پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

طرح های مشاوره ا ی آنلاین

تست تاریخ 1 درس 16

4.5/5 - (2 امتیاز)

تست تاریخ دهم درس 16 برای دانش آموزان رشته انسانی میباد و شما میتوانید با حل این تست ها خود را به چالش بکشید. این تست ها به شما کمک میکند یک گام مثبت به سمت کنکور خود بردارید و بفهمید چقدر نسبت به درس تسلط دارید. شما میتووانید با دنبال کردن آپارات تیم مشاوره اکو و توییتر تیم اکو در ارتباط باشید و ویدیو ها و جزوه های بیشتری را در اختیار خود داشته باشید.

دانلود تست تاریخ دهم درس 16

تست تاریخ دهم درس 16 دارای پاسخناممه تشریحی و کلیدی میباشد و شما میتوانید بعد از حل این تست ها به پاسخنامه ها مراجعه کرده و ایرادات خود را برطرف کنید این کار به ما کمک میکند تا بفهمید آیا تسلط کافی روی درس دارید یا خیر. تیم مشاوره تحصیلی اکو این تست ها را در اختیار شما قرار داده است تا شما بتوانید با حل این تست ها یک گام مثبت به سمت کنکور خود بردارید و با حل کردن این تست ها هم در به پیشرفت در امتحانات خود و هم به پیشرفت کنکور خود کمک کنید.

image 69

برای درافت لینک تست تاریخ دهم درس 16 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

تاریخ دهم درس 16

در این بخش نکات مهمی در مورد دوره هخامنشیان، اشکانیان، کاخ تیسفون و… توضیحاتی به شما عزیزان میدهیم همچنین نکات مهمی مربود به تست تاریخ دهم درس 16 به شما عزیزان میدهیم.

  • هنر ساسانی ریشه در هنرهای کهن ایران و نیز هنر دوران هخامنشی و اشکانی داشت و حتی از هنر یونانی و رومی نیز تأثیر پذیرفته بود.
  • باشکوه ترین بنای ساسانی، کاخ تیسفون که از آن به عنوان یکی از باشکوه ترین و زیباترین بناهای ساسانی یاد می شود، در کنار رود دجله ساخته شد.
  • آتشکده های متعددی هم که در این عصر در مناطق مختلف ایران ساخته می شد، به شکل گنبد چهارطاقی بود و آتش مقدس در درون آن نگهداری میشد.
  • از خوانندگان و نوازندگان دوره ساسانیان با عنوان گوسان، خنیاگر و رامشگر یاد شده است.
  • اشکانیان که در پی سلوکیان قدرت را به دست گرفتند، در آغاز، دنباله رو دستاوردهای فرهنگی و هنری یونانیان بودند، اما به تدریج از نفوذ فرهنگ، هنر و معماری یونانی در ایران کاسته شد.
  • در دوره هخامنشی نقش و نگارهای کنده کاری شده بر روی سنگ، اغلب عبارت اند از: پیکره پادشاه و ملازمان او به هنگام پیروزی بر دشمنان و یا بار عام، پیکره حیوانات واقعی و افسانه ای و همچنین نمادها و نشانه های دینی
  • قدیمی ترین بناهای دوره هخامنشی که آثاری از آنها بر جا مانده، در پاسارگاد، نخستین پایتخت هخامنشی برپا شدند.
  •  یکی از ویژگی های مهم هنر و معماری هخامنشی، تأثیرپذیری از دستاوردهای هنری اقوام و ملت های تابع آن حکومت بود که پیشینه تمدنی درخشانی داشتند.
  • در دوران هخامنشی، هنر و معماری ایران به سبب ثبات و آرامش، رونق اقتصادی و حمایت پادشاهان، به اوج شکوفایی رسید.
  • ویژگی شاخص هنر و معماری دوره هخامنشی، درباری بودن آن بود. بخش عمده آثار هنری شاخص و ساختمان های مجلل، به خواست شاهان و درباریان و برای زندگی تجملاتی و تشریفاتی آنان به وجود آمد. از دیگر ویژگی های هنر هخامنشی، طبیعت گرایی یا به عبارت دیگر، استفاده و تقلید از عناصر موجود در طبیعت مانند حیوانات و گیاهان در آثار هنری شان است.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما عزیزان قرار دارد تا به شما کمک کنند در این درس و دروس دیگر تسلط کافی داشته باشید و بتوانید با تسلط کافی در کنکور و امتحان نهایی به سوالات پاسخ دهید. شما میتوانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری با تیم مشاوره تحصیلی اکو در ارتباط باشید و با برنامه های درسی که تیم مشاوره اکو در اختیار شما عزیزان قرار میدهند در دانشگاه های برتر ایران قبول شوید.

سهیل حاج کرم مشاور برتر مشاوره تحصیلی کنکور آکو ، به صورت تخصصی مشاوره برنامه ریزی درسی برای کنکور 1402 میدهد و آموزش میدهد چگونه برنامه ریزی درسی کنیم؟
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
تاریخ درس 16
پایه :
دهم
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
33
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی
لینک های دانلود
تلگرام
فیسبوک
واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط سهیل حاج کرم
همه (160)
دکمه بازگشت به بالا