پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

دانلود دفترچه سوالات کنکور تیر 1402 و تحلیل و بررسی سوالات امسال با دانش آموزان

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

کنکور تیر ماه سال 1402 که برخلاف هر سال در روز های چهارشنبه و پنجشنبه برگزار شد، برخلاف پیشبینی سوالات کنکور 1402 نسبت به سال های گذشته آسان تر بود و بجز درس ریاضی کنکور انسانی که گفته میشود سطح بالایی داشته است سوالات در حد متوسطی مطرح شده بود. بعد از دانلود دفترچه سوالات کنکور تیر 1402 که در لینک های زیر امکان پذیر است میتوانید در ادامه برای تحلیل سوالات و نحوه برگزاری این کنکور همراه ما باشید.

سوالات کنکور ریاضی تیر 140214 تیر 1402
8 صبح
دانلود دفترچه های اول و دوم کنکور ریاضی تیر 1402انتشار توسط سازمان سنجش ساعت 11
سوالات کنکور انسانی 140214 تیر 1402
8 صبح
دانلود دفترچه های اول و دوم کنکور انسانی 1402
دانلود دفترچه های کنکور انسانی ویژه رشته معارف
انتشار کامل توسط سازمان سنجش ساعت حدود 13
سوالات کنکور هنر 140214 تیر 1402
14.30 عصر
دانلود دفترچه سوالات کنکور هنر تیر 1402انتشار توسط سازمان سنجش ساعت حدود 17
سوالات کنکور تجربی15 تیر
8 صبح
دانلود سوالات کنکور تجربی تیر 1402
دانلود دفترچه بهیاری کنکور تجربی 1402
انتشار کامل توسط سازمان سنجش ساعت 11.30
سوالات کنکور زبان15 تیر
14.30عصر
دانلود سوالات کنکور زبان انگلیسی تیر 1402
دانلود سوالات کنکور زبان های آلمانی، روسی، فرانسه، ایتالیایی
انتشار کامل توسط سازمان سنجش ساعت حدود 17

اول از همه یک خبر خوب اینکه سوالات کنکور تیر 1402 قبل از آزمون به هیچ عنوان پخش نشده بود و این موضوع رو رئیس سازمان سنجش، آقای عبدالرسول پورعباس نیز در صبح روز چهارشنبه 14 تیر 1402 اعلام کرد. او درباره عکسهایی که صبح روز کنکور ریاضی و انسانی 1402منتشر شده بود گفت که اینکه عکس سوالات کنکور رو انتشار دادن کذب محض و صرفا برای کلاهبرداری و اخاذی است. داوطلبان و خانواده های نگران آنها اشتباه نکنند!

واقعا هم میتوان به این ادعا اعتماد کرد چون اولا سوالات در هیچ کانال تلگرامی نبود این درحالی است که در کنکور تیر 1401 داوطلبان میتوانستند عکس سوالات را در کانال های تلگرامی پیدا کنند. دوما اینکه چند عکس نا واضح و البته فقط از صفحه ابتدایی دفترچه منتشر شد که آن هم معلوم نیست اصلا واقعا دفترچه کنکور سراسری تیر 1402 باشد یا نباشد!

خب یک برگه با طراحی مشابه کنکور را هر کسی میتواند بسازد و پرینت کند!

نکته دومی که تقلبی بودن سوالات منتشر شده را ثابت کرد، این بود که بعد از انتشار دفترچه سوالات کنکور تیر 1402 توسط سایت خود سازمان سنجش منتشر شد، صفحه اول دفترچه سوالات دارای طراحی ویژه ای بود که با کنکور سال های دیگر متفاوت بود. تصویر زیر را مشاهده کنید.

تقلب و اصل

سوالات کنکور تیر 1402 از نظر مشاور کنکور چطور بود؟

اولین نکته ای که درباره کنکور تیر 1402 مهم بود و قبلا هم در این باره صحبت کرده ایم تعداد داوطلبان کنکور تیر 1402 بود. کنکور تجربی مثل همیشه بیشترین داوطلب را داشته است و البته بیشترین تعداد به هدف نرسیدن ها هم برای همین داوطلبان است و کنکور ریاضی که بیشتری افت را در زمینه تعداد داوطلبان داشته است.

اما به هر حال سختی و آسانی سوالات ربطی به تعداد داوطلبان ندارد و قبول شدن در کنکور وابسته به تعداد تست های درست کنکورت و انتخاب رشته ای هست که انجام میدی.

به صورت کلی در پیشبینی سوالات کنکور تیر 1402 تقریبا همه مطمئن بودند که سوالات قراره انقدر سخت باشن که داوطلبان خوب و بد الک بشن اما ظاهرا نظر سازمان سنجش این نبوده و سوالات کنکور انسانی سطح متوسط رو به پایینی داشته. البته این نظر مشاور ها و تیم پشتیبانی کنکور مشاوره تحصیلی آکو هست و بهتره نظر داوطلبان رو درباره سطح سوالات جویا بشیم!

درباره کنکور ریاضی باید بگیم که سطح و نوع سوالات حتی برای مشاور ها هم عجیب و غریب بود! یعنی انگار سوالات رو جوری سخت دادن که معلوم بشه کی بیشتر تلاش کرده! شاید باور طراحان دفترچه سوالات کنکور تیر 1402 ریاضی این بوده که اگه سوالات آسون یا حتی متوسط باشه همه میتونن وارد دانشگاه های برتر کنکور ریاضی بشن پس بهتره استعداد های خاص کنکور ریاضی واقعا مشخص بشن!

کنکور هنر هم که عصر روز پنجشنبه برگزار شده و باتوجه به سخت گیری هایی که درباره آزمون عملی کنکور هنر میشه، ظاهرا پذیرش در بهترین دانشگاه های هنر کشور تا حد بسیار زیادی به آزمون عملی است و کنکور تئوری فقط یک آزممون مشقی است که با سوالات آسان و البته تعداد کم داوطلبان کسب رتبه برتر اون کار سختی هم نیست!

به محض انجام نظر سنجی برای کنکور تجربی در همین بخش نظر اصلی داوطلبان را برای شما عزیزان اعلام میکنیم و تحلیل سوالات کنکور تجربی تیر 1402 رو براتون قرار میدیم.

داوطلبان کنکور ریاضی و فنی درباره سوالات کنکور ریاضی 1402 چی میگویند؟

درست همانطور که پیشبینی میشد کنکور ریاضی خیلی سخت بود! یعنی این حرف یک نفر و دو نفر نیست! ما از حدود 7.000 داوطلب نظر سنجش کردیم و نهایتا بیشتر از 50 درصد داوطلبان معتقد بودن ریاضی کنکورشون خیلی سخت بوده!

پاسخنامه پیشنهادی شیمی کنکور ریاضی 1402پاسخنامه پیشنهادی ریاضی کنکور ریاضی 1402پاسخنامه پیشنهادی برای فیزیک کنکور تیر 1402 ریاضی

شیمی کنکور ریاضی اما اونقدر صدای داوطلبها رو در نیاورده بود و سطحش تقریبا برای همه نرمال بود. اما موضوع عجیب درباره شیمی کنکور ریاضی تیر 1402 این بود که خیلی حفظی طور بود! مثلا اگه سوالات شیمی کنکور تیر 1402 ریاضی رو بررسی کنیم میبینیم که سوالات مسئله ای شیمی به شدت کاهش یافته و به جای اون سوالات تحلیلی و حفظی و استنباطی زیاد شده! البته سوالات چند موردی که دغدغهاصلی داوطلبان برای درس شیمی بود هم کم شده و همین موضوع میتونه عاملی برای درصد متوسط بالا برای کنکوری های 1402 بشه.

یعنی مثلا اگه قبلا گفتیم که اگه داوطلبی برای درس شیمی کنکور ریاضی 1402 کافیه از هر 10 تا سوال 2 تارو درست جواب بدی که بتونی در رشته های برتر کنکور قبول شی، احتمالا با این سطح سوالات باید اون رو به 4 یا 5 تغییر بدیم!

ریاضیات کنکور ریاضی اما جبران آسونی شیمی رو کرد! شاید باورتون نشه اما سه تا از سوالات گسسته کنکور ریاضی امسال غلط بوده و قراره برای همه داوطلبان حذف بشه. سوالات 21، 23 و 39 کنکور ریاضی غلط بودن و این یعنی همه داوطلبان حداقل 10 درصد به درصد ریاضیشون اضافه میشه. پاسخنامه رو میتونی توی عکس زیر ببینی و بعد هم تحلیل تیم مشاوره تحصیلی کنکور ریاضی آکو رو در این باره بشنوی!

پاسخنامه سوالات ریاضی کنکور ریاضی 1402

درباره سوالات ریاضی کنکور ریاضی تیر 1402 باید بگیم که یکم نامردی بود! یعنی سوالات واقعا سطح بالا بود! اما این سطح بالای سوالات واقعا باعث عجیب و غریب یا ابهام دار شدن سوالات نشده بود و غیر منطقی نبود! نکته مهمی که هم توی شیمی و هم ریاضی سوالات کنکور ریاضی تیر 1402 دیده شد، عدم توجه طراحان به ترتیب سوالات، دسته بندی سوالات یا مباحث سوالات بود.

مباحثی که از نظر داوطلبان منطقی تر بود حد و پیوستگی و تابع بود و مثلثات به نظر اکثر داوطلبان کنکور ریاضی عجیب سخت بود و تقریبا نمیشد کاریش کرد!

سوالات کنکور انسانی تیر 1402 از نظر داوطلبان چطور بود؟

کنکور انسانی تیر 1402 جزو کنکور های آسونتوی این چند سال بوده. امسال واقعا کنکور استانداردی رو در رشته انسانی شاهد بودیم برخلاف رشته ریاضی که سوالات کنکور 1402 ترکوندنش. اگر بخواهیم درس به درس سوالات کنکور انسانی 1402 رو تحلیل کنیم بهتره پاسخنامه تستی سوالات کنکور انسانی رو هم داشته باشیم تا دانش آموزان با بررسی پاسخ های درستشون بتونن درصد حدودی و در نتیجه رتبه حدودی خودشون رو بدست بیارن.

اول از همه با محبوب ترین درس کنکور انسانی در میان داوطلبان شروع میکنیم. سوالات روانشناسی کنکور تیر 1402 واقعا سوالات استانداردی بودن و فقط یک سوال چالش برانگیز در بین همه سوالات روانشناسی وجود داشت. پاسخنامه سوالات روانشناسی کنکور تیر 1402 را در ادامه مشاهده میکنید.

روانشناسی کنکور انسانی تیر 1402

سوالات جامعه شناسی کنکور تیرماه 1402 با یک سوال سخت و تله دار شروع شد که میتونست اعتماد بنفس دانش آموز رو داغون کنه و استرس رو بریزه تو دل داوطلب. پاسخنامه تستی سوالات جامعه شناسی کنکور انسانی رو که توسط استاد سیار فر ارائه شده است را میتوانید در ادامه مشاهده کنید. داوطلبان کنکور انسانی 1403 به ویژه داوطلب های فارغ التحصیل بهتره دفترچه ها رو دانلود کنن و یکبار دیگه نقطه ضعفشون رو حل سوالات رو شناسایی کنن.

سوالات و پاسخنامه علوم اجتماعی کنکور تیر 1402 انسانی

بررسی سوالات ادبیات کنکور انسانی تیر 1402به ما ثابت کرد که واقعا نمیشه هیچ سوالی رو در کنکور پیش بینی کرد. درسته که اگه الان سوالات علوم و فنون کنکور انسانی تیر 1402 رو نگاه کنی و جواباش رو هم برات بذاریم خیلی ساده به نظر میاد اما یادتون نره که از قدیم گفتند معما چو حل گشت آسان شود. به هرحال خسته نباشی!

سوالات ادبیات کنکور امسال پر از سورپرایز بود، حتی توی سوالات نکاتی بود که همین الان هم اساتیدی که دارن حلشون میکنن توشون شک دارن و بهتره منتظر پاسخنامه خود سنجش باشیم تا مطمئن بشیم مثلا سوالات 22، 31، 45 و چندتای دیگه واقعا برای ماها هم ابهام بر انگیز بودن. توی سوالات ادبیات کنکور انسانی تیر 1402 سوالات ترکیبی از تاریخ ادبیات و قرابت معنایی و آرایه ها دیده میشد که البته نمیشه گفت خیلی هم سخت بودن.

بیشتر دانش آموز ها معتقدند که سوالات ادبیات رو خوب جواب دادن اما اگه توی دام افتاده باشی چی؟ طراحان علوم و فنون ادبی کنکور امسال حواسشون به شیطنت های ریز حسابی بوده. پس پاسخ های درستتو میتونی از توی پاسخنامه تستی زیر پیدا کنی و درصد و رتبه ات رو تخمین بزنی.

پاسخنامه تستی سوالات ادبیات انسانی کنکور تیر 1402

دفترچه سوالات کنکور هنر تیر 1402 و آخرین تحلیل های بدست آمده!

کنکور هنر رو بیشتر داوطلبان کنکور نظری برای امتحان کردن شانسشون میدن. خب اگه توی این شرایطی که رشته ات ریاضی و انسانی بوده به نظرم به جای وقت گذاشتن برای تحلیل کنکور هنر تیر 1402 برو اولین شب بدون استرس کنکورت رو جشن بگیر. اگه تجربی هستی و کنکور هنر دادی که الان وقت ریلکس کردنه نه استرس کشیدن.

اما اگر کنکور هنر تیر 1402 رو واقعا برای قبول شدن در رشته های هنر دادی دوتا کار باید انجام بدی اول اینکه همین الان برو برای آزمون عملی کنکور هنر 1402 که تا 19 تیر فرصت ثبت نام داره از طریق سازمان سنجش ثبت نام کن. دوم هم بیا اینجا باهم تحلیل سوالات ریاضی و فیزیک و خلاقیت تصویری و خلاقیت تجسمی کنکور رو باهم انجام بدیم.

اگر یه نظر کلی از حدود 1000 داوطلب کنکور هنر گرفته باشیم اونم اینه که کنکور هنر تیر 1402 سطح پایین تری نسبت به دی و سایر کنکور های هنر داشت که احتمالا علت اون سخت گیری بیشتر سازمان سنجش روی آزمون عملی کنکور هنر هست.

ریاضی کنکور هنر 1402 یا همون درس درک عمومی ریاضی خیلی برای داوطلبان آسون بوده. به طوری که حتی بعضی ها معتقدند اگر سطح پایینی توی ریاضی داشتی هم میتونستی چند تا سوال رو به راحتی درست حل کنی. اما سوالات نکته دار بودن و باید حتما یه کوچولو تلاش رو در سال برای یادگیری نکات اصلی میکردی.

فیزیک از نظر سطحی برای اکثر داوطلبان متوسط بوده و میشه گفت سوالاتش سبک جدیدی به خودش گرفتن! نه اینکه خیلی سخت باشه اما سوالات برای همه نا آشنا و البته بدون ترتیب بود. داوطلبان و البته مشاوران کنکور معتقدند برای جواب دادن به سوالات کنکور هنر تیر 1402 لازم بود حتما کنکور سال های پیش رو حل میکردیم.

البته این زیاد جای تعجب نداره چون تقریبا همیشه درک عمومی ها توی کنکور هنر راحت میان. بهتره بریم روی درس های خلاقیت تصویری و تجسمی ببینیم چه کردیم!

سوالات کنکور خلاقیت تصویری تقریبا از نظر همه دانش آموزا پیچیده و دام دار بود. یعنی سوالات در جلسه کنکور برای بچه ها یه جوری به نظر میومده که انگار مطمئنن دارن درست جواب میدن ولی در عین حال شک هم داشتن که نکنه سوال یه دامی چیزی داره که دارم راحت میزنم! اینجاست که تکنیک های تست زنی به کمک بچه ها میومدن.

اما به هر حال سایر دروس برای بچه ها سطح متوسطی داشته و هیچکس هم به جز کسایی که واقعا تلاش نکرده بودن، نگفتن فلان درس خیلی سخت بود. مشاوران و مدرسین کنکور ما در تیم مشاوره تخصصی کنکور هنر آکو دارن تلاش میکنن هرچه زودتر براتون پاسخنامه تهیه کنن و بلافاصله میتونید دفترچه پاسخ سوالات کنکور هنر تیر 1402 رو از همین صفحه دانلود کنید.

سوالات کنکور تجربی تیر 1402

دفترچه سوالات کنکور تجربی تیر 1402 به صورت بخش بخش و بر اساس اولویت پاسخدهی دانش آموزان در سایت سازمان سنجش منتشر شد. یعنی بعد از گرفتن دفترچه اول کنکور تجربی 1402، لینک دانلود آن در سایت سنجش قرار گرفت و به همین ترتیب دفترچه های دوم و سوم منتشر شد. در ابتدای این مقاله پکیج کامل سوالات کنکور تجربی رو دانلود کردید و حالا بیایید باهم درس به درسش رو بررسی کنیم.

اولین دفترچه سوالات کنکور تجربی 1402 سوالات زیست شناسی بود که از نظر داوطلبان در حد کنکور دی بود و اگه خونده بودی واقعا قابل پیش بینی بود. با دانلود دفترچه سوالات کنکور تیر 1402 متوجه میشیم که اهمیت دهم بیشتر شده و به جای 9 سوال از آن 12 سوال مستقیم مطرح شده بود. بودجه بندی زیست یازدهم در کنکور 1402 تجربی زیاد تغییری نکرده بود و دوازدهم ارزش بیشتری نیز پیدا کرده بود.

یک نکته عجیب و جالب در سوالات زیست کنکور تیرماه امسال دیده شد و اون هم شکل های زیادی بود که در سوالات دیده میشد. بیش از نیمی(حدود 24 سوال) از سوالات کنکور تیر 1402 تجربی همراه با شکل بودند. سوالات ترکیبی هم در این کنکور زیاد دیده شد و 12 سوال ترکیبی و مرتبط با فعالیت های کتاب درسی در سوالات دیده شد. بهتره پاسخنامه سوالات زیست کنکور تیر 1402 رو ببینید و مابقی تحلیل ها رو در مقاله تخصصی تحلیل زیست شناسی کنکور تجربی 1402 بخوانید.

دانلود پاسخنامه تشریحی سوالات زیست کنکور تیر 1402 دست نویس

شیمی کنکور تجربی 1402 برای حدود 2000 داوطلبی که تا به الان نظر دادن دشوار تر از حد انتظار بوده. بیشتر سختی شیمی کنکور تیر 1402 بخاطر زمان بر بودن سوالات در مسیر رسیدن به جواب بود و سختی و پیچیدگی خارج از انتظاری دیده نمیشد. همانطور که از سوالات شیمی کنکور ریاضی 1402 هم معلوم بود، مسئله های شیمی برای طراحان اهمیت کمتری پیدا کرده اند و بیشتر سوالات از بخش های حفظی و مفهومی کتاب مطرح شده بود. بودجه بندی نوع سوالات شیمی کنکور در اولین تحلیل موجود به شرح زیر بوده است.

تحلیل و بررسی نوع سوالات شیمی کنکور تیر 1402

سطح سوالات فیزیک کنکور تجربی 1402 به طور کلی استاندارد بود و به فیزیک دوازدهم مثل هر سال توجه ویژه ای شده بود. اصلا نمیتوان گفت که فیزیک کنکور امسال سخت بوده و برای داوطلبی که تلاش کرده بود 50 زدن فیزیک کنکور تیر 1402 کاری نداشت.

سوالات فیزیک دهم تجربی در کنکور تیر 1402 واقعا آسون بود، دوازدهم مثل هر سال فصل های 1 و 2 یعنی حرکت و دینامیک سخت تر بودن و بقیه آسون تر. برای فیزیک یازدهم هم دو فصل یازدهم سخت و بقیه معمولی و استاندارد سطحح بندی شدند.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا