پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

طرح های مشاوره ا ی آنلاین

تست اقتصاد بین الملل

به این نوشته امتیاز دهید

تست اقتصاد بین الملل برای دانش آموزان رشته انسانی سال دهم میباشد و شما میتوانید با حل این تست ها خود را به چالش بکشید همچنین این تست ها به شما کمک میکنند تا تسلط خود را نسبت به درس پیدا کنید. شما میتوانید با دنبال کردن تیم مشاوره تحصیلی اکو در پیج اینستاگرام تیم اکو و کانال تلگرام تیم اکو مطالب جدید تری را مربوطط به کنکور دریافت کنید. تیم مشاوره تحصیلی آکو در کانال تلگرام و پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو ویدیو ها و پادکست های انگیزشی را در اختیار شما عزیزان قرار داده است.

دانلود تست اقتصاد بین الملل

تست اقتصاد بین الملل دارای پاسخنامه تشریحی و کلیدی میباشد و شما میتوانید بعد از حل این تست ها پاسخ های خود را با پاسخنامه کلیدی چک کنید همچنین میتوانید اگر درسوالی ایراد دارید با چک کردن پاسخنامه تشریحی و خوانش توضیحات پاسخنامه تشریحی ایرادات خود را برطرف کنید. تیم مشاوره تحصیلی اکو کنار شماست تا به شما کمک کند در این درس و دروس دیگر تسلط کافی را پیدا کنید.

5

برای دریافت لینک تست اقتصاد بین الملل به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

اقتصاد بین الملل

در این بخش توضیحاتی مربوط به اقتصاد بین الملل میدهیم و همچنین نکات مهم تست اقتصاد بین الملل را در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم.

  • موانع قانونی ، ناامنی و ضعف دولت ها: در گذشته اگر فردی می خواست کالایی را از شهری به شهر دیگر صادر کند با خطر هجوم و حمله دزدها و راهزنان رو به رو می شد. حاکمان محلی در گذشته با هدف حمایت از صنایع داخلی ، هرگونه مراوده خارجی را تهدید تلقی می کردند و اجازه گسترش روابط اقتصادی بین المللی را نمی دادند.
  • هزینه های تجارت: نبود وسایل حمل و نقل و راه های مناسب ، هزینه های تجارت را به شدت افزایش می داد به طوری که حمل و نقل کالاها تنها در محدوده خاصی انجام می گرفت و اغلب افراد در طول عمر خود فقط کالاهایی را مصرف می کردند که در منطقه محل سکونت آن ها تولید می شد.
  • یکسان نبودن منابع و عوامل تولید: کشورها از نظر در اختیار داشتن منابع طبیعی ، معادن زیرزمینی و نیروی انسان متخصص شرایط یکسانی ندارند.
  •  یکسان نبودن کشورها از نظر دسترسی به فناوری: دست یابی به فناوری ساده نیست و کشورهای توسعه یافته طی سال های متمادی با تلاش و صرف هزینه های فراوان موفق شده اند به اختراعات جدید و فناوری های نوین دست یابند. از این رو، سطح فناوری در کشورهای مختلف، متفاوت است دسترسی به علوم و فناوری های جدید و موفقیت در به کار گیری آنها موجبات افزایش تنوع و کیفیت کالاهای تولیدی و کاهش هزینه ها را فراهم می آورد. 
  •  تحریم تجاری: مانع تراشی در مقابل صادرات و واردات کالا، خدمات و عوامل تولید مثل سرمایه 
  • تحریم های مالی: مانع تراشی در مقابل مبادلات مالی، بانک ها و بیمه ها
  • منافع تحریم: کشور تحریم شونده با اتکا به نیروهای داخلی به تولید دست بزند و مزیت های اقتصادی و رقابتی کسب کند. با اجرای صحیح این سیاست اقتصاد درون زا تحقق می یابد.
  • ویژگی های کشور ایران: کشور ما در گذشته به شدت به درآمدهای نفتی وابسته بود و کشوری تک محصولی به شمار می رفت. در سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از جنگ تحمیلی دولت ها تلاش کردند تا منابع درآمدی کشور تا حد امکان گوناگون شود و وابستگی به درآمدهای نفتی کاهش بیاید.
  • قیمت گذاری ناعادلانه: قیمت گذاری ناعادلانه ، ارزش های نابرابری بین محصولات کشورهای قوی و ضعیف برقرار می کند و در نتیجه انرژی ، محصولات کشاورزی ، غذا و اغلب محصولات خام و فاقد فناوری قوی در دنیا ارزان است. در مقابل محصولات با فناوری بالا و دانش بنیان گران ارزش گذاری می شود بنابراین تجارت جهانی منافع را افزایش می دهد به شرط اینکه منافع حاصل از تجارت ، عادلانه تقسیم شود و از سوی برخی کشورهای قدرتمند مصادره نشود.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو این تست ها را در اختیار شما عزیزان قرار داهد است تاشما بتوانید با حل این تست ها یک گام مثبت برای کنکور خود بردارید همچنین این تست ها باعث میشود تا شما بتوانید تسلط خود را نسبت به درس به چالش بکشید و ببفهمید چقدر باید روی یک درس تمرکز داشته باشید. شما میتوانید به صورت انلاین و هم به صورت حضوری با مشاوران ما در ارتباط باشید.

معرفی دروس و بازار کار و درآمد فارغ التحصیلان رشته اقتصاد در دانشگاه های ایران و خارج از کشور - مرکز مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
اقتصاد مبحث بین الملل
پایه :
دهم
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
143
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
لینک های دانلود
تلگرام
فیسبوک
واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط سهیل حاج کرم
همه (160)
دکمه بازگشت به بالا