پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی گرایش های کارشناسی ارشدانتخاب رشته کارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد رشته زبان انگلیسی

معرفی گرایش های کارشناسی ارشد رشته زبان انگلیسی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
2.5/5 - (2 امتیاز)

رشته زبان انگلیسی یکی از رشته هایی است که برای پذیرش در آن باید در آزمون سراسری گروه ازمایشی زبان های خارجی شرکت نمود، البته که زبان انگلیسی رشته ای است که می توان به صورت خودخوان یا شرکت در کلاس های خصوصی و گروهی آموزشگاه های مختلف سطح بالایی در آن پیدا کرد اما بسیاری از افراد به دلیل علاقه و کارایی بالای این رشته ترجیح می دهند زبان انگلیسی را به عنوان یک رشته تحصیلی در نظر بگیرند، برای آشنایی بیشتر با نحوه تحصیل در این رشته و کارشناسی ارشد رشته زبان انگلیسی با تیم مشاوره کنکور زبان آکو همراه باشید.

کارشناسی ارشد رشته زبان انگلیسی

تسلط در زبان انگلیسی آن هم در دنیای امروز که روابط بین کشورهای مختلف در حال گسترش می باشد بسیار حائز اهمیت می باشد، زبان انگلیسی یک زبان بین المللی است و تلاش برای پیشرفت در این رشته در تمامی کشورها یک اصل مهم و بدیهی است، افرادی که این رشته را برای تحصیلات دانشگاهی انتخاب می کنند باید توانایی گفتاری، نوشتاری و شنیداری خوبی داشته باشند و دقت بالایی نیز برای بالا بردن این مهارت های خود داشته باشند تا بتوانند در دانشگاه موفقیت هایی بالایی کسب کنند.

فارغ التحصیلان رشته زبان انگلیسی می توانند در دانشگاه ها، مدارس، آموزشگاه های زبان به تدریس دانش آموزان یا زبان آموزان بپردازند، البته که ادامه تحصیل در هر رشته ای سِمَت بهتری برای او رقم خواهد زد، در این رشته نیز این چنین است فرد با ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری می توانند در مشاغل بهتری مشغول به کار شود و درآمد زایی بهتری نیز برای خود ایجاد کند، این افراد با ادامه تحصیل می توانند به نویسندگی داستان ها به زبان انگلیسی، به ترجمه متون انگلیسی، به عنوان مترجم در بخش های مهم کشور مشغول به کار شوند.

گرایش های کارشناسی ارشد زبان انگلیسی

همان طور که گفته شد رشته زبان انگلیسی رشته بسیار پر کاربردی می باشد، این رشته در ایران در دانشگاه های بسیار مطرح کشور ارائه می شود و داوطلبان برای پذیرش در این رشته باشد رتبه نسبتا خوبی کسب نمایند، رشته زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد تنها 3 گرایش دارد که هر کدام از این گرایش ها شرایط کاری فرد را تا حدی متفاوت از دیگری خواهد کرد، در ادامه با این گرایش ها آشنا خواهید شد.

  1. آموزش زبان انگلیسی
  2. زبان و ادبیات انگلیسی
  3. مترجمی زبان انگلیسی

کنکور ارشد زبان

کارشناسی ارشد زبان انگلیسی  گرایش آموزش زبان انگلیسی

همان طور که از اسم این گرایش پیداست افرادی که در آموزش زبان انگلیسی پذیرفته می شوند پس از فارغ التحصیلی می توانند به آموزش این درس در سطح های مختلف بپردازند، مقطع کارشناسی ارشد و دکتری بیشتر برای اساتید دانشگاه های مختلف کاربرد دارد و فرد با داشتن یک رزومه خوب می تواند در دانشگاه ها مشغول به تدریس شود.

نام دروس امتحانی و ضرایب آموزش زبان انگلیسی

نام درس

ضریب

زبان عمومی (انگلیسی)

2

زبان تخصصی (آموزش زبان انگلیسی)

3

کارشناسی ارشد زبان انگلیسی  گرایش زبان و ادبیات انگلیسی

انتخاب این گرایش مساوی است با یادگیری مطالبی برای نویسندگی، قواعدی که برای برای نوشتن متون طولانی و فراوان یادگیری شود، این افراد در دوران دانشگاه خود متن های بسیاری در زمینه های مختلف می نویسند و با تلاش فراوان و گسترده می توانند به نوسندگی در این زمینه برسند، گرایش زبان و ادبیات انگلیسی سخت ترین گرایش این رشته می باشد.

نام دروس امتحانی و ضرایب گرایش زبان و ادبیات انگلیسی

نام درس

ضریب
زبان عمومی (انگلیسی)

2

زبان تخصصی (زبان و ادبیات انگلیسی)

3

کارشناسی ارشد زبان انگلیسی  گرایش مترجمی زبان انگلیسی

مترجمی زبان انگلیسی یکی دیگر از گرایش های این رشته در مقطع ارشد می باشد که بسیار پرطرفدار نیز هست، این گرایش به ترجمه متون بسیار مختلف و سنگین می پردازد، افرادی که در این گرایش تحصیل کرده اند می توانند به عنوان مترجم با افراد مختلف به خارج از کشور سفر کنند، درآمد این افراد بسیار بالاست اما قرار گرفتن در محیط کاری این چنینی تلاش بسیار بالایی را نیز می طلبد.

نام دروس امتحانی و ضرایب گرایش مترجمی زبان انگلیسی

نام درس

ضریب
زبان عمومی (انگلیسی)

2

زبان تخصصی (مترجمی زبان انگلیسی)

3

دروس کنکور کارشناسی ارشد رشته زبان انگلیسی

در این رشته دروس بسیار زیادی در دفترچه وجود ندارد اما داوطلبان با توجه به گرایشی که می خواهد در آن پذیرفته شوند می توانند دروس آن گرایش را به طور دقیق مطالعه کنند.

  • زبان عمومی (انگلیسی)
  • زبان تخصصی (آموزش زبان انگلیسی)
  • زبان تخصصی (زبان و ادبیات انگلیسی)
  • زبان تخصصی (مترجمی زبان انگلیسی)

ارشد رشته زبان انگلیسی

منابع آزمون ارشد زبان

رشته زبان انگلیسی نیز مانند دیگر رشته ها منابعی دارد که داوطلبان باید با توج به این منابع در ازمون شرکت کنند، داوطلبان باید به مطالعه این منابع و در کنار ان به مطالعه کتب کمک آموزشی بپردازند تا بتوانند در گرایش مد نظر خود پذیرفته شوند.

نام درس منابع

زبان عمومی (انگلیسی)

1 – کتاب تافل EFL.Thomson, Bruce Roger

2 – 4Grammar Digest

3 – دستور و نگارش برای دانشجویان دانشگاه ها (دکتر بهروز عزب دفتری)

4 – Essential Words For TOFEL

5 – واژگان مترادف و کاربرد آن ها (دکتر نوروزی خیابانی)

6 – A Vocabulary Workbook for ESL

7 – کتاب های تافل NTC. CBT (2004) CBT. Combridge

8 – 1100Words

9 – (Levine)Vocabulary For College – Bound Student

10 – کتاب های درك مطلب (Reading Comprehension)

11 – بخش Reading کتاب های TOFEL

12 – بخش Reading کتاب های GRE

زبان تخصصی (آموزش زبان انگلیسی)

Methodology: 1 – Principles of language Teaching and learning (D.H. Brown, PLLT, All) Brown II 2 – Approaches and Methods in Language Teaching (J,C.R Richards and T.S. Rodgers, R&R, All) 3 – Teaching by Principles (D.H. Brown, TBP, 1 to 20) 4 – Developing Second Language Skills (K. Chastain, Chastain, 2-4-7-8-9-10-11) 5 – Techniques and Principles in Language Teaching (D. Larsen-Freemen, L-F, All)

Linguistic: 1 – Essential Introductory Linguistics (G. Hudson, Hudson) 2 – An Introduction to Language (V. Fromkin, R. Rodman, and N. Hyams, Fromkin, All) 3 – The Study of Language (G. Yule, All)

Testing : 1 – Testing Language Skils (H. Farhady, A. Ja’farpur, and P. Birjandi, FJB, All) 2 – Writing English Language Tests (J.B. Heaton, Heaton, All) 3 – Language Assessment by Douglas Brown 4 – Fundamental considerations in Language Testing by L.Bachman (chapters 1,2,3, 4)

زبان تخصصی (زبان و ادبیات انگلیسی)

A) History of Literature: 1- (8th Edition) The Norton Anthology of English Literature Stephen Greenblatt, M. H. Abrams, Alfred David, Barbara K. Lewalski, Lawrence Lipking, George M. Logan, Katharine Eisaman Maus, James Noggle, James

Simpson

B) Literary Terms: 1- A Glossary of Literary Terms 11th or 10th edition by M. H. Abrams and Geoffrey Galt Harpham 2- Dictionay of Literary Terms & Literary Theory (4th edition) by J. A. Cuddon Penguin Reference 3- Literary Criticism from Plato to Present by Rafery Habib, 2005

C) Literary Criticism: 1- A Readers Guide to Contemporary Literary Theory 5th edition by Raman Selden 2- An Introduction to Theory and Practice (5th edition) by Charles E. Bressler

History of Criticism:

1- A Short History of Literary Critism by Vernon Hall 2- An Introduction to Literary Criticism by Dutton, Richard. Longman York Press, 1984.

D) Poetry: 1- Drew, Elizabeth. Poetry, A Modern Guide to Understanding & Enjoyment. Dell Publishing Co. 1959. 2- Cookson, Linda. Practice Approaches to Literary Criticism, Plays. Longman. 1988. 3- Perrine, Laurence. Literature, Structure, Sound and Sense, Vols.1, The Elements of Short Story. Harcourt Brace Jovanovich, Inc. 1974.

E) Drama: 1- Clark, R. F. The Growth and Nature of Drama. Cambridge, 1965. 2- Perrine, Laurence. Literature, Structure, Sound and sense, Vols. 1, The Elements of Drama. Harcourt Brace Jovanovich. Inc. 1947.

F) Novel & Short Story: 1- Gelshenen & Key. Discovering Fiction, Vols. 1&2. Cambidge University press, 2001 2- Hill, Robert: Martin, Alex. Moderrn Novels. Prentice Hall, 1996.

G) Literary Schools: 1- Haghighi, Manoushehr. Literary Schools Avaye Noor Pub, 1993. 2- Related Parts in Norton Anthology.

زبان تخصصی (مترجمی زبان انگلیسی) 1 – Theories of translation دكتر علی میر عمادی

2 – Translation Studies جرمی ماندی

3 – A teatbook of translation پیتر نیومارك

4 – مجموعه مقالات ترجمه شناسی دكتر فرح زاد

5 – Meaning-based translation (لارسون)

6 – اصول و روش ترجمه دكتر ملانظر

7 – The study of language جورج یول

8 – An introduction to language فرامكین

9 – Introductory linguistics هادسون

10 – بررسی مقابله ای و تجزیه و تحلیل خطاها دكتر ضیاء حسینی

11 – Contrastive Analysis & Error Analysis دكتر كشاورز

12 – principles of language learning and teaching داگلاس براون (فصل 9)

13 – واژه شناسی دكتر تجویدی

14 – مبانی صرف دكتر شقاقی

15 – ساخت اشتقاقی واژه در فارسی امروز دكتر كلباسی

16 – ترجمه متون (بررسی آثار ترجمه شده اسلامی ( 1) و بررسی ترجمه متون ادبی و اسلامی ( 2)) دكتر سالار منافی

17 – (Hatim & Munday)Translation: An advanced resource book

کنکور ارشد زبان

تعداد سوالات آزمون کارشناسی ارشد زبان انگلیسی

ازمون ارشد زبان انگلیسی همزمان با دیگر رشته ها برگزار خواهد شد، افرادی که در جلسه آزمون شرکت کرده اند یک دفترچه دریافت می کنند که در آن 240 سوال وجود دارد که داوطلبان باید در 240 دقیقه به پاسخگویی این سوالات بپردازند، داوطلبان باید با توجه به گرایشی که می خواهند در آن پذیرفته شوند به پاسخگویی سوالات بپردازند و نیازی به پاسخگویی به تمامی سوالات نیست.

نام درس

تعداد سوالات
زبان عمومی (انگلیسی)

60

زبان تخصصی (آموزش زبان انگلیسی)

60

زبان تخصصی (زبان و ادبیات انگلیسی)

60

زبان تخصصی (مترجمی زبان انگلیسی)

60

انتخاب رشته کنکور ارشد با مرکز مشاوره آکو در کرج

داوطلبانی که در ازمون ارشد شرکت می کنند باید پس از مدتی به انتخاب رشته بپردازند، عموما این داوطلبان قیل از شرکت در ازمون می دانند که در چه گرایشی می خواهند مشغول به تحصیل شوند و در مورد آن به خوبی تحقیقات لازم را به عمل می آورند، داوطلباهن در انتخاب رشته کنکور ارشد باید بسیار نکته سنجش عمل کنند با شناخت تمامی گرایش ها دست به انتخاب بزنند، برای آشنایی بیشتر با انتخاب رشته کنکور ارشد می توانید با 02633408944 تماس حاصل فرمایید.

اینستاگرام مرکز مشاوره آکو در کرج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا