پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

طرح های مشاوره ا ی آنلاین

تست تاریخ 1 درس 10

3/5 - (2 امتیاز)

تست تاریخ 1 درس 9 برای دانش آموزان رشته انسانی سال دهم میباشد. شما میتوانید با حل ین تست ها خود را به چالش بکشید و بفهمید چقدر روی درس مسلط هستید. شما میتوانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو در ارتباط باشید و تست های بیشتری را در اختیار خود قرار دهید.

دانلود تست تاریخ 1 درس 9

تست تاریخ 1 درس 9 دارای پاسخنامه تشریحی میباشد و شما میتوانید بعد از حل تست تاریخ 1 درس 9 به پاسخنامه تشریحی مراجعه کرده و از توضیحات پاسخنامه استفاده کنید. تست تاریخ 1 درس 9 به شما کمک میکند تا شما تسلط خود را نسبت به درس بیشتر کنید همچنین این تست ها به شما کمک میکند تا شما بتوانید هم در کنکور و هم در امتحان نهایی تسلط کافی را داشته باشید و خیلی راحت از پس سوالات بر بیایید.

image 65

برای دریافت لینک تست تاریخ درس 9 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

تاریخ 1 درس 9

در این بخش توضیحاتی مربوط به تاریخ 1 درس 9 برای شما عزیزان میگوییم

  • آریاییان: گروهی از اقوام هند و اروپایی استقرار یافته از زمانهای بسیار کهن و به تدریج در فالات ایران و شبه قارۀ هند و نامیدن خود به نام آریایی. کاربرد واژۀ آریایی فقط برای ایرانیان و هندیان و نه دیگر اقوام هند و اروپایی
  • تأسیس حکومت ماد: استقرار قبایل گوناگون ماد بعنوان یکی از گروههای آریایی در بخش وسیعی از مناطق غربی و مرکزی ایران و زندگی در کنار بومیان ساکن این مناطق
  • اشاره به نام مادها: برای اوّلین بار در قرن 9 ق.م در سالنامه های شاهان آشوری.
  • چگونگی تأسیس سلسله هخامنشی: اتحاد قبایل پارسی ناراضی از سلطۀ مادی ها توسط یکی از نوادگان هخامنش، به نام کورش( کورش دوم)، حاکم اَنشان. سپس جلب حمایت بزرگان مادی، توسط کورش، و از میان بردن آستیاگ و تأسیس پادشاهی هخامنشیان.
  • علل شروع جنگ ایران و یونان در اواخر حکومت داریوش یکم: مواجه شدن داریوش بزرگ در اواخرپادشاهی خود با دشوار یهایی در غرب قلمرو خود؛ پیامد آن بروز جنگ با یونانیان و ادامه آن تا روزگار جانشینش، خشایارشاه. نارضایتی دولت شهرهای یونانی، مخصوصا آتن، از تسلط ایران بر آسیای صغیر و سواحل شرقی دریای اژه در نتیجه تحریک یکی از شهرهای یونانی نشین آسیای صغیر به نام میلِتوس( مَلَطیه )توسط آتن به شورش علیه هخامنشیان و سپس به همراه شورشیان هجوم به شهر سارد و آتش زدن آنجا. تصمیم داریوش به تنبیه آتنی ها.
  • میراث هخامنشی در یک نگاه کلی: پایان هخامنشی با مرگ داریوش سوم، اما استمرار میراث و یادگارهای هخامنشیان در آیین کشورداری و فنون سیاست، شیوه های عمرانی، اقتصادی و تجاری، ساخت بناهای باشکوه، ابداع هنرهای جهانی و مداراجویی فرهنگی و دینی در تاریخ ایران و جهان، تبدیل ایران به نخستین حکومت بزرگ جهانی توسط هخامنشیان، و تبدیل ایرانیان به تأثیرگذارترین مردم در جهان متمدن و شناخته شدە آن روزگار به واسطۀ تدبیر و سیاست شاهان هخامنشی
  • تصرف دوباره مصر در زمان وی: ویژگی اردشیر سوم و پیامد آن: جاه طلبی و جنگجویی وی و درنتیجه تصرف دوباره مصر عاقبت اردشیر سوم: قتل اردشیر سوم در آستانۀ حملۀ اسکندر مقدونی به ایران، به دست یکی از خدمتکاران کاخ شاهی.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم اینجا کنار شماست تا به شما کمک کند در این درس و دروس دیگر تسلط کافی را پیدا کنید. شما میتوانید بعد از حل این تست ها سوالات خود را در قسمت نظرات با در میان بگذارید همچنین شما میتوانید با تیم مشاوره مهندس حاج کرم هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری مشاوره داشته باشید و دروس خود را قوی کنید.

مشاور انتخاب رشته کنکور تجربی
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
تاریخ 1 درس 9
پایه :
دهم
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
150
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی آکو
طراح:
تالیفی
لینک های دانلود
تلگرام
فیسبوک
واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط سهیل حاج کرم
همه (160)
دکمه بازگشت به بالا