پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

طرح های مشاوره ا ی آنلاین

تست تاریخ 1 درس 4

4.2/5 - (6 امتیاز)

تست تاریخ 1 درس 4 برای دانش آموزان رته انسانی میباشد و شما با حل این تست میتووانید یک گام بزرگ به سمت کنکور خود بردارید. همانطور که میدانید تاریخ یکی از درس های تخصصی رشته انسانی میباشد و دانش آموزان رشته انسانی باید در کنکور از پس این رشته بر بیاییند. شما میتوانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم مشاوره اکو تست های بیشتری را در اختیار خود داشته باشید.

دانلود تست تاریخ دهم درس 4

تست تاریخ 1 درس 4 دارای پاسخنامه تشریحی و کلیدی میباشد و شما میتوانید بعد از حل این تست ها به پاسخنامه کلیدی مراجعه کنید و بفهمید چقدر روی تست تاریخ 1 درس 4 تسلط داشتید همچنین شما میتوانید با مراجعه کردن به پاسخنامه تشریحی ایرادات خود را برطرف کنید. تیم مشاوره اکو این تست ها را در اختیار شما قرار داده است تا شما بتوانید تسلط ککافی را روی درس پیدا کنید.

image 72

برای دریافت لینک تست تاریخ ا درس 4 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

تاریخ دهم درس 4

در این بخش نکات مهمی مربوط به تست تاریخ1 درس 4 را در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم.

  • در یک تقسیم بندی کلی، گذشتهٔ بشر به دورهٔ پیش از تاریخ و دورهٔ تاریخی تقسیم می‌شود.
  • نخستین انسا‌ن‌وار‌ه‌ها حدود ۴ میلیون سال پیش در علفزارهای آفریقا می‌زیستند و بعدها گرو‌ه‌هایی از آنان به اروپا و آسیا کوچ کردند.
  • باستان شناسان مراحل زندگی انسان‌های پیش از تاریخ را بر اساس نوع اقتصاد معیشتی و ابزارهای متناسب با آن به دورهٔ گردآوری خوراک و دورهٔ تولید خوراک تقسیم کرده‌اند.
  • یکی از اتفاقات مهم دوران پیش از تاریخ، افروختن آتش و به کار گرفتن آن بود. این اتفاق، تأثیر بسزایی بر زندگی انسان و ارتباط او با محیط گذاشت.
  •  انسان‌های نخستین در آغاز، قادر به حرف زدن نبودند، اما برای اینکه بتوانند به صورت گروهی به شکار بروند، باید به گونه‌ای با هم ارتباط برقرار می‌کردند. به تدریج تا اواخر دورۀ گردآوری خوراک، توانایی بشر در سخن گفتن و اندیشیدن تکامل یافت و به حدّی رسید که هنر نقاشی را برای نشان دادن احساس و اندیشۀ خود به کار گرفت.
  • امروزه باستان شناسان می‌کوشند از طریق بررسی اعتقادات جوامع شکارگر کنونی، مانند بومیان استرالیا و قبیله‌های سرخ پوست آمریکای جنوبی، به معتقدات دینی انسا‌ن‌های نخستین پی ببرند.
  • ابداع کشاورزی، رویدادی مهم و سرنوشت ساز در زندگی انسان به شمار می‌رود. برخی از باستان شناسان از این پدیده یاد می‌کنند و اهمیت و تأثیر «انقلاب کشاورزی» با عنوان در قرن 18م. «انقلاب صنعتی» آن را در تاریخ بشر همچون می‌دانند.
  • بین‌النهرین یا میان رودان به معنای سرزمین‌های میان دو رود دجله و فرات در کشور کنونی عراق است؛ اما جغرافیای تمدن بین‌النهرین فقط محدود به سرزمین‌های میان این دو رود نیست و شامل تمامی سرزمین‌های پست غرب فلات ایران می‌شود.
  • رسوبات این رودها موجب به وجود آمدن دشت‌های حاصلخیزی شده است که مهدِ یکی از کهن‌ترین تمد‌ن‌ها بود‌ه‌اند.
  •  کاو‌ش‌های باستا‌ن‌ شناسی در کشور عراق کنونی و جلگهٔ خوزستان ایران نشان می‌دهد که نخستین مراکز تمدنی در حدود ۳۵۰۰ ق.م. در این مناطق شکل گرفته است.
  •  مردم بین‌النهرین از جمله سومریان، خدایان متعددی را می‌پرستیدند و اعتقاد داشتند که هر شهر از آنِ خدایی است. آنان برای خدای شهر خویش پرستشگاه باشکوهی بر پا نموده و قربانی و هدایای زیادی نثارش می‌کردند. آنان معتقد بودند که خدایان، انسا‌ن‌ها را برای خدمت به خود آفرید‌ه‌اند و اگر در این کار کوتاهی کنند، خدایان آنان را با فرو فرستادن سیل و طوفان یا خشکسالی تنبیه خواهند کرد.

آموزشگاه پرسا

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم اینجا کنار شماست تا به شما کمک کنند در درس و دروس دیگر تسلط کافی را پیدا کنید. شما میتوانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری با تیم مشاوره اکو مشاوره داشته باشید و بتوانید با گام های مثبت به سمت کنکور در دانشگاه های برتر ایران قبول شوید.

مشاوره تخصصی کنکور انسانی آکو به برنامه ریزی کنکور انسانی می پردازد، مشاوره کنکور انسانی در کرج می تواند شما را به طول کامل با مباحث این رشته آشنا کند.
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
تاریخ
پایه :
دهم
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
150
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی
لینک های دانلود
تلگرام
فیسبوک
واتساپ

یک دیدگاه

  1. فقط اینکه برای ادمایی که توانایی خرید کتاب تست و جزوه رو ندارن سایتتون عالیه
    مرسی از اینهمه زحمت و خوب بودنتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط سهیل حاج کرم
همه (160)
دکمه بازگشت به بالا