پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

طرح های مشاوره ا ی آنلاین

تست تاریخ 1 درس 2

2.7/5 - (6 امتیاز)

تست تاریخ 1 درس 2 برای دانش آموزان رشته انسانی میباشد. این تست ها به شما کمک میکند تا شما تسلط کافی را نسبت به درس پیدا کنید و همچنین با چالش کشیدن خودتان ایرادات بفهمید چقدر روی درس مسلط هستید. شما میتوانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و آپارات تیم مشاوره اکو تست ها و فیلم های انگیزشی و… در اختیار خود داشته باشید.

دانلود تست تاریخ دهم درس 2

تست تاریخ 1 درس 2 دارای پاسخنامه تشریحی و کلیدی میباشد و شما میتوانید بعد از حل تست ها جواب های خود را با پاسخنامه کلیدی چک کنید همچنین شما میتوانید اگر در سوالی ایراد دارید با مراجعه کردن به پاسخنامه تشریحی ایرادات خود را برطرف کنید. تیم مشاوره تحصیلی اکو در کنار شماست تا به شما کمک کند در این سال سرنوشت ساز بهترین نتایج را بگیرید. شما میتوانید شما میتوانید در قسمت نظرات، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

image 70

برای دریافت لینک تست تاریخ 1 درس 2 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

تاریخ دهم درس 2

در این بخش نکات مهمی مربوط به تاریخ دهم درس 2 در اختیار ما عزیزان قرار میدهیم.

  • زمان و مکان: دو رکن مهم دانش تاریخ، زمان و مکان است و نخستین پرسش های اساسی تاریخ نگاران در مطالعۀ تاریخ، زمانِ رخداد و مکانِ رخداد می باشد. دانش تاریخ بدون زمان ، معنا و مفهومی ندارد زیرا رویدادهای تاریخی در زمان معنی در گذشته روی داده اند و بدون آگاهی ار زمان روی دادن آن ها، نمی توان به در منطقی از تاریخ دست یافت.
  • تاریخچۀ گاه شماری در جهان: بین النهرینی ها و مصریان باستان، پیشگامان تنظیم و تدوین گاه شماری بودند. در جدول های این بخش، معرفی برخی از تقویم های جهان باستان آمده است.
  • تطبیق و تبدیل تقویم ها: رویدادهای تاریخی کشورهای مختلف با چند تقویم ثبت شده اند؛ مثل ایران امروزه متخصصان نجوم و گاه شماری به منظور کمک به تطبیق و تبدیل تقویم های مختلف، فرمول ها و روش های گوناگونی را ارائه کرده اند.
  • خط زمان: خط زمان ابزار مناسبی است که به وسیلۀ آن می توان رویدادهای یک دوره یا دوران های مختلف تاریخی را به ترتیب زمان وقوع آن ها بر روی یک نمودار نشان داد.
  • نقشه های تاریخی: یکی از پیامدهای توجه به ارتباط جغرافیا و تاریخ، اهمیت یافتن نقشه در مطالعۀ تاریخ است. نقشه های تاریخی اطلاعاتی نظیر قلمرو حکومت ها، مرزها، پایتخت ها، بناهای مهم، محل  دقیق رویددادها به خصوص جنگ ها، مسیرهای مهاجرت و لشکرکشی، شبکۀ راه ها، تقسیمات اداری و مالیاتی را نشان می دهند. امروزه از نقشه های تاریخی برای ارائۀ اطلاعات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، جمعیتی و دیگر جلوه های حیات اجتماعی انسان در گذشته می شود.
  • تاریخچۀ گاه شماری در ایران: در تقویم اوستایی، یک سال برابر ۳۶۵ روز بود؛ در نتیجه هر ۴ سال یک روز و هر ۱۲۰ سال ۳۰ روز از سال حقیقی عقب می افتاد، در نتیجه برای رفع این مشکل هر ۱۲۰ سال یک ماه به دوازده ماه سال اضافه می کردند. مهم: در تقویم اوستایی، ماه ها و روزها با اسامی ایزدان و فرشتگان نام گذاری شده بود.
  • تاریخ و زمان؛ تأثیر جغرافیا بر رویدادهای تاریخی: ابن خلدون (اندیشمند مسلمان تونسی د قرن ۸ ه.ق) نیز بخشی از مقدمۀ کتاب العِبَر خود را به تأثیر جغرافیا و اقلیم بر تاریخ، اخلاق و رفتار آدمیان اختصاص داده است. برخی محققان معاصر تأثیر پدیده های جغرافیایی مانند رودهای دجله و فرات، نیل و کارون، سند و جلگه های پیرامون آن ها را بر شکل گیری و توسعۀ تمدن های باستانی بین النهرین، مصر، ایرا و هند بررسی کرده اند.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم تست تاریخ 1 درس 2 را در اختیار شما عزیزان قرار داده اند تا شما بتوانید با حل این تست ها خود را به چالش بکشید و تسلط خود را نسبت به درس پیدا کنید. شما میتوانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری با تیم مشاوره تحصیلی اکو در ارتباط باشید.

مشخصات
اطلاعات
نام درس:
تاریخ درس 2
پایه :
دهم
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
139
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
لینک های دانلود
تلگرام
فیسبوک
واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط سهیل حاج کرم
همه (160)
دکمه بازگشت به بالا