پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی رشته

پردرآمدترین رشته ها در ایران

معرفی رشته های پردرآمد در ایران

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

یکی از مهم‌ترین دلایل دانش آموزان برای رفتن به دانشگاه، انتخاب یک‌ رشتهٔ پردرآمد و پول‌دار شدن می‌باشد. در ادامه به معرفی پردرآمد ترین رشته ها در ایران می پردازیم. آرزوی بسیاری از دانش آموزان دکتر و مهندس شدن است اما انتخاب یک‌رشتهٔ پردرآمد فقط یک قسمت از انتخاب رشته می‌باشد. موارد دیگری مانند هزینه‌های تحصیلی و اطلاعات شغلی نیز اهمیت بسیاری دارد، در ادامه با مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو همراه باشید تا با پردرآمدترین رشته ها در ایران آشنا شوید. 

پردرآمدترین رشته ها در ایران

اکثر مردم بر این باورند که رشته‌های مهندسی، پزشکی و وکالت از پردرآمدترین رشته‌ها در ایران هستند البته این باور تا حد زیادی درست است اما نباید باعث شود که از رشته‌های فنی و حرفه‌ای و اکثر رشته‌های انسانی غافل شد. یک لیست از پردرآمدترین شغل‌ها در نشریه نیوجاب منتشر شد که رشته‌های مدیریت، علوم ارتباطات، علوم کامپیوتر، طراحی و گرافیک، مهندسی نفت و مهندسی مکانیک از اولین‌ها بودند.

معرفی رشته های پردرآمد کنکور

در ایران باتوجه‌به شرایط اقتصادی و مسائل دیگر رشته‌های مهندسی در سال‌های اخیر بر خلاف سال‌های گذشته بازار کار خوبی ندارد به همین دلیل بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی بدون توجه به حقوق و درآمد بالا صرفاً به دنبال کار هستند. به دلیل پیشرفت تکنولوژی رشته کامپیوتر و رشته MBA در صدر رشته‌های پردرآمد قرار گرفته‌اند. ما در این مقاله سعی داریم رشته‌هایی که در حال حاضر در ایران بازار کار و درآمد بالایی دارند را برای شما مطرح کنیم. از جمله پردرآمدترین رشته ها در ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رشته های پردرآمد در ایران

در ادامه به صورت مجزا به شرح این رشته ها می پردازیم.

رشته کامپیوتر

از پردرآمدترین رشته ها در ایران می توان رشته کامپیوتر را نام برد. رشته کامپیوتر یک‌رشتهٔ به‌روز می‌باشد که باعث جهانی‌شدن اطلاعات و ارتباطات شده است همان گونه که تمام مردم در سراسر جهان به نیروی برق احتیاج دارند در سال‌های آینده نیز به شبکه‌های اینترنتی وابسته خواهند شد. اتفاقی که همین حالا نیز افتاده است.

رشته های پردرآمد

اشتغال فارغ‌التحصیلان رشتهٔ کامپیوتر را روند روبه‌رشد استفاده از کامپیوتر ایجاد کرده است. آن‌ها در قالب شرکت‌های تولیدکننده قطعات مختلف، شرکت‌های تولیدی و خدماتی، شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزارها و هر شرکتی که به این مسائل ارتباطی داشته باشد می‌توانند فعالیت کنند. رشته کامپیوتر دو گرایش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارد که فارغ‌التحصیلان گرایش نرم‌افزار اگر در زمینهٔ برنامه‌نویسی قوی باشند می‌توانند با درآمدهای بسیار بالایی مشغول به کار شوند.

رشته مدیریت MBA

رشته MBA از پرطرف‌دارترین و پردرآمدترین رشته‌ها ی دانشگاهی است و در مقطع کارشناسی ارشد سومین مدرک در مدیریت کسب و کار محسوب می شود‌‌. به‌طورکلی مهارت‌های گوناگون مدیریتی در مهندسان رشته‌های مختلف ایجاد می‌کند. رشته MBA بازار کار بسیار خوبی دارد زیرا همهٔ شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی به نیروهایی احتیاج دارند که در زمینهٔ مدیریت بازاریابی و مارکتینگ، مدیریت استراتژیک، مدیریت منابع انسانی، تجارت و کارآفرینی دارای مهارت باشند.

رشته های پر درآمد

رشته مدیریت بازرگانی گرایش بیمه

فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت بازرگانی گرایش بیمه به دلیل اطلاعات زیادی که در زمینهٔ بازرگانی و بازاریابی، روابط انسانی و مسائل مالی و اقتصادی مخصوصاً بیمه دارند می‌توانند تحت عنوان مدیر اجرایی در شرکت‌های بیمه فعالیت کنند یا به‌عنوان مشاور بیمه‌ای با مؤسسات مختلف همکاری کنند. اگر فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت بیمه روابط‌ عمومی خوب داشته باشند می‌توانند به‌عنوان کارشناس فروش شرکت‌های بیمه نیز فعالیت کنند، این رشته نیز از رشته های پردرآمد در ایران به حساب می آید.

انتخاب رشته کنکور

رشته علوم آزمایشگاهی

از پردرآمدترین رشته ها در ایران می توان رشته علوم آزمایشگاهی را نام برد. شناختن دلایل به‌وجود آمدن بیماری‌های مختلف و عوامل ایجادکنندهٔ آن‌ها از وظایف افراد در رشته علوم آزمایشگاهی می‌باشد. از گرایش‌های این رشته می‌توان به رادیولوژی و رشته‌های توان‌بخشی اشاره کرد. از نظر بازار کار و درآمد رشته علوم آزمایشگاهی در سطح خوبی قرار دارد و اکثر فارغ‌التحصیلان رشته علوم آزمایشگاهی می‌توانند به‌راحتی وارد بازار کار شوند.

پردرآمدترین رشته ها در ایران

رشته داروسازی

از پردرآمدترین رشته ها در ایران می توان رشته داروسازی را نام برد. زمینهٔ کاری فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی شامل ارائه خدمات دارویی، مشاوره دارویی و بررسی کردن روش‌های داروسازی و ضعف‌های احتمالی موجود در رژیم‌های دارودرمانی است. رشته داروسازی بازار کار خوبی دارد و تعداد نیروهای متخصص در زمینه داروسازی کم است. در هر بیمارستان به طور تقریبی برای هر ۱۱۰ تخت، به یک دکتر داروساز بالینی و دو دکتر داروساز عمومی نیاز است‌.

پردرآمدترین رشته ها در ایران

امروزه نزدیک به ۹۷ درصد داروهایی که در کشور موردنیاز است توسط کارخانه‌های مختلف داروسازی ساخته می‌شود و متخصصان این کارخانه‌ها فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی می‌باشند. بیش از ۹۰ درصد فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی جذب داروخانه‌ها می‌شوند و باقی آن‌ها در صنعت داروسازی و آرایشی و وزارت بهداشت و درمان مشغول به کار هستند.

رشته دندانپزشکی

از رشته های پردرآمد در ایران می توان رشته دندانپزشکی را نام برد. افراد زیادی در رشته دندانپزشکی فارغ‌التحصیل شده‌اند اما همچنان در کشورهای جهان سوم به این رشته احتیاج دارند. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده بهداشت دهان و دندان انسان‌ها در سال ۲۰۳۰ میلادی به حدی خوب خواهد شد که نیاز به دندانپزشک عمومی بسیار کم می‌شود و افراد به‌صورت تخصصی در حوزه فعالیت می‌کنند. اما در حال حاضر شغل دندانپزشکی از رشته‌های پردرآمد محسوب می شود.

رشته های پردرآمد در ایران

رشته‌های پزشکی

فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی اگر پشتکار داشته باشند و در دوران تحصیل دانش و مهارت خود را افزایش دهند می‌توانند به‌عنوان یک پزشک ماهر با درآمد بالا فعالیت کنند. پزشکان عمومی می‌توانند ادامه تحصیل دهند و یکی از تخصص‌های پردرآمد رشته پزشکی را انتخاب کنند. از پردرآمدترین تخصص‌های پزشکی می‌توان به تخصص گوش، حلق و بینی و متخصص پوست و مو اشاره کرد. زیرا در حال حاضر مردم به سمت زیباتر شدن و بهتر دیده‌شدن در جامعه می‌روند و این رشته‌ها از رشته‌های پردرآمد دانشگاهی هستند.

رشته های پردرآمد در ایران

کاردرمانی و فیزیوتراپی

از رشته های پردرآمد در ایران می توان رشته کاردرمانی و فیزیوتراپی را نام برد. رشته‌های کاردرمانی و فیزیوتراپی از پردرآمدترین رشته‌ها در ایران هستند و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده تا سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۳۳ درصد رشد داشته باشند زیرا آمار سن پیری در جامعه در حال افزایش است. فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها می‌توانند در مراکز دولتی مانند بیمارستان‌ها، مراکز توان‌بخشی و فدراسیون‌های ورزشی مشغول به کار شوند و بعد از انجام طرح و داشتن ۶ سال سابقهٔ کاری می‌توانند کلینیک خصوصی فیزیوتراپی نیز تأسیس کنند.

انتخاب رشته کنکور

وکالت

از پردرآمدترین رشته ها در ایران می توان رشته وکالت را نام برد. افرادی که در رشته حقوق تحصیل‌کرده‌اند می‌توانند در آزمون وکالت شرکت کرده و پس از قبولی به تحصیل در این رشته مشغول شوند. وکالت درآمد بالایی دارد و از نظر موقعیت اجتماعی نیز در جایگاه خوبی قرار می‌گیرد. شغل وکالت بسیار سخت و هیجان‌انگیز است و ممکن زندگی یک وکیل را به چالش بکشاند پس نباید صرفاً به درآمد و پول‌سازی آن توجه کرد. دستیار وکیل نیز یکی از رشته های پردرآمد محسوب می‌شود و درآمد او نیز دست‌کمی از حقوق یک وکیل ندارد.

انتخاب رشته کنکور

مکانیک خودرو

مکانیک خودرو از رشته های پردرآمد در ایران می‌باشد. زمانی که افراد در رشته فنی و حرفه‌ای با تعمیرات ماشین آشنا می‌شوند می‌توانند از دوران نوجوانی وارد بازار کار شده و به یک مکانیک حرفه‌ای تبدیل شوند. توسعهٔ صنایع ماشین‌سازی نیز در پیشرفت این شغل تأثیر داشته است و می‌توان گفت مکانیک از اولین و بهترین رشته‌های پردرآمد در رشته‌های فنی و حرفه‌ای است.

رشته های پردرآمد

جمع بندی

انتخاب رشته از مسائلی است که بعد از اعلام رتبه‌های کنکور مطرح می‌شود. این که دانش ‌آموزان بتوانند بر اساس رتبه‌ای که کسب کردند انتخاب مناسبی داشته باشند بسیار موضوع مهم و حیاتی می‌باشد. در زمان انتخاب رشته موضوعی که خیلی اهمیت دارد این است که رشتهٔ موردنظر آینده‌دار باشد و بتواند درآمد خوبی نیز داشته باشند. زیرا رشته‌ای که افراد در آن تحصیل می‌کنند در واقع زمینهٔ آیندهٔ شغلی آن‌ها را فراهم می‌کند. پس به تمام دانش آموزان توصیه می‌شود قبل از انتخاب هر رشته‌ای، تمام جوانب آن را در نظر بگیرند و سپس انتخاب کنند.

انتخاب رشته کنکور با مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو

در مقاله معرفی پردرآمدترین رشته ها در ایران سعی کردیم دید جامع و کاملی از این موضوع را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود.

ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات شما در رابطه با انتخاب رشته کنکور باشند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

اینستاگرام مرکز مشاوره تخصصی آکو

نرگس

نرگس لک هستم مشاور گروه مشاوره تحصیلی آکو رکن اول موفقیت رو تلاش و استمرار می دونم ما توی آکو سعی میکنیم راه بهینه رو بهتون نشون بدیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا