پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تست تاریخ 2 درس 1

تست تاریخ 2 درس 1

4.4/5 - (9 امتیاز)

تست تاریخ 2 درس 1 برای دانش اموزان رشته انسانی میباشد و شما میتونید با حل این تست ها تسلط خود را نسبت به دس به چالش بکشید. این تست ها به شما کمک میکند تا شما گام های مثبتی به سمت کنکور بردارید و سرعت عمل خود را نسبت به درس تاریخ یازدهم زیاد کنید. شما میتوانید با دنبال کردن ما در پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو در ارتباط باشید.

دانلود تست تاریخ یازدهم درس 1

تست تاریخ 2 درس 1 دارای 150 سوال به همراه پاسخنامه تشریحی و کلیدی میباشد و شما میتوانید بعد از حل این تست ها به پاسخنامه کلیدی مراجعه کرده و درصد خود را حساب کنید یا بفهمید چقدر روی درس تسلط داشتید همچنین اگر در سوالاتی ایراد داشتید با مراجعه کردن به پاسخنامه تشریحی و خوانش توضیحات پاسخنامه ایرادات خود را برطرف کنید.

image 79

برای دریافت لینک تست تاریخ 2 درس 1 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

تاریخ یازدهم درس 1

در این بخش توضیحاتی مربوط به تست تاریخ 2 درس 1 را به شما عزیزان میدهیم.

  • گونه های مختلف منابع تاریخ ایران دوره اسلامی تا پایان عصر صفوی ببه دو صورت منابع غیر نوشتاری و مراجع و منابع نوشتاری میباشد.
  • منابع غیر نوشتاری تاریخ ایران دوره اسلامی تا پایان عصر صفوی الف) مُحَوَّطه ها و بناهای تاریخی و ب: دست ساخته های انسانی و پ)آثار شفاهی میباشد.
  • مراجع و منابع نوشتاری تاریخ ایران دوره اسلامی تا پایان عصر صفوی الف) کتابهای تاریخی: شامل تاریخهای عمومی – تاریخ های محلی – تاریخ نگاری سلسلهای – تک نگاری – تاریخ های منظوم ب)سفرنامه ها ج) نوشته های جغرافیایی د) ادبیات و متون ادبی است.
  • مُحَوَّطه ها و بناهای تاریخی آثار برجای مانده از انسانها و جوامع گذشته از جمله مهمترین شواهدی است که به مورخان این امکان را میدهد تا از چگیونگی اوضاع فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نظامی گذشتگان آگاهی یابند.
  • دست ساخته های انسانی از آثار نیز برای مورخان به نوبه خود از منابع بسیار موَثَّق محسوب میشد.
  • آثار شفاهی مطالعه روشمند افسانه ها و اساطیر قومی دوره های مختلف تاریخی، خاطرات شفاهی، گونه های مختلف ادبیات عامیانیه، اعم از داستانهای تاریخی، قهرمانی، اخلاقی، رمزی، تمثیلی، تخیلی و طنزآلود، گونه های مختلف متل ها، لطیفه ها، انواع شعر، نظیر دوبیتی، تصنیف، ترانه و لالایی
  • مهمترین ویژگی های تاریخ های عمومی شامل تاریخ نگاری عمومی یکی از شاخه های تاریخ نگاری در ایران است که از قرن چهارم هجری قمری آغاز و تا اواخر عصر قاجاریه تداوم یافت.
  • مهمترین تاریخ های عمومی همراه با نویسندگان میتوان به تاریخ طبری تألیف محمدبن جریر طبری اشاره کرد.
  • تاریخ های محلی یکی از مهمترین گونه های تاریخ نگاری و یکی از گنجینه های مهم، اطلاعات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی و نیز جغرافیایی شهرها و مناطق ایران است.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم این تست ها را در اختیار شما عیزان قرار داده اند تا شما بتوانید در این درس تسلط کافی را پدا کنید و شما میتوانید با مشاوره داشتن با تیم مشاوره تحصیلی اکو هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری سرنوشت خود را به بهترین شکل ممکن رقم بزنید. همچنین مهندس حاج کرم با حداقل ده سال سابقه کاری به شما کمک میکنند تا شما بتوانید با گام های مثبت به سمت کنکور پیشرفت خیلی زیادی نبت به درس خود داشته باشید.

مشخصات
اطلاعات
نام درس:
تاریخ درس 1
پایه :
یازدهم
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
150
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
لینک های دانلود
تلگرام
فیسبوک
واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط سهیل حاج کرم
همه (159)
  • ستاره

    سلام من دیپلم تجربی دارم میخوام برای 404 اردیبهشت تجربی ثبت...

  • مجید یزدی نژاد

    چرا دروغ میگی همون کسی که تزریق کرده موهاش تغییر کرده رو معر...

  • مجید یزدی نژاد

    دروغ میگه باور نکنید داره یک کمپین از افرادی که فوت کردن تشک...

  • مجید یزدی نژاد

    این آقا کلاهبرداره توی روزنامه‌های کثیرانتشار ما داریم پیگیر...

  • ملیکا

    اگه راضی نباشند که سوالا رو رو سایت خودشون نمیزارن😐😂...

دکمه بازگشت به بالا