پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

رئیس سازمان سنجش: کنکور 1403 تغییری ندارد

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

عبدالرسول پور عباس رئیس سازمان سنجش اعلام کرد کنکور 1403 تغییری ندارد و طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی برگزار خواهد شد. رئیس سازمان سنجش در نشست حفاظتی کنکور 1403 افزود: کنکور 1403 نیز طبق آخرین مصوبات شورای انقلاب فرهنگی برگزار خواهد شد و اگر تغییراتی باشد تا پایان شهریور ماه اعلام خواهد شد.

در پایان شهریورماه 1402 مجلس قوانین جدید کنکور را تصویب کرد که البته بعد از یک هفته با مخالفت شورای نگهبان مواجه شد و نهایتا همان صحبت اولیه رئیس سازمان سنجش مبنی بر”عدم تغییر کنکور 1403 نسبت به 1402” اجرایی شد.

در روزهای اخیر دانش آموزان و داوطلبین کنکوری بسیار نگران شرایط کنکور 1403 هستند. این نگرانی از آنجایی آغاز شد که مجلس شورای اسلامی و کمیسیون آموزش آن طرح جدیدی را تحت عنوان اصلاح کنکور سراسری 1403 ارائه کرد. در این طرح کلیه اختیارات شورای انقلاب فرهنگی درباره ی اجرای کنکور گرفته و به شورای خاصی مرکب از نمایندگان مختلف ارگان ها سپرده می شود. جزئیات طرح جدید کنکور 1403 را بخوانید.

ما هم از صحبت های آقای پورعباس رئیس سازمان سنجش سر در نیاوردیم! آیا کنکور تغییر می کند یا خیر؟ اگر تغییری نمی کند پس چرا تا شهریور صبر کنیم لطفا زودتر تکلیف را مشخص کنید.

آیا کنکور 1402 نیز متوجه تغییرات کنکور 1403 است؟

با توجه به صحبت های رئیس سازمان سنجش هیچ تغییر و تحولی متوجه داوطلبین کنکور 1402 چه مرحله ی اول و چه مرحله ی دوم نخواهد شد و این داوطلبین در آرامش کامل باید به مطالعه و جمع بندی دروس خود بپردازند.

در کنکور 1402 داوطلبین مجاز بودند که در 2 آزمون سراسری مجزا شرکت بکنند که بهترین نتیجه آن ها به عنوان نتیجه اصلی برای ارائه رتبه و ورود به دانشگاه لحاظ خواهد شد. داوطلبین کنکور 1402 همچنین شامل 40 درصد تاثیر سوابق مستقیم امتحانات نهایی ترم دوم خواهند بود.

پیشنهاد مشاورین تحصیلی ما نیز به داوطلبین کنکور 1402 این است که بدون توجه به اخبار به مطالعه ادامه دهند زیرا که هیچ تغییر متوجه آن ها نخواهد بود.

طرح تغییرات کنکور 1403 به نفع داوطلبین یا به ضرر آن ها؟

کنکور 1403 تغییری ندارد یا دارد مشخص نیست! ما از این که مدت هاست از تصمیمات مراجع قانونی و اشخاص در ارتباط با کنکور سر در نیاورده ایم باز هم امیدوار هستیم که حداقل این تغییرات برای داوطلبین و دست اندر کاران کنکوری مشخص و واضح باشد. بالاخره تغییرات کنکور 1403 و 1402 عواقبی هم داشته که می خواهیم چندی از آن ها بپردازیم که قابل تعمل هستند.

کنکور 1403 تغییری ندارد
  • در مرحله ی اول باید بگوییم که بازگشت دروس عمومی به کنکور اتفاق خوبی نیست، حجم زیاد مطالب دروس عمومی بار سنگینی بر روی دوش دانش آموزان و داوطلبین است. پس اگر کنکور 1403 تغییری ندارد لطفا از بازگشت دروس عمومی به این آزمون سرنوشت ساز خود داری نمایید، البته مورد بعدی را بخوانید.
  • مورد بعدی در نقد مورد اول مطرح می شود! فرض کنید دروس عمومی به کنکور بازنگردند و سهم قابل توجهی از تاثیر خود را از امتحانات نهایی بگیرند! آیا می توانید امنیت امتحانات نهایی را تامین کنید؟ آیا تعهدی وجود دارد که در امتحانات نهایی متمولین و ثروتمندان نتوانند تقلب کنند؟ اگر نمی توانید پس بگذارید دروس عمومی در کنکور بمانند.
  • برگزاری 2 آزمون در سال که ابتدا در دی ماه و تیرماه قرار شد برگزار شود و باعث کاهش استرس داوطلبین و خانواده ها گردد خود موجب افزایش این موضوع شد! همچنین عدم ثبات در تصمیم گیری باعث شد که آزمون دی ماه کنسل و به اردیبهشت ماه موکول شود! حالا شما خود را داوطلبی در نظر بگیرید که کنکور اولش را در اردیبهشت خراب کرده است چطور می تواند ظرف دو ماه نقصان ها و ضعف هایش را جبران کند؟
  • هیچ تراز و رتبه ای برای آزمون نوبت اول دی ماه اعلام نشد که خود نشان دهنده ی عدم برنامه ریزی درست می باشد.
  • حذف زیرگروه ها در گروه های آزمایشی مختلف خصوصاً در کنکور هنر به نظر منطقی نمی آید، کسی که می خواهد در دانشگاه گرافیک بخواند شاید از موسیقی کمتر سر در بیاورد مشکلی پیش نیاید. یا اینکه همین درس زمین شناسی در کنکور تجربی برای زیرگروه یک سابق که مربوط به رشته های پزشکی و پیراپزشکی بود ضریب صفر داشت و اندکی از زمان داوطلبین سرجلسه کنکور صرفه جویی می کرد.
  • نقش مستقیم سوابق تحصیلی شاید باعث با اهمیت تر شدن دوران مدرسه برای دانش آموزان گردد ولی مورد بسیار مهم که قبلا هم در مورد آن صحبت کردیم بحث فضای عادلانه و دور از تقلب برگزاری امتحانات نهایی در پایه های مختلف است. شنیده ها حاکی از این موضوع است که در برخی از مناطق که به مراکز استان ها نزدیک نیستند سختگیری ها کم تر از مراکز استان هاست. سوالات 8 صبح در کانال های تلگرامی پیدا می شوند! بسیاری از دانش آموزان با خرید تجهیزات ارتباطی پیشرفته با فرد دیگری بیرون از آزمون در ارتباطند.

کنکور 1403 تغییری ندارد؟ دارد؟ مهم نیست!

باید بگوییم که فقط و فقط ثبات تصمیم گیری مهم است نه خود تصمیم! زیرا ما انتظار تصمیمی به نفع کنکوری ها نداریم و فقط می خواهیم بدانیم تکلیفمان چیست! حذف کنکور سال هاست نقل و نبات همه مجلس هاست ولی اتفاق خاصی در جهت بهبود آن نیافتاده است. حال کنکور 1403 تغییری ندارد یا دارد مهم نیست زودتر تکلیف را مشخص کنید!

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا