پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

آموزشگاه کنکور

تست تاریخ دوازدهم درس 5

4.9/5 - (8 امتیاز)

تست تاریخ دوازدهم درس 5 برای دانش آموزان رشته انسانی میباشد و ما میتوانید با حل این تست ها خود را به چالش بکشید همچنین این تست ها به شما کمک میکنند تا شما بتوانید تسلط کافی را نسب به درس پیدا کنید. شما میتوانید با دنبال کردن ما در پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو در ارتباط باشید و تست ها و جزوات بیشتری را در اختیار خود قرار دهید.

دانلود تست تاریخ دوازدهم درس 5

تست تاریخ دوازدهم درس 5 به شما کمک میکند تا شما بتووانید یک گام مثبت به سمت کنکور و امتحان نهایی خود بردارید همچنین این تست ها 88 سوال به علاوه پاسخنامه تشریحی و کلیدی میباشد و شما میتوانی بعد از حل تست ها به پاسخنامه تشریحی مراجعه ککنید و اگر در سوالاتی ایراد دارید ایرادات خود را برطف کنید همچنین میتوانید به پاسخنامه کلیدی مراجعه کنید و درصد خود را حساب کنید.

image 89

برای دریافت لینک تست تاریخ دوازدهم درس 5 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

تاریخ دوازدهم درس 5

در این بخش توضیحاتی مربوط به تست تاریخ دوازدهم درس 5 را به شما عزیزان توضیح میدهیم.

  • جغرافیای هند باستان: هند باستان سرزمین پهناور و متنوع، شامل هندوستان، بنگلادش و بخش وسیعی از پاکستان امروزی بوده است.
  • وضعیت کشاورزی در تمدن دره سند: تمدن سند متکی به کشاورزی بود و ساکنان این منطقه در جلگه های آبرفتی و حاصلخیز اطراف سند به کشت محصولاتی چون گندم، جو و پنبه و پرورش دام بویژه گاومیش می پرداختند.
  •  وضعیت صنعت در تمدن دره سند: نشانه هایی از رواج صنعت سفالگری و نساجی در آن منطقه بدست آمده است. وجود برخی اشیای متعلق به مراکز تمدنی ایران و بین النهرین در کشفیات موهنجو دارو و هاراپا نشان می دهد که این مراکز با یکدیگر داد و ستد داشته اند.
  • وضعیت هنر در تمدن دره سند: از تمدن سند ابزارها، ظرفها، آثار هنری، مجسمه ها و زیور آلاتی کشف شده است که بیانگر شکوفایی صنعت و هنر است. از این تمدن همچنین لوح ها و نوشته هایی بدست آمده است که تا کنون رمزگشایی و خوانده نشده است.
  • خداپرستی آریاییان هند: آنان نیز مانند سایر اقوام هند و اروپایی خدایان گوناگونی را به عنوان یکی از مظاهر طبیعت مانند آسمان ،ماه ، خورشید ، باد و آتش می پرستیدند. آنان همچون آریایی های ایرانی ، به خدای غیر مادی و مافوق طبیعت اعتقاد داشتند
  • آیین برهمنی: این آیین به خدایان متعددی که در وداها ستایش شده بودند، باور داشت و آداب و مناسک دشواری را بر پیروان خود تحمیل می کرد. قربانی کردن از جمله رسوم سخت و پیچیده آن بود.
  • چهار حقیقت عالی از دیدگاه بودا: 1.زندگی سراسر رنج و درد بی پایان است 2.سرچشمه این درد ، آرزو و خواستن است 3.تنها با رسیدن به نیروانا می توان بر آرزو و خواستن غلبه کرد 4.از هشت راه مقدس می توان به نیروانا رسید.
  • ویژگی های جغرافیایی کشور چین: چین کشور پهناوری در شرق آسیا و دارای ویژگی های سرزمینی و آب و هوایی متنوع است. موانع طبیعی، چین را از تایلند، برمه، هند و آسیای مرکزی جدا کرده است، اما دره پهناور رود هوانگ هو در شمال این کشور را در معرض یورش اقوام بیابانگرد قرار می داد. با این حال ، جلگه ها و دشت های پیرامون رودهای بزرگ در چین محیط مناسبی برای کشاورزی و برپایی سکونتگاههای دائمی بود.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم به شما کمک میکنند تا شما بتوانید در این درس و دروس تسلط کافی را پیدا کنید. شما میتوانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری با تیم ممشاوره تحصیلی اکو مشاوره داشته باشید و با برنامه هایی درسی که مشاوران برتر ما به شما عزیزان میدهند گام های مثبتی به سمت ککنکور خود یبردارید.

کنکور انسانی 1402 با بهترین مشاوره کنکور انسانی کرج
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
تاریخ
پایه :
دوازدهم
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
88
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
لینک های دانلود

برای نمایش لینک های دانلود لطفاً وارد شوید!

تلگرام
فیسبوک
واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا