پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ای

بهترین منابع اقتصاد کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در مقاله بهترین منابع اقتصاد کنکور ما به شما کمک می‌کنیم تا دید جامع و کاملی از منابع موجود در بازار پیدا کنید. انتخاب منبع صحیح برای رشته انسانی اصل مهمی برای موفقیت شما است و کمک می‌کند هزینه و زمانتان را به‌درستی و در جای درست صرف کنید. یک منبع خوب به شما در حوزه آموزش و ارزیابی کمک می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از درسنامه های کتاب های کمک آموزشی در کنار کتاب درسی به پیشرفت بسیار خوبی در درس موردنظر برسید. در این مقاله سعی می‌کنیم بهترین منابع کنکور را در درس اقتصاد به‌صورت طبقه بندی شده به شما ارائه دهیم.

در ادامه مقاله بهترین منابع اقتصاد کنکور به شرح ضرایب درس اقتصاد می‌پردازیم.

ضریب درس اقتصاد در زیر گروه‌های مختلف رشته انسانی به صورت زیر میباشد:

  • زیر گروه 1: ضریب 1
  • زیر گروه 2: ضریب 2
  • زیر گروه 3: ضریب 3
  • زیر گروه 4: ضریب 2

بهترین منابع درس اقتصاد

سوالات اقتصاد در کنکور سراسری انسانی 15 عدد می‌باشد و به سه دسته حفظی، مفهومی و مسئله تقسیم می‌شود. همچنین سوالات ترکیبی هم در این سه بخش زیاد دیده می‌شود.

بخش حفظی

این بخش شامل قسمت‌های بیان شده و متن‌های داخل کتاب است. یعنی نیاز است برای پاسخگویی به سوالات این بخش به طور کامل به متن کتاب درسی مسلط باشید. در نتیجه باید تلاش کنید متن‌های کتاب را به‌خاطر بسپارید. درس اقتصاد از درس‌های مهم در کنکور است؛ در صورتی که بتوانید درصد خوبی در این درس کسب کنید می‌توانید از دیگر رقبا پیشی بگیرید؛ پس در برنامه مطالعاتی خود مرور مرتب درس اقتصاد را قرار دهید تا بخش‌های حفظی این درس را فراموش نکنید.

بخش مسائل

این قسمت شامل مسائل محاسبهٔ مالیات، نرخ اشتغال و بیکاری، عرضه و تقاضا، ارزش افزودهٔ صرفه‌جویی در مصرف برق، درآمد و سود و زیان و محاسبهٔ نسبت دهک‌ها به یکدیگر است. در بخش مسائل نیاز است شما زمان نسبتاً زیادی برای حل تمارین بگذارید تا به‌راحتی از پس حل مسائل این درس برآیید.

بخش مفهومی

بخش مفهومی همانند بخش حفظی می‌باشد. با این تفاوت که نیاز است با تمرکز و دقت بیشتری مطالعه شود. در قسمت مفهومی شما باید تلاش کنید سوالات متفاوتی را در ذهن خود مطرح کنید و تلاش کنید مباحث را در ذهن خود تثبیت کنید. بخش مفهومی شامل موارد زیر می‌باشد:

  • اقتصاد در تعلیم اسلام
  • تورم و عرضه و تقاضا
  • توزیع درآمد و معیار سنجش آن
  • اهمیت بودجهٔ کل کشور
  • انواع نرخ‌های مالیاتی و دولت توسعه
  • بهره‌وری (سیاست‌های پولی و مالی)
  • محاسبهٔ تولید کل جامعه
  • تأثیر عملکرد افراد بر متغیرهای کلان

کتاب اقتصاد کنکور خیلی سبز

کتاب اقتصاد انتشارات خیلی سبز دارای پاسخنامه­ای جامع است که در دل این پاسخنامه، درسنامه هایی بسیار خوب و نکته محور ارائه شده است. در کل پوشش کاملی از مطالب درسی را در اختیار دانش آموز قرار می‌دهد. در کتاب خیلی سبز تمام سوالات اقتصاد کنکورهای سال های قبل جمع‌آوری‌شده است. همچنین تست های تالیفی و ایده دار زیادی نیز در سراسر کتاب مشاهده می‌شود. ساختار کتاب به این شکل است که ابتدا تست های کنکور آورده شده و پس از آن به سوال های تالیفی پرداخته شده است. در مجموع کتاب خیلی سبز برای دانش آموزان سطح متوسط و ضعیف کتاب کاملاً مناسبی است و به علت درسنامه های مفهومی موجود می‌تواند در یادگیری بسیار کمک‌کننده باشد.

کتاب اقتصاد گاج

در ادامه مقاله بهترین منابع اقتصاد کنکور به شرح کتاب های اقتصاد انتشارات گاج می‌پردازیم. کتاب های اقتصاد گاج عبارتند از:

  • کتاب اقتصاد میکرو طبقه بندی گاج
  • کتاب اقتصاد سیر تا پیاز گاج

در ادامه به شرح کتاب های مذوکور از انتشارات گاج می‌پردازیم.

کتاب اقتصاد میکرو طبقه بندی گاج

کتاب میکرو طبقه بندی نقره ای گاج دارای درسنامه های مختصر است که مطالب درسی را در قالب نکاتی مختصر بیان کرده است. تست های این کتاب ترکیبی از تست های آزمون های سراسری و تالیفی می‌باشد و در پاسخنامه به طور کامل به بررسی گزینه‌ها و پاسخ سوال پرداخته شده است. در واقع این کتاب با قراردادن تست های متنوع در کتاب باعث شده تا نیاز تمامی داوطلبان را برطرف کند. در واقع با خریدن این منبع شما می‌توانید با دردست‌داشتن درسنامه­ای مختصر و تست های متنوع خودتان را برای اقتصاد کنکور آماده کنید.

کتاب اقتصاد سیر تا پیاز گاج

در کتاب سیر تا پیاز گاج ما شاهد سه بخش برای آموزش، سوالات تشریحی و تست هستیم. این طراحی به دانش آموزان خصوصاً افرادی که پایه درسی بسیار قوی ندارند کمک می‌کند تا به‌خوبی مطالب را آموزش ببینند و پس از آموزش به سراغ حل سوالات بروند. درسنامه کتاب سیر تا پیاز بسیار کامل است و نیاز شما را به طور کامل رفع می‌کند. همچنین این کتاب شامل 585 سوال امتحانی با جواب تشریحی و 434 تست تالیفی با جواب‌های کاملاً تشریحی می‌باشد. در قسمت پاسخ ها نکات مهم درسی نیز مجدداً یادآوری شده‌اند که این یکی دیگر از مزایای این کتاب می‌باشد. علاوه بر تست های تالیفی تست های آزمون های سراسری سال های گذشته نیز در این کتاب آورده شده‌­اند.

کتاب اقتصاد نشر مشاوران

در ادامه به شرح کتاب اقتصاد نشر مشاوران می‌پردازیم. اولین ویژگی این کتاب درسنامه آن است. درسنامه کتاب اقتصاد مشاوران قابل‌فهم و درک برای تمامی دانش آموزان با هر سطح درسی است. این درسنامه با بیانی شیوا و قابل‌فهم طراحی شده تا مناسب برای استفاده تمامی دانش آموزان باشد. در این کتاب نیز شاهد تست های آزمون های سراسری و تالیفی هستیم؛ همچنین پاسخنامه قابل قبولی نیز برای این کتاب طراحی شده است. تنها نقطه ضعفی که می‌توان برای کتاب در نظر گرفت این است که بعضی از سوالات تالیفی کاملاً مشابه با سوالات کنکور سراسری هستند و تفاوتی بین آنها دیده نمی‌شود.

کتاب اقتصاد مهر و ماه

در ادامه مقاله بهترین منابع اقتصاد کنکور به شرح کتاب های اقتصاد انتشارات مهر و ماه می‌پردازیم. کتاب های اقتصاد مهر و ماه عبارتند از:

  • کتاب اقتصاد جامع کنکور مهر و ماه
  • کتاب لقمه اقتصاد انتشارات مهر و ماه

کتاب اقتصاد جامع کنکور مهر و ماه

درسنامه های این کتاب در ابتدای هر درس به‌صورت نمودار درختی آورده شده‌اند. در این نمودارها سطر به سطر کتاب به‌صورت چکیده توضیح داده شده است. این نوع نمودارها می‌توانند برای مطالعه سریع درسنامه و یادداشت‌برداری از نکات، مفید باشند. در کتاب اقتصاد مهر و ماه بیش از 1000 تست تالیفی وجود دارد. به‌علاوه تست های تالیفی سوالات کنکور سراسری خارج و داخل نیز در این کتاب آورده شده‌اند. در انتهای کتاب 8 آزمون جامع وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید به ارزیابی خوبی در درس اقتصاد برسید. همچنین این کتاب دارای دو ضمیمه شامل تعاریف و فرمول‌های کتاب درسی می‌باشد.

کتاب لقمه اقتصاد انتشارات مهر و ماه

کتاب لقمه اقتصاد یک کتاب کم حجم با درسنامه های مفهومی است. در واقع مؤلف این کتاب با به‌کارگیری حافظه تصویری شما مطالب را به‌صورت طبقه بندی شده در اختیارتان قرار می‌دهد. این روش یادگیری را برای شما آسان می‌کند و تا حدی باعث می‌شود مطالب در ذهنتان تثبیت شود. از این کتاب می‌توان برای مرور سریع استفاده کرد.

کتاب اقتصاد آبی قلم چی

کتاب اقتصاد آبی قلم چی دارای درسنامه های نسبتاً کوتاه اما جامعی می‌باشد. ویژگی بسیار خوب این کتاب وجود تست های فراوان است. برای مثال در این کتاب 900 تست شناسنامه دار آورده شده که مربوط به آزمون های مختلف هستند. 350 تست از آزمون های سراسری که کاملاً مطابق با کتاب درسی دانش آموز می‌باشد. در انتهای هر فصل آزمونی به‌منظور جمع بندی فصل در نظر گرفته شده است که می‌توانید از آن برای جمع بندی هایتان استفاده کنید.

جمع بندی

تمامی منابع معرفی شده از جمله منابعی هستند که می‌توانید برای درس اقتصاد انتخاب کنید. اما اگر بخواهید باتوجه‌به سطح درسی خود کتابی را انتخاب کنید بهتر است اگر در درس اقتصاد قوی هستید کتاب آبی قلم چی، اگر دانش آموزی در سطح متوسط هستید کتاب میکرو طبقه بندی گاج و یا کتاب انتشارات مشاوران و اگر سطح درسی‌تان در درس اقتصاد ضعیف است می‌توانید از کتاب خیلی سبز استفاده کنید تا شاهد پیشرفت خود در این درس باشید. در نظر داشته باسید که رتبه های برتر کنکور انسانی کتابهای آبی قلم چی، خیلی سبز و مشاوران را از منابع کمک آموزشی خود برای این درس بیان کرده‌اند. در کنار همه‌ی این نکات به خاطر داشته باشید اولین و اصلی ترین منبع مطالعاتی در کنکور کتاب درسی شماست؛ پس از آن غافل نشوید.

تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم

در مقاله بهترین منابع اقتصاد کنکور سعی کردیم دید جامع و کاملی از این موضوع را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود. ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سوالات شما باشند. همچنین می‌توانید سوالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا