پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

انتخاب رشته کارشناسی ارشدمعرفی گرایش های کارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

معرفی گرایش های کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

رشته مدیریت بازرگانی رشته ای است که افرادی دست به انتخاب آن می زنند که از حل مساله و چالش ها لذت می برند، این افراد در دانشگاه آموزش می بینند که در محیطی که فعالیت می کنند چه کارهایی باید انجام دهند که بهترین خروجی را داشته باشد، نیاز ها محیط کاری خود را می سنجند و سعی می کنند برای حل آن نیازها از روش های درست و دقیقی استفاده کنند، در واقع وجود این افراد در یک مجموعه باعث رشد و سودآوری بیشتر خواهد شد، در ادامه این مقاله با مشاوره آکو در کرج همراه باشید تا با کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی بیش از پیش آشنا شوید.

کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

این افراد باید مهارت اجتماعی خوبی داشته باشند و بتوانند در فعالیت های تیمی رهبری را برعهده گیرند و به افراد دیگر آموزش دهند که چه کاری در چه زمانی باعث سود دهی و بهتر شدن شرایط مجموعه خواهد شد، با توجه به گفته ها به این نتیجه می رسیم که دانش آموختگان این رشته باشد در مسائل اقتصادی نیز سررشته داشته باشند تا بتوانند به سود دهی و پیشرفت بیشتر فضای کاری خود فکر کنند، همچنین این افراد باید روحیه ای بالا و خلاقیت نیز داشته باشند و بتوانند با سرعت بالا فرصت هایی که در پیش روی ان ها قرار می گیرد را ببینند، علاقه به این رشته شرط موفقیت می باشد.

رشته مدیریت بازرگانی رشته ای می باشد که علاقمندان به آن از هر سه گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی می توانند دست به انتخاب آن بزنند، بسیاری از دانشگاه های کشور این رشته را ارائه می دهند و داوطلبان با توجه به رتبه و ترازی که کسب کرده اند در یکی از این دانشگاه ها پذیرفته خواهند شد، تلاش برای فعالیت های کوچک و ایجاد تجربه می تواند در ابتدا باعث موفقیت های بزرگی در آینده شود.

گرایش های ارشد مدیریت بازرگانی

رشته مهندسی بازرگانی در مقطع کارشناسی ارشد گرایشی ندارد و داوطلبان برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر مانند کارشناسی ارشد و دکتری موظف هستند یکی از این گرایش ها را انتخاب نمایند، در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی 6 گرایش وجود دارد که انتخاب هر یک از این گرایش ها باید با شناخت کامل وعلاقه و استعداد داوطلب همراه باشد.

  1. مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
  2. مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل
  3. مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت استراتژیک
  4. مدیریت بازرگانی گرایش تجارت الکترونیک
  5. مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی داخلی
  6. مدیریت بازرگانی گرایش کارآفرینی

کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی

در گرایش بازاریابی بیشتر به فروش محصولات و بازاری که بتواند محصولات تولید شده را خریداری کند مد نظر است، یعنی افرادی که در این کرایش تحصیل می کنند یاد می گیرند که چگونه بازار و فضای را برای فروش محصولات مجموعه خود پیدا کنند که باعث درآمدزایی بیشتر و سود بیشتری شود، همچنین این افراد محدودیت های اقتصادی مجموعه را می شناسند می دانند این محصولات بهتر است با چه شرایطی فروخته شود که بهترین سوددهی را داشته باشد.

ضریب دروس کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی

ضریب

نام درس

3

زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)

2

اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام

2

ریاضی و آمار

3

تئوری های مدیریت

2

اقتصاد خرد و کلان

2

تحقیق در عملیات

4

بازاریابی

مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل

همان طور که از اسم این گرایش مشخص می باشد افرادی که این گرایش را انتخاب می کنند به بررسی شرایط واردات و صادرات در کشور می پردازند، راه ای ارتباطی برای خرید و فروش های این چنینی در کشورهای مختلف بر عهده این افراد می باشد.

ضریب دروس کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل

ضریب

نام درس

3

زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)

2

اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام

2

ریاضی و آمار

3

تئوری های مدیریت

2

اقتصاد خرد و کلان

2

تحقیق در عملیات

4

بازاریابی

مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت استراتژیک

افرادی که در این گرایش فارغ التحصیل می شود و در یک مجموعه مشغول به فعالیت می شوند عمدتا یک چشم انداز یا یک هدف برای مجموعه مشخص می کنند که کل مجموعه برای رسیدن به آن هدف در تلاش خواهد بود، حال این هدف باید با توجه به شرایط و تمام امکانات آن مجموعه تطابق داشته باشد، بنابراین فردی که در این سمت مشغول به فعالیت می شود باید خلاقیت و توانایی تحلیل شراط و دورنگری را داشته باشد.

ضریب دروس کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت استراتژیک

ضریب

نام درس
3

زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)

2

اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام

2

ریاضی و آمار

3

تئوری های مدیریت
2

اقتصاد خرد و کلان

2

تحقیق در عملیات
4

بازاریابی

مدیریت بازرگانی گرایش تجارت الکترونیک

با توجه به پیشرفت فضای مجازی در چند سال گذشته این گرایش به خرید و فروش از طریق اینترنت می پردازد، در این عصر ارتباطات رو به پیشرفت قطعا فعالیت در این زمینه ها می تواند برای موسسات مختلف بسیار کارآمد و درآمد زا باشد.

ضریب دروس کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش تجارت الکترونیک

ضریب

نام درس
3

زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)

2

اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام

2

ریاضی و آمار

3

تئوری های مدیریت
2

اقتصاد خرد و کلان

2

تحقیق در عملیات
4

بازاریابی

مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی داخلی

این گرایش تعداد محدودی ظرفیت در دانشگاه های کشور دارد و افرادی که به گرایش بازرگانی داخلی علاقه دارند به مطالعه شرایط بازرگانی و قوانین آن در داخل کشور می پردازند و پس از فارغ التحصیلی نیز در این زمینه مشغول به فعالیت خواهند شد.

ضریب دروس کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی داخلی

ضریب

نام درس
3

زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)

2

اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام
2

ریاضی و آمار

3

تئوری های مدیریت

2

اقتصاد خرد و کلان

2

تحقیق در عملیات
4

بازاریابی

مدیریت بازرگانی گرایش کارآفرینی

این گرایش یکی از گرایش های محبوب این رشته می باشد زیرا افرادی که در این گرایش مشغول به تحصیل می شوند می توانند در جامعه به شکلی فعالیت کنند که شرایط رشد اقتصادی و بیشتر باشد، در واقع این افراد در زمینه ایجاد شغل مهارت پیدا می کنند.

ضریب دروس کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش کارآفرینی

ضریب

نام درس

3

زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)

2

اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام
2

ریاضی و آمار

3

تئوری های مدیریت

2

اقتصاد خرد و کلان

2

تحقیق در عملیات

4

بازاریابی

ارشد مدیریت بازرگانی

دروس کنکور ارشد مدیریت بازرگانی

سوالاتی که در آزمون ارشد مدیریت بازرگانی طراحی می شود عموما از دروسی است که داوطلبان در دوران کارشناسی آن ها را مطالعه کرده اند، حال برای این که داوطلبان امکان قبولی خوبی در این رشته داشته باشند باید به طور دقیق به مطالعه این دروس بپردازند.

  1. زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)
  2. اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام
  3. ریاضی و آمار
  4. تئوری های مدیریت
  5. اقتصاد خرد و کلان
  6. تحقیق در عملیات
  7. بازاریابی

منابع آزمون کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

حال داوطلبان از با توجه به چه چیزی این دروس را مطالعه نمایند؟ قاعدتا برای هر درسی منابعی مشخص شه است که داوطلبان باید باتوجه به این منابع برای آزمون اماده شوند، البته که برای هر کدام از این دروس کتب کمک آموزشی بسیاری دارند اما مطالعه این منابع در الویت می باشد.

منابع نام درس

1 – زبان تخصصی و متون درك مطلب مدیریت، دکتر ونوس و دکتر پرچ 2 – زبان عمومی و تخصصی، آرمان اشراقی

زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)

1 – مدیریت ما، مدیریت اسلامی در پرتو نهج البلاغه امام علی، علی اصغر پورعزت، بنیاد نهج البلاغه 2 – مبانی مدیریت اسلامی، رضا نجاری 3 – مدیریت اسلامی، علی اکبر افجه ای، جهاد دانشگاهی دانشگاه علامه طباطبایی 4 – مدیریت اسلامی و الگوهای آن، لطف الله فروزنده دهکری، دانشگاه پیام نور 5 – اصول مدیریت اسلامی و الگوهای آن، ولی الله نقی پورفر، مرکز آموزش مدیریت دولتی

اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام

ریاضی : ۱- کتاب ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت،تالیف اکبر عالم تبریز و محمد فاریابی باسمنج،انتشارات صفار-اشراقی ۲- کتاب ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت و حسابداری،تالیف هادی رنجبران,انتشارات اثبات

آمار : ۱- کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت، تالیف عادل آذر و منصور مؤمنی و سعید جعفری، انتشارات سمت. ۲- کتاب آمار کاربردی، دکتر وحید ناصحی فر، انتشارات ترمه.

ریاضی و آمار

1 – مبانی سازمان و اصول مدیریت، علی رضائیان، تهران، انتشارات سمت 2 – مدیریت عمومی، سیدمهدی الوانی 3 – منابع انسانی، اسفندیار سعادت 4 – تجزیه و تحلیل سیستم ها، علی رضائیان 5 – طراحی و ساختار، رابینز 6 – رفتار سازمانی، علی رضائیان.

تئوری های مدیریت

اقتصاد خرد : 1 – کتاب اقتصاد خرد دکتر نظری 2 – کتاب اقتصاد خرد سالواتوره

اقتصاد کلان : 1 – کتاب اقتصاد کلان دکتر نظری 2- کتاب اقتصاد کلان یوسف فرجی

اقتصاد خرد و کلان

1 – کتاب خانم دکتر فدوی – پژوهش عملیاتی مهرگان 2 – تحقیق در عملیات، خانم عقیله حیدری

تحقیق در عملیات

1 – اصول بازاریابی کاتلر، ترجمه فروزنده 2 – کتاب مدیریت بازاریابی، دکتر ونوس – ابراهیمی – روستا 3 – مدیریت بازاریابی کاتلر 4 – کتاب اصول مدیریت بازاریابی، لنکستر و مسینگهام

بازاریابی

انتخاب رشته کنکور ارشد

تعداد سوالات آزمون کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

سوالات آزمون ارشد مدیریت 295 سوال می باشد که داوطلبان با توجه به رشته خود تنها به سوالاتی که مرتبط با رشته آن هاست پاسخ خواهند داد و نیازی به پاسخدهی دیگر سوالات نیست، داوطلبان برای پاسخگویی به سوالات رشته خود 150 دقیقه فرصت دارند.

تعداد سوالات

نام درس

30

زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)

15

اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام

20

ریاضی و آمار

30

تئوری های مدیریت
20

اقتصاد خرد و کلان

15

مالیه عمومی و بودجه
15

مدیریت منابع انسانی

15

تحقیق در عملیات
15

مدیریت مالی

15

مدیریت تولید
15

بازاریابی

15

مدیریت سرمایه گذاری ریسک
15

مبانی کارآفرینی

15

حسابداری مالی و صنعتی
15

دانش حمل و نقل

30

                دانش مدیریت بازرگانی و حمل ونقل

انتخاب رشته کنکور ارشد با مشاوره آکو در کرج

انتخاب رشته کنکور ارشد یکی از مراحل بسیار مهم برای داوطلبان این مقطع می باشد، این داوطلبان باید در انتخاب رشته و گرایش بسیار دقت نمایند تا با توجه به رتبه ای که کسب نموده اند بهترین قبولی را داشته باشند، انتخاب رشته ارشد معمولا کمی پس از انتشار کارنامه اولیه داوطلبان شروع خواهد شد، داوطلبان در ابتدا باید گرایش های رشته خود را به خوبی بشناسند و با توجه به ان ها دست به انتخاب رشته بزنند.

بسیاری از دانشگاه ها گرایشی که افراد در نظر دارند را ارائه نمی دهند بر این اساس داوطلبان باید دانشگاه هایی که گرایش آن ها را ارائه می دهد بشناسند، شما داوطلبان عزیز برای این که می توانید با شماره 02633408944 تماس حاصل فرمایید و سوالات خود را از مشاوران تیم آکو بپرسید.

اینستاگرام مرکز مشاوره اکو در کرج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا