پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

طرح های مشاوره ا ی آنلاین

تست تاریخ دوازدهم درس 2

4.3/5 - (14 امتیاز)

تست تاریخ دوازدهم درس 2 برای دانش آموزان رشته انسانی میباشد و شما میتوانید با این تست ها خود را به چالش بکشید. این تست ها به شما کمک میکنند تا شما بفهمید چقدر روی درس تسلط دارید. شما میتوانید پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو را دنبال کنید و تست ها و جزوات بیشتری را در اختیار خود داشته باشید.

دانلود تست تاریخ دوازدهم درس 2

تست تاریخ دوازدهم درس 2 دارای پاسخنامه تشریحی و کلیدی میباشد و شما مییتوانید بعد از حل تست ها به پاسخنامه کلیدی مراحعه کنید و تسط خود را نسبت به درس پیدا کنید همچنین میتوانید بعد از حل تست ها اگر در سوالی ایراد داشتید با مراجعه کردن به پاسخنامه تشریحی و خوانش توضیحات پاسخنامه ایرادات خود را برطرف کنید. این تست ها دارای 130 سوال میباشد.

image 86

برای دریافت لینک تست تاریخ دوازدهم درس 2 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

تاریخ دوازدهم درس 2

در این قسمت توضیحاتی مربوط به تست تاریخ دوازدهم درس 2 به شما عزیزان میدهیم.

  • سقوط اصفهان و فروپاشی حکومت صفویان: موجب آشفتگی امور، بروز هرج و مرج و آشوب های داخلی شد. افغان ها به دلیل ناتوانی در تسلط بر تمام قلمرو صفوی و نا آشنایی با اصول کشورداری، نتوانستند حاکمیت مقتدری تشکیل دهند همچنین روسیه و عثمانی نیز فرصت را مغتنم شمردند و بخش هایی از شمال و غرب میهن ما را اشغال کردند.
  •  سابقه تاریخی ایل افشار: ایل افشار از جمله ایل های قزلباش بود که در روی کار آمدن حکومت صفویان نقش داشتند. در عصر صفوی بخشی از این ایل برای محافظت از مرزهای خراسان در برابر هجوم ازبکان به نواحی شمال آن دیار کوچانده شد.
  • اقدامات نادر افشار تا قبل از به سلطنت رسیدن: پس از تسلط افغان ها بر اصفهان و قتل شاه سلطان حسین صفوی، یکی از پسرانش به نام تهماسب دوم برای گردآوری نیرو و بازگرداندن حکومت صفویان از پایتخت گریخت. برخی از سرداران و سران ایل ها مانند نادر افشار و فتحعلی خان قاجار (پدر بزرگ آقامحمدخان) به او پیوستند و در نخستین گام خراسان را تصرف کردند همچنین با حذف شدن رقیبانی چون فتحعلی خان قاجار، نادر که جنگاوری شجاع و متهور بود، ابتکار عمل را به دست گرفت و فرماندهی سپاه تهماسب را عهده دار شد. او طی چندین جنگ افغان ها را شکست داد.
  • شروط نادر برای پذیرفتن سلطنت در شورای مغان:1.موروثی شدن سلطنت در خاندان او 2. حمایت نکردن بزرگان و رؤسای طوایف از خاندان صفوی 3. حل اختلافات مذهبی با دولت عثمانی.
  • اقدامات نادر پس از رسیدن به سلطنت: نادر پس از رسیدن به سلطنت تلاش های وسیعی برای حل مشکلات سیاسی و مذهبی به ویژه رفع اختلافات مذهبی با عثمانی انجام داد، گاهی با جنگ و زمانی با زبان مصالحه و مذاکره در صدد حل مشکل بر آمد.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم اینجا کنار شما قرار دارند تا به شما کمک کنند گام هایی مثبتی به سمت کنکور خود بردارید و بتوانید در کنکور خود پیشرفت کنید. شما مییتوانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری با تیم مشاوره تحصیلی اکو مشاوره داشته باشید.

مشاوره رتبه های برتر کنکور انسانی
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
تاریخ
پایه :
دوازدهم
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
130
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
لینک های دانلود
تلگرام
فیسبوک
واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط سهیل حاج کرم
همه (160)
دکمه بازگشت به بالا