پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

چطور زبان کنکور را صد بزنیم

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

ازآنجا که مطالعه زبان انگلیسی دغدغه بسیاری از داوطلبان در کنکور سراسری است، یکی از سوالات متداول این است که چطور زبان کنکور را صد بزنیم. زبان انگلیسی یکی از دروس عمومی مهم در کنکور سراسری است که دارای ضریب 2 خواهد بود. به دلیل فرار بودن آن، اغلب داوطلبان این درس را در کنکور نادیده می‌گیرند. به‌منظور اینکه بتوان زبان انگلیسی کنکور را 100 بزنیم، لازم است به تمام بخش‌های ذکر شده توجه کرد. حال اگر شما نیز در پی آن هستید که زبان کنکور را صد بزنید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا نکاتی را ذکر کنیم.

چگونه زبان را بخوانیم و در کنکور صد بزنیم

داوطلبان به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر راجع به اینکه چطور زبان کنکور را صد بزنیم، ابتدا باید با ماهیت این درس آشنا شده و متناسب با آن به مطالعه بپردازند. داوطلبان کنکور سراسری برای مطالعه این درس، لازم است کتاب‌های زبان انگلیسی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را به عنوان منبع اصلی در دسترس داشته باشند.

زبان انگلیسی دارای 25 تست در کنکور است و 20 دقیقه زمان برای پاسخگویی به سوالات اختصاص داده شده است. به این ترتیب داوطلبان برای پاسخگویی به هر سوال، حدود 48 ثانیه زمان نیاز دارند. پس لازم است برای مطالعه آن زمان کافی در نظر بگیرند تا با کمبود وقت در حین آزمون مواجه نشوند.

چطور انگلیسی کنکور را 100 در صد بزنیم و چطور زبان را بخوانم و صد بزنم

بودجه‌بندی زبان انگلیسی در کنکور سراسری

در پاسخ به سوال متداول چطور زبان کنکور را صد بزنیم، باید ذکر کنیم که ابتدا لازم است داوطلبان نسبت به بودجه‌بندی زبان انگلیسی در کنکور آگاهی پیدا کنند. آشنا شدن با بودجه‌بندی و آگاهی از نوع سوالات به آن‌ها در مطالعه زبان کمک می‌کند. به این ترتیب در کنکور عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند. بودجه‌بندی که برای درس زبان انگلیسی در کنکور سراسری در نظر گرفته شده، به این ترتیب است.

تعداد تست‌های زبان انگلیسی در کنکور 25 سوال است.

  • تعداد 8 تست به لغت (Vocabulary)
  • 4 تست به گرامر (Grammar)
  • 5 تست به کلوز تست(Cloze Test)
  • و 8 تست به درک مطلب (Reading Comprehension) اختصاص یافته است.

حال به‌منظور آگاهی بیشتر، به شرح این بخش‌ها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: تحلیل زبان انگلیسی کنکور 1400

بخش لغت (Vocabulary) را در زبان کنکور صد بزنم

بخش لغت در درس زبان انگلیسی کنکور دارای 8 سوال است که اهمیت این بخش را نشان می‌دهد. بنابراین داوطلبانی که سوال چطور زبان کنکور را صد بزنیم مطرح می‌کنند، لازم است به بخش لغت توجه ویژه‌ای کنند تا بتوانند درصد بالایی بزنند.

به‌منظور اینکه داوطلبان بتوانند لغات بیشتری را برای کنکور مطالعه و حفظ کنند، لازم است کلیه بخش‌های کتاب را که حاوی لغات مختلف است، با دقت زیادی مطالعه نمایند. همچنین داوطلبانی که قصد دارند لغات را به‌خوبی به یاد بسپارند، توصیه می‌شود آن‌ها را در یک دفتر یادداشت کنند و به صورت مستمر مطالعه نمایند.

برای یادگیری بیشتر لغات زبان انگلیسی، تکرار نقش بسیار مهمی دارد. بنابراین داوطلبان باید به تمرین و تکرار بیشتری بپردازند تا بتوانند به لغات مسلط شوند. از دیگر روش‌های تسلط بر لغات، ذکر مترادف و متضاد کلمات است.

علاوه‌براین توصیه می‌شود داوطلبان به تست‌های سالیان گذشته دسترسی پیدا کرده و با پاسخگویی به سوالات آن، خود را محک بزنند و عملکرد خود را در آزمون بهبود ببخشند. لازم به ذکر است جعبه‌های لایتنر نیز برای این کار طراحی شده است که شما داوطلبان با کمک آن می‌توانند دایره لغات خود را افزایش دهید و زبان انگلیسی کنکور را صد بزنید.

چگونه زبان انگلیسی کنکور را صد بزنیم

چطور بخش گرامر (Grammar) را در زبان انگلیسی کنکور صد بزنیم

بخش گرامر در کنکور سراسری دارای 4 سوال است و برای افرادی که سوال می‌کنند چطور زبان کنکور را صد بزنیم لازم است بر این بخش تسلط کافی داشته باشند. داوطلبان با یادگیری بخش گرامر، توانایی استفاده از آن در کلوز تست را نیز کسب می‌کنند.

همانطور که می‌دانیم یادگیری زبان انگلیسی خصوصا بخش گرامر، برای داوطلبان کاری مشکل است. به همین علت برخی از داوطلبان درس زبان انگلیسی را به کلی در کنکور حذف می‌کنند. بالطبع این کار رتبه آن‌ها را نیز بسیار تحت تاثیر قرار می دهد و پایین می‌آورد.

داوطلبان برای اینکه بتوانند گرامر را به‌خوبی فرا بگیرند، لازم است به بخش گرامری که در کتاب‌های درسی وجود دارد، توجه زیادی کنند. درواقع کتاب‌های درسی را می‌توان بهترین منبع برای یادگیری گرامر به شمار آورد.

همچنین به‌منظور اینکه داوطلبان قواعد گرامر را به ذهن بسپارند و آن را به‌موقع به کار ببرند، توصیه می‌شود آن‌ها را به صورت خلاصه‌وار در دفتری یادداشت کنند و به تکرار و تمرین مطالب در طول روز بپردازند. هنگام مطالعه درس‌های جدید، بهتر است نکات دروس پیشین نیز تکرار شود تا فراموش نشوند.

درصورت تمایل، داوطلبان علاوه بر مطالعه کتاب‌های درسی می‌توانند کتاب‌های غیر درسی را نیز استفاده نموده و از مطالب آن در یادگیری بهتر گرامر کمک بگیرند.

بخش کلوز تست (Cloze Test)  زبان کنکور را 100 بزنیم

تسلط کافی بر بخش کلوز تست برای داوطلبانی که سوال می‌کنند چطور زبان کنکور را صد بزنیم لازم است. بخش کلوز تست که دارای 5 سوال است، همواره یکی از سخت‌ترین قسمت‌های کنکور زبان به شمار می‌آید. داوطلبان برای پاسخگویی به این بخش لازم است مطالعه کافی داشته باشند تا بتوانند عملکرد خوبی از خود نشان دهند.

داوطلبان در حین پاسخگویی به کلوز تست لازم است به جملاتی که بعد از جای خالی قرار دارد، توجه زیادی نمایند تا بتوانند به کمک آن جملات، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب نمایند. لازم به ذکر است که در این بخش یکی از سوالات مربوط به بخش گرامر است و غالبا راجع به فعل مجهول طراحی می‌شود.

در کلوز تست لازم است جای خالی را با توجه به معنای واژگان و با مناسب‌ترین کلمه پر کنند. بنابراین توصیه می‌شود که به مفرد یا جمع بودن فعل یا فاعل در اینگونه سوالات توجه زیادی شود. همچنین دقت به زمان تست نیز در پاسخگویی به داوطلبان کمک می‌کند.

به این ترتیب لازم است داوطلبان از تست‌های کنکور سال‌های اخیر استفاده نموده و به صورت روزانه آن‌ها را تمرین و تکرار نمایند تا به صورت کامل این مطلب را یاد بگیرند.

[aparat id=’3yHeS’]

بخش درک مطلب (Reading Comprehension) در زبان انگلیسی کنکور

داوطلبانی که به دنبال پاسخ سوال چطور زبان کنکور را صد بزنیم هستند، لازم است بدانند که بخش درک مطلب از مهم‌ترین قسمت‌های سوالات زبان به شمار می‌رود. بخش درک مطلب دارای 8 سوال است که این تعداد، گویای میزان اهمیت این بخش است.

چنانچه داوطلبان به نکاتی مهم در مطالعه دقت کنند، توانایی دارند که درصد بالایی در زبان کنکور کسب نمایند. ابتدا لازم است داوطلبان اقدام به تهیه تست‌‌های کنکور سالیان گذشته کنند و بخش درک مطلب آن را پاسخ دهند. به این ترتیب مهارت‌ آن‌ها در تست زدن افزایش پیدا می‌کند و با یادگیری زمانبندی صحیح در کنکور میتوانیم زبان کنکور را 100 بزنیم.

این بخش همانطور که از عنوانش پیداست، نیاز به درک مطالبی دارد که در تست‌ها بیان شده است. به این معنا که لازم است داوطلبان معنای واژگان را بدانند اما متن را به زبان فارسی ترجمه نکنند، بلکه آن را به صورتی که در زبان انگلیسی کاربرد دارد، فرا بگیرند.

داوطلبان برای پاسخ دادن به اینگونه سوالات، لازم است به متن سوال دقت فراوانی نمایند. در این بخش علاوه‌بر معنی واژگان، دانستن متضاد و مترادف واژگان نیز نقش مهمی در پاسخگویی به تست‌ها دارد. بنابراین برای اینکه اینگونه تست های زبان انگلیسی کنکور را صد بزنید ، لازم است تکرار و تمرین زیادی انجام شود تا بر مطالب مسلط گردید.

در نتیجه، باتوجه به مطالبی که در مبحث بودجه‌بندی سوالات ذکر کردیم، دریافتیم که بخش لغت و بخش درک مطلب اهمیت زیادی دارند. زیرا این دو بخش در کنکور 64 درصد از سوالات زبان را شامل می‌شوند. پس برای دستیابی به درصدهای بالا، از مطالعه این دو بخش غافل نشوید.

نحوه مطالعه زبان کنکور

داوطلبانی که مایلند بدانند چطور زبان کنکور را 100 بزنیم باید یک سری نکات را مدنظر قرار دهند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

به‌منظور افزایش مهارت و عملکرد داوطلب در زبان کنکور، لازم است به صورت مستمر تمرین‌ حل کرده و آن‌ها را تکرار کند تا کاملا در ذهن او ثبت شود. واژگان زبان انگلیسی را در یک دفتر جداگانه یادداشت کند و برای یادگیری بهتر، متضاد و مترادف لغات را نیز مطالعه نماید.

با مشاوره کنکور آکو زبان کنکور را صد بزنید

کلیه منابع و کتاب‌های درسی را با دقت مطالعه نموده و تمام تمرین‌های آن‌ها را حل کند.داوطلب باید برای تست زدن، با تکنیک‌های تست‌زنی آشنا شود و آن‌ها را به کار گیرد تا سرعت عمل او در حین آزمون افزایش پیدا کند.

استفاده از آزمون‌هایی که کنکور را شبیه‌سازی می‌کنند، می‌تواند به داوطلب کمک زیادی نماید. به دو بخش واژگان و درک مطلب توجه ویژه‌ای شود تا رتبه داوطلب بالا برود. همچنین با پاسخگویی به تست‌های سال‌های گذشته، خود را محک بزنید و با نحوه آزمون آشنا شوید تا بتوانید زبان کنکور را صد بزنید.

مرکز مشاوره کنکور آکو به سوال چگونه زبان کنکور را صد بزنیم پاسخ میدهد

از آنجا که زبان درس مهمی در کنکور است، اغلب داوطلبان در پی آن هستند که چطور زبان کنکور را صد بزنیم. به همین منظور راهکارهایی توسط رتبه‌های برتر و کارشناسان، جهت مطالعه بهتر و افزایش عملکرد در کنکور ارائه شده است . تا بتوانید زبان کنکور را 100 بزنید.

به این ترتیب به جرات می‌توان تمرین و تکرار را یکی از مهم‌ترین عواملی به شمار آورد که باعث می‌شود داوطلب زبان را بالا بزند. همچنین استفاده از تست‌های سالیان گذشته و آشنایی با تکنیک‌های تست‌زنی، همگی بر عملکرد داوطلب در کنکور اثرگذار هستند.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا