پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

اساتید ماززندگی نامه بزرگان کنکور

معرفی استاد ترابی عربی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
3.7/5 - (7 امتیاز)

عربی نقطه ضعف بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری است و این روز ها هم با زمزمه بازگشت دروس عمومی به کنکور سراسری خطر جدی متوجه بچه هایی است که سه سال گذشته درس عربی را کنار گذاشته اند! انتخاب بهترین استاد عربی کنکور در این مسیر میتواند تغییر چشم گیری اسجاد کند و به همین دلیل هم به معرفی استاد ترابی عربی کنکور پرداخته ایم.

استاد ترابی عربی ماز یکی از فعال ترین اساتید عربی برای آموزش صحیح این درس پر چالش است. ترابی حتی یک وبسایت تخصصی برای تدریس عربی به صورت گروهی داره! طبق اطلاعاتی که در وبسایت این استاد پیدا کردیم، استاد مهدی ترابی علت ضعف بچه ها در درس عربی را خود عربی نمیدانند و به نظر ایشان تدریس موثر نداریم که نمیتوانیم یادگیری موثر داشته باشیم.

بله درست است آکادمی عربی مهدی ترابی به صورت وبسایت تخصصی آموزش عربی از هفتم تا دوازدهم فعالیت میکند و باتوجه به جمعیت گروه تلگرامی رفع اشکال عربی ترابی ، ظاهرا بازدهی خوبی هم از این نظر داشته است. در ادامه این مطلب به عنوان یک تیم مشاوره برنامه ریزی در انتخاب مسیر کنکور به بررسی روش تدریس عربی مهدی ترابی و نظر دانش آموزان او در این باره میپردازیم.

استاد مهدی ترابی را بیشتر بشناسیم!

استاد مهدی ترابی یکی از جوان ترین و البته خلاق ترین استاد های عربی کنکور است و بیش از 20 سال سابقه درخشان در تدریس درس عربی توانسته او را به یک ایده پرداز در زمینه آموزش بهتر عربی تبدیل کند. این استاد شهریور ماهی که خیلی هم علاقه ای به حاشیه سازی از زندگی شخصی خودش نداره، از سال 1380 تدریس عربی رو شروع کرده و باتوجه به اظهارات این استاد، آموزش دادن نیاز به مهارت داره و مهارت هم بدون کلاس و تمرین به دست نمیاد.

استاد ترابی گفته است که قبل از اجرای هر ایده ای ابتدا با متخصصان روانشناس، سبک شناس،محققان آموزشی و حتی اساتید و پیش کسوتان آموزش مشورت میکند و سعی میکند اطلاعات و تخصص خود را تا حد نیاز بالا ببرد. در پیام های رضایت تدریس عربی ترابی یک نکته خیلی بیشتر از بقیه به چشم میخوره:

عربی ترابی به صورت پکیج های متنوعی وابسته به سطح و شرایط دانش آموز برگزار میشه و تیم پشتیبانی قوی پشت این مجموعه وجود داره. این استاد عربی رو با شوخی و خنده درس میده و همین باعث جذاب بودن کلاس های استاد ترابی عربی ماز میشه!

آکادمی عربی مهدی ترابی واقعا یک ایده خوب برای دانش آموز ها بود! بجز سایت، آکادمی عربی مهدی ترابی اینستاگرام خیلی خفنی هم برای خودش دست و پا کرده و خلاصه تمام تلاشش کسب درآمد از طریق پکیج هاشه!

در کلاس های استاد ترابی صمیمیت دانش آموزان و استاد به خوبی دیده میشود و دانش آموزان از فن بیان مهدی ترابی راضی هستند. ضمنا پاسخگویی به سوالات در یک زمان مشخص انجام میشود و تا جای ممکن استاد سعی میکند هیچ نکته ای ناگفته نماند.نمونه تدریس استاد را در ادامه مشاهده میکنید.

آکادمی عربی مهدی ترابی چیه؟

آکادمی عربی به قول خود مهدی ترابی”یک کهکشان ویژه عربی کنکوره!” این مجموعه، تم جالبی داره و اسم دوره های مختلف عربی رو هم از روی سیاره ها انتخاب کرده! این آکادمی محصولاتش رو به اختصاص پایه هفتم تا نهم مشخص کرده.

جالب است بدانید که در سایت استاد مهدی ترابی تمرکز تقویت عربی در دانش آموزان روی هفتم و هشتم و نهم است. این کار استاد ترابی عربی وجدان کاری او را نشان میدهد چون واقعا هم اگر بچه ها پایه عربی را در متوسطه اول قوی نکنند، در متوسطه دوم نمیتوانند خیلی قوی عمل کنند.

پکیج های هفتم تا نهم دانش آموزان آکادمی عربی مهدی ترابی شامل پکیج تیتان، دوره میماس، دوره پن و شب امتحانی تتیس میشود که در ادامه این پکیج ها را به تفکیک توضیح داده ایم:

  • پکیج آموزشی تیتان مهدی ترابی: این پکیج برای بچه هاییه که میخوان به صورت طولانی مدت روی عربی سرمایه گذاری کنن.حداقل باید یک ماه تا روز امتحان وقت داشته باشید که پکیج تیتان عربی ترابی به دردتون بخوره. در این پکیج نمونه سوالات هم تدریس میشه.
  • دوره آموزشی میماس عربی ترابی: دوره میماس فقط برای قواعد است. یعنی کسایی که ترجمه اشون خوبه ولی با یادگیری قواعد به هر دلیلی مشکل دارند باید از این پکیج استفاده کنند. این پکیج شامل همه قواعدی میشود که در پایه کنکوری و حتی پایه های قبل یاد گرفته اید. مثلا اگر دوره میماس عربی نهم ترابی را تهیه کنید قواعد هفتم و هشتم هم در این پکی براتون مرور میشه.
  • دوره پن:کاملا شب امتحانیه و در یک روز عربی هر پایه ای که بخوای رو برات جمع بندی میکنه. این پکیج تقریبا فرصت آموزشی نداره ولی میتونه برای دوران جمع بندی خیلی کمک کنه چون نکات و کلمات و قواعد مهم رو فقط ذکر کرده! این پکیج ترس افتادن عربی رو از بین میبره.
  • پکیج شب امتحان تتیس: این پکیج فقط نمونه سواله و شما ردسنامه ای دریافت نمیکنید. برای بچه هایی که شب امتحانن و در طول سال هم هیچی عربی نخوندن و فقط میخوان بدونن چقدر قراره نمره بگیرن یا برای بچه هایی که خیلی قوی هستن و میخوان مطمئن بشن که قراره توی امتحان هم 20 میگیرن.
آکادمی عربی مهدی ترابی را بیشتر بشناسیم

اطلاعاتی که در معرفی بالا در اختیارتون قرار گرفت، براساس توضیحاتی است که در سایت آمادمی عربی مهدی ترابی نوشته شده بود و نمیتوانیم به هیچ عنوان میزان رضایت و جوابگیری دانش آموزان را به صورت قطعی براورد کنیم اما باتوجه به بازخوردی که دانش آموزان داشتند، پکیج های آموزش عربی ترابی به صورت ویدئو و جزوه ها و کتاب های اختصاصی در بسته بندی جذاب و ویژه خود آکادمی برای آنها ارسال میشود.

پکیج ویژه عربی کنکور آکادمی عربی مهدی ترابی اورانوس نام دارد

پکیج اورانوس استاد ترابی عربی

پکیج اورانوس عربی ترابی شامل دو زیر مجموعه میشه که به صورت جداگانه به فروش میرسند. در پکیج اورانوس یک پکیج کلاس ها و ویدئو های آموزشی، جزوه، بانک تست و حتی برنامه درسی برای عربی در طول سال یک کنکوری میشه و برای دوران جمع بندی هم پکیج همایش در نظر گرفته شده که جالبه هرکدوم از این پکیج ها در سایت آکادمی استاد ترابی با عنوان قمر های سیاره اورانوس(عربی کنکور) معرفی شدند. ادعای غلط مهدی ترابی:

با پکیج های اورانوس عربی ترابی میتونید عربی رو در کنکور 100 بزنید!
(به نظر نمیرسه این ادعا خیلی به واقعیت نزدیک باشه اما حتما دانش آموزی که بخواد برای این درس تلاش و البته هزینه کنه میتونه درصد خوبی هم کسب کنه)

البته عربی دوازدهم انسانی در کهکشان استاد ترابی با اسم میراندا به فروش میرسه که ظاهرا به خاطر تخصصی بودن درس عربی در رشته انسانی، امکانات ویژه ای رو شامل میشه. این پکیج شامل:

  • ویدئو های آموزشی عربی ترابی(پکیج شامل 10 دی وی دی با حل بیش از 700 تست در جلسات آموزشی)
  • جزوه پی دی اف اختصاصی برای کنکور انسانی( بی نهایت تست آموزشی و مروری)
  • بانک تست ویژه جمع بندی(شامل 450 تست جمع بندی و مشابه کنکور)
  • کتاب ویژه ترجمه خط به خط استاد ترابی عربی+جعبه لغات
  • دفترچه ویژه نکات و خلاصه نویسی عربی دانش آموز
  • پکیج رفع اشکال
  • نقشه راه(برنامه مطالعه) ویژه کنکور انسانی
  • پشتیبانی اختصاصی
پکیج عربی اختصاصی انسانی مهدی ترابی عربی

از آکادمی عربی کمک بگیریم یا کلاس های استاد ترابی عربی ماز رو انتخاب کنیم؟

خب بستگی به شرایط شما داره! ما نمیگیم آکادمی عربی بده و فقط کلاس های عربی ماز خوبه اما پکیج های عربی به تنهایی برای کسی کاری نمیکنن و اگر از نظر اقتصادی هم بخوای در نظر بگیری یکبار هزینه کردن برای کلاس های همه دروس به صرفه تره.

باتوجه به اینکه اطلاعات کامل تر و موثق تری درباره کلاس های عربی ترابی ماز داریم این شرایط را در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد. مهمترین بخش انتخاب یک استاد توانایی تدریس و اخلاق حرفه ای او در تدریس است که مهدی ترابی واقعا از این ویژگی برخوردار است و نمیتوان از او حاشیه ای پیدا کرد!

بجز شرایط اولیه، میزان تسلط استاد بر تدریس و البته ابزار های تدریس آنلاین هم اهمیت دارد که در کلاس های آنلاینی که ماز برای استاد ترابی برگزار میکند، دو نکته توجه همگان را به خود جلب کرده است. اول از همه تعداد تست های زیادی که در کلاس حل میشود و دوم هم صبر و حوصله استاد ترابی ماز در پاسخگویی به سوالات و مسائلی که بچه ها باهاش مواجه میشن.

تست زنی های نزدیک به کنکور و زمان دار به ویژه در روزهای پایانی مانده به کنکور برای دوازدهمی ها به چشم میخورد و واقعا هم تکنیک های تست زنی عربی دیده میشود. نه مثل اساتید پر حاشیه ای همچون ادیب شیخ بهایی که کلاس های درس عربی را با صحنه تئاتر اشتباه گرفته اند و سعی میکنند دانش آموزان را با شوخی های عجیب و غریب به کلاس خود جب کنند!

شاید بتوان تدریس استاد ترابی عربی را با سطح تدریس استاد واعظی عربی یکسان دانست اما تفاوت این دو استاد در تدریس پایه ای برای بچه های ضعیف تر است که در کلاس های واعظی دیده نمیشود ولی در کلاس های مهدی ترابی راه آمدن با دانش آموزان ضعیف و متوسط بیشتر دیده میشود.

استاد مهدی ترابی عربی ماز

ثبت نام کلاس های استاد ترابی ماز

اگر در عربی سطح ضعیف یا متوسطی دارید کلاس های عربی استاد ترابی میتونه خیلی براتون مثمر به ثمر باشه اما اگر عربیتون قویه و رشته تجربی یا ریاضی هستید، همون بهتره که پکیج های ماز رو ثبت نام کنید و در کلاس های دروس عمومی شرکت نکنید و وقتتون رو فقط برای تست زنی عربی بگذارید.

پاگر رشته انسانی هستید و عربی ضعیفی دارید کلاس های عربی ترابی بهترین انتخاب برای شماست و میتوانید حداقل 20 الی 50 درصد(نسبت به تلاش خودتان) در تست های عربی تخصصی کنکور انسانی پیشرفت داشته باشید اگر عربیتون قویه و رشته انسانی هستید هم میتونید از کلاس ها برای رفع اشکال استفاده کنید و به جای هزینه جداگانه برای کلاس از تست های بیشتر و منبع سختگیرانه تری استفاده کنید.

بهترین منابع دروس عمومی کنکور 1403

ثبت نام کلاس های استاد ترابی ماز مثل همه کلاس های کنکوری این مجموعه به صورت پکیج های الماس در اختیار دانش آموزان قرار میگیرد. برای بچه های تجربی و ریاضی شرکت در کلاس های عربی عمومی اختیاری است اما انسانی ها باید از این دوره ها به صورت آنلاین استفاده کنند.

هزینه کلاس ها به صورت سالیانه محاسبه میشود و دانش آموزان با هزینه یک کلاس حضوری میتوانند هم کلاس های آنلاین داشته باشند و هم از آزمون های آزمایشی ماز به عنوان محبوب ترین آزمون های آزمایشی رتبه های برتر استفاده کنند.

سایر اساتید ویژه کنکور انسانی در مجموعه ماز شامل استاد چینی ساز، دکتر کرمی، محمد یگانه و اساتید بنام دیگری هستند که میتوانید در بخش معرفی اساتید ماز توضیحات کافی را مشاهده و انتخاب خود را انجام دهید.

برای ثبت نام کلاس های استاد ترابی ماز میتوانید از سایت رسمی این مجموعه اقدام به ثبت نام کنید و یا از طریق شماره تماس 02633408944 و ارتباط با نمایندگی های رسمی ماز برای ثبت نام با 9درصد تخفیف اقدام نمایید.

مشاوره تخصصی کنکور انسانی

هزینه کلاس های عربی ترابی چگونه است؟

همانطور که گفته شد پکیج های آکادمی عربی ترابی به صورت مبحثی یا به صورت جامع به اختصاص پایه به فروش میرسه و بچه ها باتوجه به نقطه ضعفی که در یادگیری عربی دارند میتونن ویدئو ویژه مشکل خودشون رو هم با قیمت خیلی مناسبی در حد 50 هزار تومان دریافت کنند.

قیمت پکیج ویژه کنکور اکادمی عربی در حال حاضر حدود 1 میلیون و 600 هزارتومان است که به صورت ویدئو های آفلاین و جزوات آماده و … هم در اخیار شما قرار میگیرد اما توجه داشته باشید که شما این هزینه را فقط برای یک درس پرداخت میکنید و اصلا مگر برای همه لازم است انقدر انرژی ویژه روی عربی بگذارند؟

به هرحال هزینه پکیج های الماس استاد ترابی ماز در وبسایت رسمی این مجموعه در مهرماه 1402 7 میلیون 999 هزار تومان در نظر گرفته شده است که شامل کلاس های سالیانه، آزمون های آزمایشی دوره ای، کلاس ها و همایش های شب امتحانی، جزوه های اختصاصی اساتید و همایش های جمع بندی کنکوری میشود.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. من اصلا از ایشون راضی نبودم.
    سرکلاس خیلی زود عصبی میشن.
    اصلا روی متن ها مسلط نیستن همیشه به کاغذ پشت دوربین نگاه میکنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا