پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تست اقتصاد فقر و توزیع درآمد

تست اقتصاد فقر و توزیع درآمد

4.8/5 - (6 امتیاز)

تست اقتصاد فقر و توزیع درآمد برای دانش آموزان سال دهم رشته انسانی میباشد. این در برای اقتصاد قدیم است و در فصل هشتم کتاب قرار دارد. شما میتواند با دنبال کردن پیج اینستاگرام تیم مشاوره اکو و کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو تست های بیشتری را در اختیار خود داشته باشید همچنین تیم مشاوره اکو علاوه بر تست های مفید برای دانش آموزان، جزوات درسی و پادکست های انگیزشی را هم در اختیار دانش آموزان قرار میدهند.

دانلود تست اقتصاد قفر و توزیع درآمد

تست اقتصاد فقر و توزیع درآمد علاوه بر این که به شما کمک میکند تا از پس امتحان خرداد ماه خود بر بیایید به شما این کمک را هم میکند تا در کنکور هم بتوانید از پس سوالات بر بیایید و درصد بالایی از درس اقتصاد خود بگیرید. این تست ها دارای پاسخنامه تشریحی و کلیدی میباشند و شما میتوانید بعد از حل تست اقتصاد فقر و توزیع درآمد به پاسخنامه کلیدی مراجعه کنید و درصد خود ا حساب کنید همچنین میتوانید بعد از حل تست اقتصاد فقر و توزیع درآمد اگر در سوالی ایراد داشتید به پاسخنامه تشریحی مراجعه کرده و با خوانش توضحات پاسخنامه ایرادات خود را برطرف کنید.

image 60

برای دریافت لینک تست اقتصاد فقر و توزیع درآمد به جدول پایین صفحه مراجعه کنید

اقتصاد فقر و توزیع درآمد

در این بخش توضیحاتی در مورد فقر و توزیع درآمد میدهیم و شما میتوانید بعد از خوانش کتاب به این نکات نگاهی بیندازید

  • رفاه اجتماعی: هنگاهی که نیاز های اساسی اکثر مردم یک کشور برطرف شود، این اصطلاح بکار می رود. برخورداری از سلامت در جسم و روح افراد جامعه، کاهش نا به هنجاری های اجتماعی، ارتقای توانمندی ها، مسئولیت پذیری افراد جامعه در برابر یکدیگر، رضایتمندی و شادکامی افراد از جمله شاخص های رفاه است. رفاه اجتماعی از بین نمی رود مگر با از بین رفتن نابرابری و فقر.
  • فقر مطلق: به حالتی اطلاق می شود که فرد در آن از حداقل های نیاز های زندگیمحروم است.
  • خط فقر: نشان دهنده سطح حداقل معشیت در یک کشور است.
  • فقر نسبی: فقیر بودن از کشور به کشور و از زمان به زمان دیگر متغیر است. مثلا شخصی که در کشور اتیوپی زیر بالای خط فقر قرار دارد ممکن است در کشور سوییس زیر خط فقر باشد. یا شخصی سال 2020 زیر خط فقر قرار دارد، در سال 2018 بالای خط فقط بوده باشد.
  • شاخص دهک ها: یکی از معیار های سنجش وضعیت توزیع درآمد است. در این شاخص جمعیت کشور به ده قسمت مساوی تقسیم میشوند. در طبقه این ده گروه، سطح درآمد به کمترین به بیشترین مدنظر قرار میگیرد، به عبارت دیگر، گروه اول که 10 رصد اولیه جمعیت را تشکیل میدهند، کمترین درصد درآمد ملی و 10 درصد آخر بیشترین درصد درآمد ملی را دارند. با محاسبه نسبت دهک دهم به دهک اول، شاخصی بدست می آید که میتوان آن را معیاری برای مقایسه کشور ها قرار داد.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو این سوال را در اختیار شما قرار داده اند تا شما بتوانید تسلط کافی را روی درس پیدا کنید و بتوانید از پس این درس در کنکور بربیایید. تست اقتصاد فقر و توزیع درآمد به شما کمک میکند گام مثبتی به سمت کنکور خود بردارید. تیم مشاوره تحصیلی اکو هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری مشاوره دارد و شما اگر در شهر های دیگر ساکن هستید میتوانید به صورت آنلاین با مشاوران برتر اکو در ارتباط باشید و با برنامه های درس فوق العاده ای که میدهند آینده خود را بسازید.

تحلیل درس اقتصاد
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
فقر و توزیع درآمد
پایه :
دهم
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
100
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
تلگرام
فیسبوک
واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط مجتبی سادات رسول
همه (338)
  • ستاره

    سلام من دیپلم تجربی دارم میخوام برای 404 اردیبهشت تجربی ثبت...

  • مجید یزدی نژاد

    چرا دروغ میگی همون کسی که تزریق کرده موهاش تغییر کرده رو معر...

  • مجید یزدی نژاد

    دروغ میگه باور نکنید داره یک کمپین از افرادی که فوت کردن تشک...

  • مجید یزدی نژاد

    این آقا کلاهبرداره توی روزنامه‌های کثیرانتشار ما داریم پیگیر...

  • ملیکا

    اگه راضی نباشند که سوالا رو رو سایت خودشون نمیزارن😐😂...

دکمه بازگشت به بالا