پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

طرح های مشاوره ا ی آنلاین

تست تاریخ 1 درس 5

4.1/5 - (31 امتیاز)

تست تاریخ 1 درس 5 برای دانش آموزان رشته انسانی مییباشد و شما میتوانید با حل این تست ها خود را به چالش بکشید همچنین این تست ها به ششما کمک میکند تا تسلط خود را نسبت به درس پیدا کنید. شما میتوانید با دنبال کردن ما در پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم اکو تست ها و هرگونه اطلاعاتی مربوط به کنکو را در اختیار خود قرار دهید.

دانلود تست تاریخ دهم درس 5

تست تاریخ 1 درس 5 به شما کمک مییکند تا شما بتوانید تسط کافی را روی درس پیدا کنید. این تست ها دارای 99 سوال است و پاسخنامه تشریحی و کلیدی دارد. شما میتوانید بعد از حل تست تاریخ 1 درس 5 به پاسخنامه کلیدی مراجعه کنید و درصد خد را حساب کنید همچنین اگر در سوالی ایراد داشتید میتوانید بعد از حل تست ها با مراجعه کردن به پاسخنامه تشریحی و خوانش پاسخنامه ایرادات خود را برطرف کنید.

image 73

برای دریافت لینک تست تاریخ 1 درس 5 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

تاریخ دهم درس 5

در این بخش توضیحاتی مربوط به تست تاریخ 1 درس 5 میدهیم و نکات مهمی مربوط به درس 5 را در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم

  • هند باستان سرزمین پهناور و متنوع، شامل هندوستان، بنگلادش و بخش وسیعی از پاکستان امروزی بوده است.
  • این کاوش ها نشان داد که در حدود ۵ هزار سال پیش تمدن پیشرفته ای در کنار رود سند وجود داشته است.
  • شواهد باستان شناسی نشان داده است که آنها شهرهای خود را بر اساس نقشه ای دقیق و معماری تقریبا یکسانی ساخته بودند. آنان خیابانها و معابر اصلی و فرعی را با پهنای معینی طراحی نموده که ئیکدیگر را قطع می کردند. همچنین ساختمانها را با معماری همسان و آجرهایی به اندازه های مشخص بنا می کردند. این شهرها دارای پرستشگاه، حمام، انبار غله و همچنین سیستم فاضلاب بودند.
  • تمدن سند متکی به کشاورزی بود و ساکنان این منطقه در جلگه های آبرفتی و حاصلخیز اطراف سند به کشت محصولاتی چون گندم، جو و پنبه و پرورش دام بویژه گاومیش می پرداختند.
  • نشانه هایی از رواج صنعت سفالگری و نساجی در آن منطقه بدست آمده است. وجود برخی اشیای متعلق به مراکز تمدنی ایران و بین النهرین در کشفیات موهنجو دارو و هاراپا نشان می دهد که این مراکز با یکدیگر داد و ستد داشته اند.
  • در حدود ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد و در زمانی که تمدن سند رو به انحطاط نهاده بود، دسته هایی از اقوام آریایی از سمت شمال غربی وارد هند شدند.
  • آنان نیز مانند سایر اقوام هند و اروپایی خدایان گوناگونی را به عنوان یکی از مظاهر طبیعت مانند آسمان ،ماه ، خورشید ، باد و آتش می پرستیدند. آنان همچون آریایی های ایرانی ، به خدای غیر مادی و مافوق طبیعت اعتقاد داشتند.
  • برهمنان به واسطه مقام و موقعیت مذهبی خویش، قدرت و ثروت فراوانی کسب کرده و کاست یا طبقه ممتازی را تشکیل داده بودند.
  • قبایل آریایی مهاجر به هند، تا چندین قرن به صورت پراکنده می زیستند و حکومت فراگیری را تأسیس نکردند. داریوش بزرگ قسمت هایی از شمال غرب هند را تصرف و خراج گزار خویش کرد. اسکندر مقدونی نیز پس از براندازی هخامنشیان، بخش های وسیعی از هند را فتح کرد.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم به شما کمک میکنند تا شما در درس و دروس دیگر تسلط کافی را پیدا کنید. شما میتوانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری با تیم مشاوره تحصیلی اکو مشاوره داشته باشید و با برنامه هایی که تیم مشاوره تحصیلی اکو به شما میدهند تسلط خود را نسبت به درس پیدا کنید.

مشخصات
اطلاعات
نام درس:
تاریخ درس 5
پایه :
دهم
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
99
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی
لینک های دانلود
تلگرام
فیسبوک
واتساپ

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط سهیل حاج کرم
همه (160)
دکمه بازگشت به بالا