پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

بهترین قرص تقویت حافظه و تمرکز برای کنکوری ها چیست؟

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
3/5 - (5 امتیاز)

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از ساعت ها درس خواندن دچار سردرد شده باشید یا زمان هایی که در دوره های جمع بندی دروس هستید  ندانید که حجم زیادی از اطلاعات را چگونه سازماندهی کنید که  بتواند مدت زمان زیادی در ذهنتان باقی بماند. یا ممکن است پس از چند ساعت مطالعه دروس تخصصی تمرکز خود را برای خواندن ادامه ی مطالب از دست دهید.

در ابتدا باید بدانید همچین مواردی در سال کنکور مخصوصا زمان های جمع بندی دروس که یک عالمه درس روی هم تلنبار شده است مانند  نوروز و ماه های پایانی قبل از کنکور که فشار ذهنی و روانی دانش اموزان  بیشتر است مشاهده می شود و یک اتفاق کاملا نرمال است.

نکته مهم اینکه استرس بیخود نگیرید و شما تنها نیستید و بسیاری از رقبایتان نیز شرایط شما را دارند. فقط فرق کسانی که از این شرایط با دست پر خارج میشوند، اولا یاد گرفتن تکنیک های تمرکز، خلاصه نویسی کنکوری، ورزش در سال کنکور و تغذیه سالم را در پیش بگیرید. اما یک نکته در این بین وجود دارد که میتواند فاصله یک دانش آموز معمولی و زبر و زرنگ را تعیین میکند استفاده از قرص تقویت حافظه و قرص افزایش تمرکز است.

فراموش نکنید که آنچه ما درباره قرص تقویت حافظه برای کنکوری ها در این مقاله آورده ایم صرفا طی یک مصاحبه با دکتر روانشناس و مشاور تحصیلی است که برای همه یکسان پاسخگو نیست و بهتر است هر کس با پزشک برای استفاده از قرص های افزایش تمرکز و حافظه مشورت کنید.

برای افزایش تمرکز و حافظه از چه قرصی استفاده کنیم؟

اول از همه اینکه تغذیه سالم و اصولی میتواند بهترین گزینه برای جایگزینی قرص افزایش حافظه باشد اما استفاده از ویتامین ها نیز میتواند کمک کننده باشد. ویتامین هایی مانند ویتامین c شما را برای مدت زمان قابل توجهی سرحال نگه می دارد میتواند راه حل مشکل عدم تمرکز و حافظه کم شما در یادگیری دروس باشد.  اما برای اینکه دوران پر استرس جمع بندی دروس را به راحتی پشت سر بگذارید به راهکار های زیر توجه کنید.

بهتر است از این آخرین تکنیک افزایش تمرکز و افزایش حافظه در دوره های درسی که فشار ذهنی بر روی شما زیاد است استفاده کنید. این روش صددرصدی استفاده دوره ای از قرص های گیاهی است که برای تقویت حافظه و تمرکز مورد استفاده دانش اموزان و دانش جویان در زمان های امتحان و یا کنکور و آزمون های المپیاد قرار می گیرد. اما بهترین قرص تقویت حافظه و تمرکز کدام است؟

  • قرص ممورکس
  • قرص جینکوسان
  • قرص منتال انرژی یورو ویتال
  • قرص نروزان ویتابیوتیک

پیش از اینکه درباره تاثیرات قرص های تقویت حافظه مفصلا باهم صحبت کنیم بدانید که برای تقویت حافظه کنکور را بهانه نکنید و با تمرین های مدا.م ذهن خود را تقویت کنید. نکته مهم بعدی اینکه استفاده از این قرص ها نباید به صورت مداوم باشد و شما تنها می توانید نهایتا در یک یا دو دوره و به ویژه زیر نظر پزشک معالج مثل متخصص مغز و اعصاب، روانپزشک یا روانشناس از این قرص ها استفاده کنید. 

قرص ممورکس پر استفاده ترین قرص تقویت حافظه کنکور

قرص ممورکس یکی از داروهای مفید برای تقویت حافظه است که در این دارو از ترکیبات گیاه جینکوبیلوبا (یک گیاه دارای آنتی اکسیدان فراوان و تقویت کننده سیستم عصبی )استفاده شده و کاملا گیاهی است.

قرص ممورکس سبب تقویت حافظه و افزایش تمرکز و پیشگیری از سرگیجه و سردرد و محافظت از دستگاه عصبی می شود در حال حاضر این دارو از محبوبت ترین قرص های تقویت حافظه ی موجود در بازار است که نسبتا از قیمت مناسب تری برخوردار است و در

نکته مثبت اینجاست که به علت گیاهی بودن اساس قرص مموریکس، استفاده اصولی از این دارو عوارض جانبی برای شما به همراه ندارد اما در صورتی که شما می خواهید بیشتر از دو دوره یعنی ۶۰ عدد از این قرص استفاده کنید باید با پزشک خود مشورت کنید.

قرص تقویت حافظه و تمرکز ممورکس برای کنکوری ها منع مصرف ندارد.

چند نکته کلیدی درباره قرص ممورکس برای افزایش تمرکز

این قرص برای افراد زیر ۱۳ سال توصیه نمی شود و استفاده مداوم و خودسرانه از این دارو بدون مشورت با پزشک و داروساز می تواند عوارض جدی به همراه داشته باشد. از شدیدترین عوارض استفاده بی رویه و بدون نظارت قرص تقویت حافظه و تمرکز مموریکس میتوان توقف فعالیت پلاکت‌ها و خونریزی خود به خودی، کاهش ویتامین B6 تشنج و کما به همراه داشته باشد.

از قرص های مشابه ممورکس در بازار می توان به آنتی فرگت، جینک،اکتیو گلدن لایف و کپسول گیاهی ممورال اشاره کرد که تاثیرات مشابهی با این قرص تقویت حافظه دارند و به عنوان قرص تقویت حافظه و تمرکز استفاده می شوند.

قرص جینکوسان در گروه قرص های تقویت حافظه برای دانش آموزان

گیاه سنتی جینسینگ یکی از داروهای بسیار مفید برای سیستم ایمنی و سیستم عصبی است که از کشور های آسیای شرقی سرمنشاء گرفته است. همانطور که مشخص است مواد تشکیل دهنده قرص جینکوسان از برگ درخت جینکوبیلوبا و جینسینگ هستند و به شرط سلامت کامل گیاه و پرداخت صحیح دارو در قرص تقویت حافظه جینکوسان برای تقویت حافظه و تمرکز در سنین مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.

اثر داروی جینکوسان بر سلول های خونی و سلول های مغزی است که در حداقل یکماه و حداکثر 12 ماه استفاده مداوم و متناسب با تجویز پزشک میتوان آثار آن را مشاهده کرد. آزمایش های انجام شده نشان داده است که یک سال استفاده مداوم از این قرص بیماران مبتلا به آلزایمر را نیز تا 10 درصد بهبود بخشیده است.

قرص تقویت حافظه کنکور جینکوسان

قرص های جینکوسان که با اسم های جینکو پلاس، جینک اکتیو و جینکورا نیز به فروش میرسد که حاوی محتوای یکسان با درصد های مختلف است. قرص های تقویت حافظه در بسته های 30 عددی است و معمولا حجم تجویزی آن دو عدد در طول روز برای افراد عادی میباشد.

پیشنهاد میشود که قرص تقویت حافظه را بعد از وعده غذایی ناهار یا شام مصرف کنید و حتما همراه با آن یک لیوان مایعات و در بهترین حالت یک لیوان آب میل کنید.

نکاتی درباره استفاده از قرص جینکوسان به عنوان قرص تقویت حافظه

قرص های تقویت حافظه برای افراد زیر 12 سال مناسب نیست و در این مدت از مصرف کنندگان عوارض خاصی مشاهده و گزارش نشده است. به صورت نادر عوارضی مانند سرگیجه ، عوارض گوارشی و سردرد از سوی افرادی با آلرژی های فصلی منتشر شده است. از نکات دیگری که برای مصرف قرص جینکوسان و کپسول های حاوی مواد مشابه باید رعایت شود:

  • داروی جینکوسان و سایر فراورده های مشابه برای خانم های باردار منع مصرف دارند.
  • اگر دارو های ضد انعقاد خون مصرف میکنید، از جینکوسان و فراورده های مشابه استفاده نکنید.
  • قرص تقویت حافظه و تمرکز جینکوسان برای افراد دارای آلرژی های شدید تنفسی، پوستی و …. ممنوع میباشد.

قرص نروزان ویتابیوتیک برای افزایش تمرکز هنگام مطالعه

این قرص تقویت حافظه و تمرکز که جزو داروهای شیمیایی فراوری شده است، نسبت به سایر عوامل دارویی موجود در بازار فرایند سالم تری برای تولید دارد. عدم وجود گلوتن، شکر، نمک، مواد نگهدارنده، مخمر و رنگ های مصنوعی این قرص را برای استفاده بیماران مبتلا به قند یا فشار خون نیز مناسب کرده است.

به طور کلی از اثرات قرص منتال انرژی یورو ویتال میتوان افزایش هوشیاری و حافظه و بهبود عملکرد مغز را نام برد که تقویت حافظه کنکور از اهداف اصلی دانش آموزان است. این قرص به علت ویتامین های فراوانی که در اختیار بدن میگذارد تا حد خفیفی ضد افسردگی و شادی آور نیز هست.

قیمت این دارو نسبتا گران تر از سایر دارو های تقویت حافظه کنکور است و البته دوز مصرف آن نیز یک عدد در روز برای یک فرد عادی مشخص شده است. این دارو درواقع اثر طبیعی تری دارد و با رساندن مواد مغذی مورد نیاز بدن، خود بدن را وادار به ایجاد تمرکز و حافظه فعال تر میکند. به همین دلیل است که اثر آن در طولانی مدت مشخص میشود و البته ماندگار تر نیز خواهد بود.

قرص افزایش تمرکز منتال انرژی نروزان

نکاتی درباره مصرف قرص های نروزان ویتابیوتیک

درست مثل سایر قرص های تقویت حافظه ای که معرفی شد، استفاده از این قرص ها برای افراد زیر 12 سال، خانم های باردار، افرادی که قرص های ضد انعقاد خون یا ضد حساسیت مصرف میکنند ممنوعیت دارد.

مهمترین و تاثیر گذار ترین مواد موجود در قرص تقویت حافظه و تمرکز منتال انرژی فسفاتیدیل کولین (PC) و فسفاتیدیل سرین (PS) است که اولی انعطاف پذیری غشاء سلولی را افزایش میدهد و درنتیجه فعالیت نورون های مغز را تسهیل و تحریک میکند و دومی تولید تولید استیل کولین یکی از مهمترین انتقال دهنده های عصبی را در بدن بیشتر میکند و مجموع این دو باعث افزایش هوشیاری، تقویت حافظه، بهبود خلق و خو و افزایش یادگیری میشود.

بجز این دو ماده گفته شده انواع ویتامین های B و D و C ، آنتی اکسیدان ها و حتی منیزیم نیز در این قرص موجود است که هرکدام به نحوی به افزایش تمرکز و حافظه کمک میکند.

قرص های منتال انرژی ترکیبی گیاهی و شیمیایی برای تقویت حافظه کنکور

قرص های منتال انرژی نسبت به ممورکس و جینکوسان گران تر و تقریبا از نظر قیمتی هم تراز با قرص تقویت حافظه نروزان است. این قرص تقویت حافظه و تمرکز نه تنها از روش سنتی کمک گرفته و از تاثیرات مثبت گیاه جینسینگ، گوارانا و جینکو کمک گرفته است بلکه با داشتن بسته های ویتامینی مورد نیاز مغز، فعالیت عادی مغز را هم تحریک و تسریع میکند.

قرص های تقویت حافظه نه تنها برای دانش آموزان و کنکوری ها بلکه برای افراد مسن نیز کاربرد دارد که باتوجه به خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی، در کنار ویتامین های موجود میتوان به عنوان قرص های تقویت سیستم ایمنی نیز از آنها استفاده کرد.

استفاده روزانه دو عدد از قرص های منتال انرژی به صورت میانگین و برای افراد بدون سابقه های بیماری خاص توصیه میشود. به شدت توصیه شده است که از داروهای تقویت تمرکز و تقویت حافظه همراه با کافئین استفاده نکنید و مقادیر زیادی آب با آن بنوشید.

قرص تقویت حافظه و تمرکز

نکاتی که درباره استفاده از قرص های منتال انرژی باید بدانید

بسته های 60 عددی قرص های منتال انرژی برای یکماه استفاده مناسب است و به اندازه زیادی به اکسیژن برای انجام فعالیت های مغزی نیاز دارد. استفاده از آنتی اکسیدان ها و ویتامن های B میتواند هوشیاری و جریان خون تازه در رگ های مغزی را افزایش دهد. و نتیجتا فعالیت بیشتر سلول های مغزی و افزایش قدرت تمرکز و یادگیری را به دنبال دارد.

مشاور تحصیلی درباره استفاده از قرص تقویت حافظه و تمرکز چه میگوید؟

استفاده از قرص های تقویت حافظه و تمرکز باید و باید و باید با مشورت پزشک و تجویز وی انجام گیرد و هیچ مشاوری نمیتواند بدون شناخت حساسیت های دارویی، سوابق پزشکی و بدنی دانش آموز برای استفاده از قرص تقویت حافظه و تمرکز کسی را ترغیب کند.

برای ارتباط بیشتر با تیم مشاوره تحصیلی آکو از طریق شماره تماس 02633408944 یا کانال تلگرام مشاوره تحصیلی آکو همراه باشید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر برای افزایش زیاد قدرت تمرکز و حافظه و قدرت آنالیز ذهنی و تجزیه تحلیل بهترین داروهارو معرفی کنید آیا منتال انرژی رو با داروی دیگه ای مصرف کنم خوبه؟و اینکه با چه دارویی مصرف بشه نتیجه بیشتر و بهتر حاصل میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا