پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

کارنامه سبز کنکور چیست

کارنامه سبز کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

همه داوطلبان، کنکور خواهند داد و در زمان تعیین شده نیز انتخاب رشته مد نظر را خواهند کرد. حال با توجه به نتایج برخی افراد در رشته‌هایی قبول شده و برخی دیگر نشده‌اند. در این زمان است که برخی افراد که قبول شده‌اند، ممکن است که سؤالاتی نظیر کارنامه سبز کنکور چیست؟ نحوه استفاده کارنامه سبز چیست؟ برایشان به وجود آید. در ادامه مسئله کاربرد کارنامه سبز را در مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو بیشتر برایتان باز خواهیم کرد.

کارنامه سبز کنکور چیست

زمانی که صحبت از کارنامه سبز کنکور سراسری می‌شود، انتظار چیز عجیب و غریبی را نداشته باشید. شما بر اساس اولویت بندی‌هایی که برای انتخاب رشته کرده‌اید، برخی رشته‌ها را همراه با دانشگاه در برگه انتخاب رشته وارد کرده‌اید. در اولین موردی که شما قبول می‌شوید، سیستم به طور خودکار می‌ایستد و دانشگاه و رشته شما تعیین خواهد شد. اگر سک مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور در هنگام ارسال لیست شما را راهنمایی کرده باشد ، رشته ای که قبول میشوید بهترین اانتخابتان خواهد بود.

اما این جا پایان کار نخواهد بود. بلکه سازمان سنجش یک کارنامه ثانویه اعلام خواهد کرد که شما می‌توانید در آن رتبه قبولی در رشته‌های انتخابی و دانشگاه‌های مقصد را ببینید. به این ترتیب می‌توانید ارزیابی کنید که آیا امکان قبولی در رشته‌های انتخابی پایین‌تر از رشته کنونی خود را داشته‌اید یا نه. به این کارنامه ثانویه ، کارنامه سبز کنکور سراسری میگویند که اگر انتخاب بهتری در این کارنامه داشته باشید، مشاوره تخصصی کنکور آکو در کرج میتواند به صورت آنلاین یا حضوری برای تغییر سرنوشتتان کمکتان کند.

مشاوره انتخاب رشته کنکور آکو در کرج - آموزش کار با نرم افزار های انتخاب رشته کنکور سراسری

زمان اعلام کارنامه سبز

اعلام نتایج کارنامه سبز کنکور چند روز پس از اعلام انتخاب رشته کنکور سراسری اتفاق خواهد افتاد. شاید بپرسید که از کجا می‌توان آن را دید. کافی است که به سایت سازمان سنجش وارد شوید. سپس از منو سمت راست به قسمت پروفایل کاربری خود با استفاده از شماره داوطلبی، پرونده و کد ملی وارد شوید.

در صفحه خود کارنامه‌ای در قالب کارنامه سبز یا همان کارنامه تکمیلی مشاهده خواهید کرد. با زدن روی آن وارد بخش کارنامه خود خواهید شد. عموماً این برگه اویل مهر ماه روی سایت قرار خواهد گرفت. بهترین راه برای بررسی خواندن اطلاعیه‌های سازمان سنجش در مورد داوطلبین کنکور سراسری خواهد بود.

کاربرد کارنامه سبز کنکور سراسری دیدن انتخاب های بعدی شماست.نحوه استفاده از آن تصمیم گیری نسبت به تغییر رشته و دانشگاه با گزینه های پایین تر است.

نحوه خواندن و استفاده از کارنامه سبز

مواردی که در این برگه وجود دارد، شامل چند ستون خواهد شد. اول از همه ستون ترتیب اولویت بندی است که خود شما انجام داده‌اید و از 1 شروع خواهد شد. قسمت دوم کد رشته را شامل می‌شود. در این قسمت می‌توانید کد هر رشته تحصیلی را مشاهده کنید. تمامی این موارد توسط خودتان وارد شده و مطابق با دفترچه خواهد بود.

کارنامه سبز کنکور چیست و نحوه استفاده از آن در مرکز مشاوره کنکور آکو کرج

ستون رتبه نیز قسمت سوم در کارنامه سبز کنکور خواهد بود. اما نحوه استفاده از رتبه در کارنامه سبز  کنکور چیست؟ در بخش سوم، رتبه کارنامه سبز کنکور شما درج شده است. این عدد بر اساس رتبه و انتخاب سایر افراد خواهد بود. یک نکته مهم در این جا این خواهد بود که رتبه هر فرد در سهمیه از طریق بررسی نمره کل تمامی داوطلبان به دست خواهد آمد. بر همین اساس رتبه بندی‌ها بر اساس بالاترین تراز خواهد بود.

ستون چهارم در کارنامه سبز کنکور بخش آخرین رتبه قبولی خواهد بود. شما قادر هستید که ببینید آخرین فردی که در آن رشته و دانشگاه قبول شده است چه عددی بوده و شما چه عددی بوده‌اید.

در نهایت و در ستون پنجم نتیجه بیان خواهد شد. در این قسمت مواردی که امکان قبولی شما وجود داشته با * نمایش داده شده است. از طرفی ممکن است شماره 1 تا 9 نیز در این بخش نوشته شده باشد. امااین اعداد در کارنامه سبز کنکور نشانه چیست؟

توضیح اعداد کارنامه سبز

هر کدام از اعداد در ستون پنجم کارنامه سبز کنکور به شرح زیر خواهند بود.

عدد 1 در کارنامه سبز کنکور : این عدد به آن معنا خواهد بود که فرد شرایط لازم را برای شرکت در رشته انتخابی نخواهد داشت. این موارد طبق دفترچه انتخاب رشته کنکور همان سال خواهد بود. این موارد می‌تواند شامل موارد مختلف از قبیل عدم رعایت جنسیت در هنگام پذیرش، عدم برخورداری از شرایط خاص بیان شده در دفترچه برای رشته خاص، تکراری نوشتن کد رشته و غیره باشد. پس پیش از دانستن نحوه استفاده از کارنامه سبز ، نحوه انتخاب رشته اهمیت خواهد داشت.

عدد 2 : یعنی این که چنین رشته‌ای دو مرحله‌ای خواهد بود و برای قبولی صد درصدی باید در مصاحبه حضوری نیز شرکت کنید. مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور پیش از انتخاب رشته میتواند این موارد را به شما بگوید.

عدد 3:  در کارنامه سبز :فرد مد نظر در رشته انتخابی رتبه لازم را به دست آورده اما از سهمیه‌های نوشته شده در دفترچه به‌غیراز سهمیه نهایی محاسبه شده بهره برده است. البته گروه شاغلین در رسته اداری نیز این عدد درج خواهد شد که از سهمیه کارمندی بهره برده‌اند.

عدد 4 در کارنامه سبز کنکور چیست :این عدد نشان خواهد داد که در حال بررسی در دانشگاه‌های پردیس فرهنگیان و تربیت دبیر رجایی است. در این تحقیق سواد علمی و وضعیت کلی شما در حال بررسی و گزینش خواهد بود.

عدد 5 : این عدد نشان دهنده آن است که با توجه به این که رشته انتخابی شما از دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم رجایی بوده، امتیاز حد نصاب را نیاورده‌اید و در فرایند جذب به عنوان اولویت قرار نخواهید داشت. البته حق اعتراض برای همگان محفوظ است.

بعد از انتشار اسامی قبول شدگان در این دو مرکز، افراد معترض می‌توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی (کارت ملی یا شناسنامه و کپی کارنامه سبز) به اداره کل آموزش و پرورش شهر خود مراجعه کنند و در این باره شکایت کنند. در مورد مرکز آموزش و پرورش می‌توانید به سایت www.qozinesh.medu.ir مراجعه کنید. از طرفی حواستان باشد که تنها 2 ماه فرصت اعتراض خواهید داشت.

عدد 7: برخی از رشته‌ها دو مرحله‌ای و با آزمون هستند. این موضوع یعنی این که شما حد نصاب مورد قبول در مصاحبه را نیاورده‌اید. به این ترتیب حق تحصیل در این رشته و در این دانشگاه را نخواهید داشت. این رد شدن دلایل مختلفی نظیر توانایی تحصیلی، نحوه پاسخگویی به سوالات و غیره دارد.

عدد9 : عدد نه در کارنامه سبز کنکور نشانه چیست؟ این عدد نیز در کارنامه سبز کنکور به معنای در حال بررسی بودن شرایط شما به منظور رد یا قبلی در برخی از دانشگاه‌ها خواهد بود.

دانشگاه های شماره 9 که دارای شرایط خاص پذیرش در کنکور هستند
  • علوم پزشکی ارتش،
  • علوم پزشکی بقیه الله (عج)،
  • موسیقی نظامی،
  • غیر انتفاعی امام رضا (ع)،
  • صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران،
  • کاردانی فوریت‌های پزشکی،
  • دانشکده غیر انتفاعی رفاه یا یکی از رشته‌های مدیریت بیمه اکو،
  • شهید مطهری،
  • تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه،
  • دکتری پیوسته بیوتکنولوژی،
  • شاهد،
  • علوم قضایی.

اعداد 6 و 8 که هیچ سخنی از آنان نیامده در برگه کارنامه سبز نیز وجود نخواهد داشت.

نحوه انتخاب رشته و استفاده از کارنامه سبز کنکور

در صورتی که کارنامه شما نشان از قبول شدن داشته باشد، در قسمت نتیجه گیری ذکر شده است. اگر قصد ثبت نام داشته باشید، می‌توانید با این برگه جهت ثبت نام در آن دانشگاه اقدام کنید. البته در صورتی که در دانشگاه اولیه اقدام کرده باشید، باید ابتدا کارهای انصراف را انجام دهید و سپس انتقال پیدا کنید. حواستان باشد که در این بین حتماً مهلت‌های نهایی را بررسی کنید.

قبولی با کارنامه سبز کنکور چیست؟ چطور از آن استفاده کنم؟

مرکز شماوره تخصصی کنکور و انتخاب رشته آکو میگوید کارنامه سبز چیست

کارنامه سبز کنکور چیست؟ نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور چیست؟ در حقیقت اگر بخواهید در رشته دیگری درس بخوانید استفاده از کارنامه سبز کنکور بسیار ایده آل است. کارنامه سبز اگر به کمک مشاوره تخصصی کنکور و انتخاب رشته مورد بررسی قرار بگیرد، شانس مجدد داوطلب برای تحصیل در رشته مورد علاقه اش خواهد بود. در این بین حتماً باید به علامت کنار آن نگاه کنید تا بتوانید به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

کارنامه سبز کنکور چیست؟

کارنامه تکمیلی یا کارنامه سبز کنکور برای تعیین رشته‌های قبول شده بعد از اولین انتخاب شما خواهد بود.

نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور چگونه است؟

باید با کارنامه سبز کنکورخود را برای دانشگاه جدیدی که قبول شده‌اید ببرید و برای تحصیل در آن دانشگاه درخواست بدهید.

کارنامه سبز کنکور کی اعلام خواهد شد؟

کارنامه سبز کنکور عموماً در اوایل مهرماه و چند روز بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته در سایت سنجش با عنوان کارنامه تکمیلی داوطلبان کنکور منتشر میشود برای دیدن کارنامه سبز باید اقدام به چک کردن سایت سنجش کنید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا