پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی گرایش های کارشناسی ارشد

بهترین گرایش های کارشناسی ارشد فیزیوتراپی کدامند؟

رشته های کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

کارشناسی ارشد فیزیوتراپی یکی از رشته های توانبخشی در گروه علوم پزشکی است. در کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی به درمان بیماری های کم توانی ،ناتوانی های جسمی و شناسایی وارزیابی این بیماری میپردازد. تجهیزات فیزیکی و روش هایی که در کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی برای درمان اختلالات استفاده میشود میتوان نور، ورزش، پرتو درمانی، مانورهای دستی و تمرینی، جریان الکتریکی را نام برد.

دانشجویان رشته فیزیو تراپی برای درمان و کمک به برطرف کردن ناتوانی افراد ، مشاوره و پیشگیری ،پژوهش بعد از گذراندن دوره ارشد فیزیوتراپی و گرفتن مدرک به شاغل شدن در مراکز درمانی اقدام کنند.

دروس تخصصی و بازار کار ارشد فیزیوتراپی در ایران و خارج از کشور در ادامه این مقاله بررسی میکنیم. با مشاوره کنکور کارشناسی ارشد در مجموع آکو میتوانید بهترین گرایش را باتوجه به شرایط تحصیلی و شغلی خود انتخاب کنید.

کارشناسی ارشد فیزیوتراپی

معرفی گرایش های کارشناسی ارشد فیزیوتراپی

آموزش متخصصین کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی بسیار حساس است که از طریق  پذیرش کنکورتوسط وزارت بهداشت امکان پذیر است داوطلبان باید منتظر انتشار دفترچه انتخاب رشته از طرف وزارت بهداشت باشند.

از اهداف کلی کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی آموزش نیروی انسانی با تجربه وآگاه به مسائل به روز رشته ارشد فیزیو تراپی خواهد بود.

دانشجویان کارشناسی  ارشدرشته فیزیوتراپی باید سطح اطلاعات و دانش خود را بالا ببرند تا بتوانندبه مراجعه کنندگان خدمات دقیق تر وبه روز تری را ارائه دهند. دانشجویان کارشناسی ارشدرشته فیزیوتراپی باید در موارد زیر ماهر باشند.

  • دسته بندی اختلالات جسمانی در جامعه
  • سنجش تخصصی مراجعان نیازمند به درمان
  • انتقال مطالب آموزش دیده به جامعهارشد رشته فیزیوتراپی

برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد فیزیوتراپی داشتن مدرک کارشناسی فیزیوتراپی لازم است و داوطلبان با رشته های نامرتبط نمیتوانند در گرایش های مجاز فیزیوتراپی یعنی فیزیوتراپی ورزشی اقدام به تحصیل کنند.

داوطلبان عزیز برای ادامه تحصیل خود در مقطع کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی باید منتظر اطلاعیه سازمان سنجش وزارت بهداشت برای ثبت نام باشند که دفترچه انتخاب رشته را در اختیار دانشجویان  قرارمیدهند باشند.

دانشجویان برای پشت سر گذاشتن کنکورکارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی باید به دروس اختصاصی خود توجه لازم را داشته باشند .این دروس وزارت بهداشت برای کنکور1402اعلام شده از این قرار است.

دروس کنکور کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی

کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی شامل دروس اختصاصی اجباری که18واحد ودروس اختصاصی اختیاری 8واحد،پایان نامه6واحد است که به تفکیک دروس هرترم و عناوین دروس در لینک برای رویت دانشجویان کارشناسی ارشد فیزیوتراپی در اختیار آنها قرار داده شده.

در زیر جدول دروس وضرایب آنهاکه در کنکور ارشد کارشناسی فیزیو تراپی موثر است را ارایه داده ایم.

نام دروسضرایب
فیزیو تراپی دربیماری های داخلی(1و2) (قلبی – ریوی رومانیسمی وپوستی)3
بیومکانیک 1و2و32
ارزشیابی و اندازه گیری1
الکترو تراپی 1و23
ارتز و پروتز2
زبان عمومی1

فیزیونراپی ورزشی

گرایش فیزیوتراپی ورزشی در مقطع ارشد

کارشناسی ارشدرشته فیزیوتراپی ورزشی یکی از گرایش های کارشناسی ارشد فیزیوتراپی است که به کمک، درمان، وپیشگیری از آسیب های ورزشی در  ورزشکاران حرفه ای را برعهده داردودانشجویان را در رشته کارشناسی ارشد فیزیوتراپی ورزشی پرورش میدهد.

در رشته کارشناسی ارشدرشته فیزیوتراپی ورزشی 23 واحد درس اختصاصی اجباری، 5واحد درس اختصاصی اختیاری،و4واحد پایان نامه را شامل میشود که دراین لینک برای سهولت شما دانشجویان قرار گرفته است.

دانشگاه های دارای رشته فیزیوتراپی  ورزشی مقطع ارشد

ازمیان دانشگاه های برتر ایران میتوان به این دانشگاه ها اشاره کرد که پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی را دارند.

دانشگاه های که پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی ورزشی را برعهده دارند. از میان دانشگاه های برتر ایران برای پذیرش دانشجودر مقطع کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی ورزشی دانشگاه های علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی سمنان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند.

بازار کار کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی در ایران و خارج

دانشجویان کارشناسی ارشدرشته فیزیوتراپی که فارغ التحصیل برای شروع به کار میتوانند در مراکز توانبخشی، پادگان های نظامی، مراکز بهداشتی، مرکز سالمندان مراجعه در وشاغل شوند. دانشجویان کارشناسی ارشدرشته فیزیوتراپی ورزشی بعد از پایان دوره تحصیلی خو برای ورود به بازار کار میتوانند مشاغلی چون موارد زیر را انتخاب کنند:

  • استاد دانشگاه
  • پژوهشگر
  • کارشناس توانبخشی فیزیکی

در خارج از کشور برای دوره کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی یک دوره 5 ساله در نظر گرفته شده است. باید توجه داشته باشید که نحوه پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی و مهاجرت تحصیلی در دانشگاه های خارج از کشور مراحل و مدارک ثبت نام با هم متفاوت است وبرای اطلاع از مدارک و مراحل ثبت نام باید به سایت دانشگاه ها مراجعه کرد.

تحصیل در دانشگاه های برتر خارج از کشور با مدرک کارشناسی فیزیوتراپی برای مقطع ارشد امکان پذیر است و برخی از این دانشگاه ها باتوجه به سوابق تحصیلی و مقالات علمی دانشجو بورسیه تحصیلی ارائه میدهند. بهترین بازار کار رشته فیزیوتراپی در کشور هایی با جمعیت پیر تر است که میتوان از این کشور ها آمریکا، اتریش، سوئد و ترکیه نام برد.

مهارت های لازم برای فعالیت در بازار کار تخصصی فیزیوتراپی

قابل ذکر است که دانشجویان کارشناسی ارشدرشته فیزیوتراپی باید مسلط به زبان انگلیسی باشندودر آزمونهای تافل،آیلتس، دولینگو شرکت کنند و نمره قبولی این آزمون را دریافت کنند.ازمهارت های مورد نیاز کارشناسان ارشد رشته فیزیوتراپی داشتن توانایی جسمی بالا به این دلیل است که امکان دارد مراجعه کننده ای بامشکل جسمی و حرکتی رو به رو باشدکه بتوانند به آنها یاری رسانند.

افرادی که وارد رشته ارشد کارشناسی فیزیوتراپی میشوند میتوانند در کنار روانشناس به درمان افراد بپردازند.چون افرادی در حین آسیب های وارده ازنظر روحی با مشگلاتی همراه باشند به این کار به بهبود بیشتر افراد کمک خواهد کرد.

d985d8b9d8b1d981db8c d8b1d8b4d8aad987 d981db8cd8b2db8cd988d8aad8b1d8a7d9bedb8c 6077621d32aa5

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

رشته کارشناسی ارشد فیزیوتراپی یکی از رشته های پرطرفدار درگروه علوم پزشکی است .دانشجویان کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی اگر تمایل به ادامه تحصیل در مقطع دکترا دادارند میتواننددر این رشته هابه ادامه تحصیل بپردازند.

دکترا فیزیوتراپی، دکتراعلوم تشریحی، دکترای علوم فناوری وتفسیر برداری، دکترافیزیولوزیکی، دکترا ارگونمی

که این رشته ها از پردرآمدترین گرایش هل دکترا است. سایر رشته های شناور درمقطع دکترابه شکل شناور اعلام شده است .

برای مشاوره بیشتر وداشتن مشاور کنکور کارشناسی ارشد و برنامه درسی مناسب با کنکور ارشد میتوانید با ما در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا