پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

طرح های مشاوره ا ی آنلاین

تست اقتصاد ایران در مسیر پیشرفت

1/5 - (1 امتیاز)

تست اقتصاد ایران در مسیر پیشرفت برای دانش آموزان رشته انسانی سال دهم میباشد و شما میتوانید با حل این تست ها خود را به چالش بکشید. همچنین شما میتوانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم مشاوره اکو جزوه ها و تست های بیشتری را در اختیار خود داشته باشید و بتوانید با استفاده از آن گام های مثبتی به سمت کنکور خود بردارید.

دانلود تست اقتصاد ایران در مسیر پیشرفت

تست اقتصاد ایران در مسیر پیشرفت دارای پاسخنامه تشریحی و کلیدی میباشد و شما میتوانید بعد از حل تست ها به پاسخنامه کلیدی مراجعه کنید و درصد خود را حساب کنید همچنین شما میتوانید بعد از حل تست ها اگر در سوالی ایراد داشتید به پاسخنامه تشریحی مراجعه کنید و ایرادات خود را برطرف کنید. تیم مشاوره اکو در کنار شمات تا به شما کمک کندتسل کافی را روی درس پیدا کنید.

3

برای دریافت لینک تست اقتصاد ایران در مسیر پیشرفت به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

اقتصاد ایران در مسیر پیشرفت

در این بخش توضیحاتی مربوط به تست اقتصاد ایران در مسیر پیشرفت میدهیم.

  • مزیت مطلق و مزیت نسبی: سه عامل یکسان نبودن منابع و عوامل تولید ، یکسان نبودن کشورها از نظر دسترسی به فناوری و شرایط اقلیمی متفاوت ، توان تولیدی منطقه با کشور را در مقایسه با منطقه با کشور دیگر تغییر می دهد و موجب می شود ،تولید محصولی نسبت به محصولی دیگر و مقرون به صرفه تر شود و امنیت اقتصادی ایجاد می کند.
  • مزایا برای تولید کنندگان: 1.ادامه کار تولید، ادامه کار بسیاری اثر تولید کنندگان به وارد کردن ماشین آلات و لوازم یدکی با مواد اولیه از دیگر کشورها بستگی دارد. 2. توسعه بازار: بازارهای داخلی محدودند. به همین دلیل تولید کنندگان از طریق صادرات می تواند بازار وسیع تری را داشته باشند و کالاهای اضافی خود را به قیمت بالاتر و شرایط بهتر به فروش برسانند. 3. بهبود کیفیت کالاهای تولیدی در نتیجه تجارت بین الملل ، کالاهای خارجی وارد کشورها می شوند و اگر این امر هدفمند و با مدیریت صحیح انجام شود ، تولید کنندگان داخلی به منظور رقابت با تولید کنندگان خارجی به تلاش بیشتر برای تولید بهتر و کارآمدتر وادار می شوند.
  • مزایا برای مصرف کنندگان: 1.واردات کالاهای خارجی به مصرف کنندگان امکان می دهد که از کالاهای متنوع و ارزان استفاده کند، زیرا کالاهای خارجی در صورتی وارد یک کشور می شوند که از کالاهای مشابه داخلی ارزان تر و مرغوب تر باشد یا مشابه آنها در داخل تولید نشود 2. صادرات کالا به خارج سبب می شود که مصرف کنندگان ارز لازم برای پرداخت بهای کالاهای ضروری وارداتی را به دست آورند.
  • سیاست های تجاری: کشورها برحسب وضعیت اقتصادی خود سیاست های تجاری مختلفی را اتخاذ می کنند مثلا کشوری برای تشویق صادرکنندگان داخلی برای نفوذ به بازارهای جهانی با تشویق سرمایه گذاران خارجی به سرمایه گذاری در داخل یارانه های مختلف و انواع تسهیلات اقتصادی و حقوقی ارائه می دهد.
  • شکنندگی و آسیب پذیری اقتصادی: زندگی عموم انسان ها در جامعه شهری بر تک محصولی مبتنی است.
  • ویژگی های کشور ایران: کشور ما در گذشته به شدت به درآمدهای نفتی وابسته بود و کشوری تک محصولی به شمار می رفت. در سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از جنگ تحمیلی دولت ها تلاش کردند تا منابع درآمدی کشور تا حد امکان گوناگون شود و وابستگی به درآمدهای نفتی کاهش بیاید.
  • تحریم اقتصادی: یکی از ابزارهای رقابت و یا جنگ اقتصادی ، تحریم اقتصادی است.  تحریم اقتصادی ، موجب افزایش هزینه مبادله و سختی صادرات و واردات می شود به گونه ای که کشور تحریم شونده مجبور می شود کالای مورد نیاز خود را با قیمتی گران تر و از بازار سیاه تهیه کند.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم تست اقتصاد ایران در مسیر پیشرفت را در اختیار شما عزیزان قرار دادن اند تا شما بتوانید در این درس تسلط کافی را پیدا کنید و همچنین این تست ها علاوه بر این که به شما در امتحان نهایی کمک میکند به شما کمک میکند تا برای کنکور خود نیز یک گام مثبت بردارید.

تحلیل درس اقتصاد
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
اقتصاد ایران در مسیر پیشرفت
پایه :
دهم
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
70
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
تلگرام
فیسبوک
واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط سهیل حاج کرم
همه (160)
دکمه بازگشت به بالا