دارد. پاسخنامه این کتاب هم به‌صورت تستی و هم به‌صورت تشریحی وجود دارد.

Principles of Layout A Line in the Brown Book of Graphic Arts
Tenth Book of Conservatory of Graphic Arts Qalam Qi Publications

جمع بندی

در قسمت پایانی لازم میدانیم اشاره کنیم که منبع اصلی شما کتاب‌های درسی‌تان هستند و می‌توانید از کتاب‌های کمک آموزشی جهات یادگیری بهتر و حل سوالات بیشتر استفاده کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید در خرید کتاب‌های کمک آموزشی و تستی نیز زیاده‌روی نکنید چرا که باعث می‌شود تنها ذهنتان آشفته شود. بهتر است بجای خرید چندین کتاب متفاوت یک کتاب مناسب با سطح درسی خود را خریداری کنید.

تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم

در مقاله معرفی منابع کنکور گرافیک سعی کردیم دید جامع و کاملی از این موضوع را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود. ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات شما باشند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا