پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی رشتهرشته های دانشگاهی انسانی

معرفی رشته کاردانی خدمات اداری

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

رشته کاردانی خدمات اداری از رشته های کمتر شناخته شده ای است که قصد داریم تا در این مقاله آن را معرفی کنیم. از آنجایی که بخش خدمات اداری در هر سازمان یا شرکتی بخش مهمی بحساب می آید, رشته خدمات اداری با دروسی که ارائه می دهد نیروی کار مناسب برای انجام کارهای اداری را تربیت می کند.

برای اطلاعات بیش تر درباره رشته های دانشگاهی می توانید از مشاوران تحصیلی آکو مشاوره بگیرید.

رشته کاردانی خدمات اداری

انتخاب رشته خدمات اداری در مقطع کاردانی برای متقاضیان کنکور ریاضی, تجربی و انسانی امکان پذیر است. هدف از ارائه این رشته تربیت نیرویی است که توانایی مدیریت دفاتر اداری را داشته و قادر به کار در شرکت های بازرگانی و تجاری باشند. این افراد باید بتوانند در نظم اداری تحول ایجاد کرده و کارها را راحت تر کنند بطوریکه به کاغذبازی های زیادی که عموما انجام می شود نیازی نباشد. همچنین هماهنگی های بخش های مختلف یک مجموعه را بتوانند انجام دهند و از پس بررسی و مدیریت این برنامه ها بر بیایند.

معرفی رشته خدمات اداری

رشته خدمات اداری هم با آزمون و بدون آزمون ارائه می شود. این موضوع بستگی دارد به این که کدام دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کرده اید. برای مثال در دانشگاه های علمی کاربردی با اسم امور اداری این رشته ارائه می شود. در ادامه بعدی دانشگاه های ارائه دهنده این رشته را مشاده می کنید.

نام دانشگاهنوع رشتهظرفیتشهرنوع پذیرش
موسسه غیر انتفاعی باخترغیر انتفاعی100ایلامبدون آزمون

دوره تحصیل در رشته کادانی خدمات اداری به مدت 2 تا 3 سال است و دروس آن تشکیل شده از درس علمی و نظری. دروس عمومی این رشته شما 11 واحد, دروس اصلی 25 واحد, دروس پایه 5 واحد و دروس تخصصی 31 واحد می باشد. در ادامه دروس هر واحد را می بینید.

دروس عمومی کاردانی رشته خدمات اداریدروس پایه کاردانی رشته خدمات اداری
معارف اسلامی 1ریاضی عمومی
تربیت بدنیآمار و احتمالات مقدماتی
زبان خارجی
اخلاق و تربیت انسانی
زبان فارسی
دروس اصلی کاردانی رشته خدمات اداریدروس تخصصی کاردانی رشته خدمات اداری
روانشناسی عمومیبایگانی و اداره امور اسنادی
روش تحقیق و ماخذ شناسیکارپردازی امور و اداره اموال
مبانی علم ادارهتشکیلات و روش های اداری
اصول حسابداری 1مکاتبات اداری و اداره امور دفتری
کلیات علم اقتصادریاضی کاربردی
مدیریت منابع انسانیآشنایی با پایگاه های اطلاعاتی
رفتار سازمانیسازمان و وظایف انبارها
جامعه شناسی عمومیحقوق اداری و استخدامی
کنترل و تنظیم بودجهاصول سازماندهی
حقوق اساسیحقوق کار و تامین اجتماعی
اصول حسابداری 2اصول برنامه ریزی
نظام های حقوق و دستمزد
زبان تخصصی
کارآموزی
کاربرد رایانه در امور اداری 1

دروس رشته خدمات اداری

در این بخش دروس پایه, اصلی و تخصصی رشته خدمات اداری را برای شما تهیه کرده ایم. با بررسی دروس رشته کاردانی خدمات اداری می توانید بهتر متوجه شوید که این رشته با علاقه و هدف شما تطابق دارد یا نه.

اصول حسابداریآمار کاربردیاصول انعقاد قرارداد و پیمانکاریاخلاق حرفه ایاصول بازرگانیاصول تنظیم و کنترل بودجه دولتیحقوق اداری
زبان تخصصیزبان پیش دانشگاهیاصول برنامه ریزی و کنترل بودجهاصول بازرگانیسیستم های انبارداریزبان تخصصیریاضی پایه
اصول حسابداریاصول حسابداری دولتیسرپرسزبان تخصصیسرپرستی و مدیریت کارآمدفنون اداریکاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات
کارآفرینیکاربرد کامپیوتر و نرم افزارهای تخصصیکارسنجی و تجزیه و تحلیل روش هاکاربینیکارورزی 1کارورزی 2مبانی بازاریابی و خرید
مدیریت منابع انسانیمبانی سازمان و مدیریتمقررات و روش های جاری امور اداریمستند سازیمدیریت سازمان رفتاریحقوق اداریریاضی پیش دانشگاهی
زبان پیش دانشگاهیقوانین و مقررات وزارت و سازمان های تابعهفنون اداری

توانایی های لازم برای مطاالعه رشته خدمات اداری

دانشجویانی که فارغ التحصیل رشته خدمات اداری در مقطع کاردانی هستند مهارت هایی را در پایان دوره کسب کرده اند. برای مثال این افراد استفاده از کامپیوتر را یاد گرفته اند و اموری مانند بایگانی, مستند سازی و جمع و تنظیم گزارش های روزانه, پشتیبانی ومهارت ارتباط اجتماعی را کسب کرده اند. همچنین این افراد با اموری مانند فکس, تلفن, مکاتبات اداری و دبیرخانه, اجرای نظم و مقررات های اداری نیز آشنا هستند.

ادامه تحصیل در رشته خدمات اداری

افرادی که به این رشته علاقه دارند و می خواهند مطالعه خودشان را گسترش بدهند, می توانند در آزمون کاردانی به کارشناسی سازمان سنجش شرکت کنند. همچنین می توانند در دانشگاه های علمی, آزاد و کاربردی برای مقاطع کارشناسی یا لیسانس ادامه تحصیل دهند.

فارغ التحصیلان دوره کاردانی بدون آزمون و بر طبق معدل مقطع کاردانی می توانند وارد مقطع کارشناسی ناپیوسته شوند.

بازار کار رشته خدمات اداری

فارغ التحصیلان رشته خدمات اداری عموما جذب سازمان های دولتی یا خصوصی می شوند. همچنین در مشاغلی مانند بانک ها, هتل ها, دفتر تبلیغ, دفتر فروش نیز مشغول به کار شوند. درواقع می توان گفت که هر شغلی که وجود دارد به برنامه ریزی و مدیریت هم نیاز دارد. بنابراین کسانی که این رشته را مطالعه کرده اند برای کار نگرانی چندانی نباید داشته باشند. تعداد دیگری از مشاغل مربوط به این رشته را مشاهده ممی کنید:

  • بازاریابی
  • انبارداری
  • امور اداری
  • بایگانی
  • کارگزینی
  • کشتیرانی
  • بیمه
  • گمرک
  • شهرداری
ee7e1e66 daa1 492d 9a90 02235edc4b33

مشاوره تحصیلی آکو

تحصیل در رشته خدمات اداری می تواند برای عده ای خوشایند باشد اما افرادی هم هستند که نمی توانند با این رشته ارتباط برقرار کنند. برای آنکه مطابق با توانایی و شخصیتی که دارید انتخاب رشته کنید بهتر است با مشاوران تحصیلی آکو در ارتباط باشید. مشاوران آکو بطور تخصصی برای رشته های تجربی, ریاضی, انسانی, زبان و هنر می دهند.

همچنین برای آن که از اخبار تحصیلی و کنکوری مطلع باشید در اینستاگرام آکو عضو وید.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا