پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

تست زنی برای درس های حفظی و حلیاتی کنکور

آیا تست زدن تنها برای دروس حلیاتی توصیه میشه یا در مورد دروس حفظی هم‌ استفاده میشه؟؟

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

اول از همه باید عرض کنم خدمتون که ما دیگه به صورت قبل درس حفظی در کنکور نداریم نداریم و به جز چند مبحث کوچیک، باقی مطالب کاملا جزئی از مفاهیم کنکور محسوب میشود. پس چیزی به نام تست زدن برای کنکور در دروس حفظی تقریبا بی معنی است. اما با این وجود تکنیک های تست زنی کنکور برای دروس عمومی و خصوصی بسیار متفاوت است. در ادامه این مقاله ، تیم مشاوران سهیل حاج کرم، به عنوان بهترین تیم مشاوره کنکور سراسری، مشاوره و برنامه ریزی کنکور را برای تست زنی کنکور به شما آموزش میدهد.

تست زدن برای کنکور در دروس حفظی و حلی

درباره تکنیک های تست زنی کنکور برای دروس حفظی باید نکته هایی رو به اختصاص هر درس بدانید. مثلا اون دسته از عزیزانی که یا کنکور دادن و یا تا الان درگیر درس و مشق بودند به خوبی مطلع هستند که درسی مثل دین‌ و زندگی بیشتر از ایات و مفاهیم کتاب طرح تست می‌شود. یا مثلا بخش حفظیات در شیمی یا زیست همچون املا و‌ واژگان ادبیات قسمت کوچکی از مباحث کنکور را شامل می‌شود. رشته انسانی هم از این قاعده مستثنی نیست و بالغ بر ۸۰٪ این رشته شامل مفاهیم است.

تکلیف مفاهیم که روشن است، مفاهیم را باید تست زد تا تست دانتان پاره شود. اما در مورد حفظیات باید گفت به اندازه سایر بخش ها، تست زدن آنها بعد از مطالعه و به صورت دوره‌ای اهمیت ویژه‌ای دارد.

به طور مثال فلسفه دوازدهم درس آخر که در کتاب چاپ ۱۴۰۰-۱۴۰۱ حکمت معاصر است، درس به عنوان درسی تقریبا متنی شناخته می‌شود که نیاز به فهم سنگین همچون درس یازده (دوران متأخر) ندارد. اگر فرض کنیم کتاب کمک درسی ۵۰ تست از این درس طرح کرده، بهتر است بعد از اولین مطالعه چیزی حدود ۲۵ تست آن‌ را کار کنیم و در وعده‌های بعدی مطالعه سایر تست ها کار شود. در این بین انتخاب بهترین منابع کنکور نیز اهمیت ویژه ای دارد.

تست زنی کنکور با بهترین تکنیک های تست زنی کنکور در مرکز مشاوره و برنامه ریزی آکو

تست زنی کنکور پشت سرهم یا وعده ای

لطفا به این نکته توجه کنید که تنها در مورد درس‌های مفهومی و حلیاتی ضرورت دارد که تست های در وعده اول پشت سر هم‌کار شود.
در مورد دروس متنی فرقی نمی‌کند که وعده اول شامل تست های زوج باشد یا مضربی تست‌ها کار شود. این سخن اشتباه و بسیار غلط را درباره تست زدن برای کنکور که می‌گن «درس های حفظی رو باید چند روز بعد مطالعه تست زد» از گوشتون بیرون کنید.

بدون شک میگویم که افرادی این حرف را می‌زنند که یا سواد کنکوری ندارند یا مدت زیادی از دوران تحصیل آنها گذشته.

تکنیک های تست زنی کنکور از نظر مشاوره کنکور سراسری

طبق صحبت های فوق و بررسی های شخص بنده به عنوان دارنده بهترین تیم مشاوره و برنامه ریزی کنکور، ثابت شده است که خیلی وقته سهم مباحث حفظی در کنکور به کمتر از ۱۰ درصد رسیده. و آن بخش حفظی هم نیاز به تست زدن هم بلافاصله بعد مطالعه و هم به صورت دوره‌ای دارند. همیشه وقتی یکی میگه: باید چند روز از مطالعه حفضیات بگذره تا یادت بره و بعد تست بزنی، دوست دارم خفه‌اش کنم.

آخه مگه مرض داری مرد حسابی که اجازه بدی یادت بره؟؟ خب میتونی هم بعد مطالعه و هم در فواصل زمانی معین تست بزنی!

مشاوره و برنامه ریزی کنکور سراسری

در آخر به عنوان مشاوره کنکور سراسری باید بگویم که تست زدن برای کنکور صرفا جنبه ارزیابی نداره و خیلی از اوقات ما به این علت تست میزنیم که نحوه برخورد طراح با مطالبی که مطالعه کردیم را متوجه شویم. اما این یک حقیقت است که تکنیک های تست زنی کنکور برای دروس حفظی و حلی کمی متفاوت است. علت این تفاوت در تست زنی، سرعت حل سوالات، نحوه خواندن تست های کنکور و جمع بندی دروس است.

مهندس سهیل حاجکرم

در مقالات آتی حتما در مورد نحوه علامت دار کردن تست ها و برخورد با تست های غلط صحبت خواهیم کرد. میتوانید با کلیک روی لینک آبی در کانال تلگرام مرکز مشاوره کنکور سراسری آکو را همراهی کنید و یا با کلیک روی لینک صورتی، پیج اینستاگرام مرکز مشاوره آکو را فالو کنید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا